  • 1. Data: 2014-05-26 10:49:58
    Temat: Zasilacz do osprzętu sieciowego (i nie tylko)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mamy taką sytuację: stoi sobie biurko. Na biurku trochę różnych
    urządzeń. Jedne pobierają trochę więcej prądu, inne trochę mniej. Każde
    z nich ma jednak własny zasilacz w formie wtyczki podłączonej do
    gniazdka, a trochę tych wtyczek jest: router, switch, Raspberry Pi, dwie
    stacje dokujące dla telefonów DECT.

    Trochę dalej ta sama sytuacja. Kolejny switch, Chromecast, baza telefonu
    DECT, samodzielnie zbudowany układ z paroma czujnikami itp.

    Tak się zastanawiam, czy przypadkiem nie dałoby się zastąpić tych
    wszystkich małych zasilaczy impulsowych jakąś jedną "skrzynką", która
    udostępniałaby przynajmniej 5V, np. w formie gniazdek USB (a najlepiej
    jeszcze kilka innych napięć, np. 9V i 12V) oferując przyzwoity amperaż i
    odpowiednie zabezpieczenia.

    Istnieją takie rozwiązania?

  • 2. Data: 2014-05-26 11:23:19
    Temat: Re: Zasilacz do osprzętu sieciowego (i nie tylko)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >najlepiej
    >jeszcze kilka innych napięć, np. 9V i 12V) oferując przyzwoity

    uniwersalne (kilka napiec, zabezpieczenia indywidualne) to pewnie nie,
    ale zasilacz na kilka USB ...
    http://allegro.pl/zasilacz-ladowarka-sieciowa-4xusb-
    5v-2-5a-logilink-i4270839912.html
    http://allegro.pl/uniwersalna-ladowarka-4xusb-tablet
    -telefon-moc2-1a-i4256079733.html

    Albo
    http://allegro.pl/ladowarka-usb-z-gniazdkiem-elektry
    cznym-2xusb-1a-i4262653239.html

    Producentom mysle nie dogodzisz - czas kupic dluzsza listwe :-)
    Albo skorzystac z takiego pomyslu
    http://www.peerflix.com/14-surprising-creative-arran
    gements-of-electrical-accessories/cool-and-impressiv
    e-wall-full-of-sockets-design-idea-for-minimalist-de
    coration-interior-in-one-place/

    J.

  • 3. Data: 2014-05-26 11:46:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F pisze tak:

    > zasilacz na kilka USB ...
    > http://allegro.pl/zasilacz-ladowarka-sieciowa-4xusb-
    5v-2-5a-logilink-i4270839912.html

    Ciekawe dlaczego nigdy nie widziałem czegoś takiego
    w sklepie stacjonarnym?

    To musi być spisek poczty i kurierów.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-05-26 13:11:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 May 2014 11:46:42 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Ciekawe dlaczego nigdy nie widziałem czegoś takiego
    > w sklepie stacjonarnym?
    > To musi być spisek poczty i kurierów.

    Może nie ma CE, towar spod lady.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-05-26 13:36:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Może nie ma CE, towar spod lady.

    Mozliwe, aczkolwiek celnicy czasem sie chwala zatrzymaniem transportu,
    jak to oni o bezpieczenstwo dbaja.

    Tym niemniej - oferta sklepow jest ograniczona.
    Oferta duzych sieciowych jak MM, ME, Saturn - jeszcze bardziej
    ograniczona (ale tez wzbogacona o niemiecka).
    Wiec trzeba spacerowac po roznych sklepach.

    Akurat te dwie oferty to allegro-sklepy - maja siedziby - to moze i
    normalne sklepy maja
    http://www.stratos.pl/index.php/kontakt/
    http://mimport.pl/

    Ci drudzy to sie cos nie moga na adres zdecydowac ... ale ciekawe czy
    to taki "bezposredni importer" co raz na tydzien jedno pudelko towaru
    z Chin, czy pudel wiele duzych i za hurtownie tez robi.

    J.