  • 1. Data: 2019-01-30 09:08:48
    Temat: Zasilacz laboratoryjny - jak prawidłowo włączać
    Od: Marek <f...@f...com>

    Zastanawiam się czy to dobry odruch włączania chińskiego zasilacza do
    sieci z podłączonym wcześniej układem? Tak jak na tym filmie:

    https://youtu.be/zJJcdptSH80?t=4m13s

    Jaką mamy pewność, że zanim zasilacz się ustabilizuje to wyjście nie
    przekroczy ustawionego wcześniej V?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-01-30 10:38:43
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 30.01.2019 o 09:08, Marek pisze:
> [...]
    >
    > https://youtu.be/zJJcdptSH80?t=4m13s
    >
    > Jaką mamy pewność, że zanim zasilacz się ustabilizuje to wyjście nie

    Ja mam zasilacz, co jak się go wyłączało, to na ułamek sekundy pojawiało
    się pełne napięcie (chyba 30V). Ale oddałem na gwarancji i to naprawili
    jakoś. Trzeba uważać na takie coś.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2019-01-30 18:30:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >pojawiało
    >się pełne napięcie (chyba 30V). Ale oddałem na gwarancji i to

    Trzeba uwazac.
    Dell np kaze najpierw wlaczyc zasilacz do sieci, a potem do laptopa.
    A wylaczyc odwrotnie. Mimo, ze zasilacz tez Dell.

    Ale w chinskim zasilaczu jest inna zla rzecz - duzy elektrolit na
    wyjsciu.
    Ustawiasz ograniczenie pradowe, podlaczasz uklad ... i przez moment
    plynie duzo, jesli uklad tak bierze.

    Ale uwazajcie jeszcze na jedno :
    kiedys sobie kupilem metexa z bargrafem, podlaczylem do zasilacza od
    peceta ... i mi wlosy deba stanely, jak zobaczylem wychylenie tego
    bargrafu przez chwile po wlaczeniu.

    A to tylko autozakres - zanim sie miernik przeskoczy na 40V, to
    bargraf bzdury pokazuje.

    J.

  • 4. Data: 2019-01-30 21:55:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-30 o 18:30, J.F. pisze:
> [...]
    > bargrafu przez chwile po wlaczeniu.
    >
    > A to tylko autozakres - zanim sie miernik przeskoczy na 40V, to bargraf

    Ja takich rzeczy nie zaobserwowałem.
    Metex zaczyna sprawdzać od góry, więc nie powinien paskiem wyjechać poza
    ekran ;)

    Natomiast dawno temu o mało nie złamało mi wskazówki w UM-202, jak w
    roztargnieniu napięcie chciałem zmierzyć na omomierzu. Ale na szczęście
    nic nie nie stało, nie rozkalibrował się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-01-30 23:04:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja takich rzeczy nie zaobserwowałem.
    >Metex zaczyna sprawdzać od góry, więc nie powinien paskiem wyjechać
    >poza ekran ;)

    moze i zaczyna od gory, ale skoro zasilacz wylaczony, to miernik
    szybko zejdzie na najnizszy zakres.
    A potem napiecie nagle rosnie ...

    J.

  • 6. Data: 2019-01-31 20:52:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-30 o 23:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > moze i zaczyna od gory, ale skoro zasilacz wylaczony, to miernik szybko
    > zejdzie na najnizszy zakres.
    > A potem napiecie nagle rosnie ...

    To wtedy też by głupiał np. przy mierzeniu 230V AC - przecież zanim
    sondy dotkną badanego przewodu, to też w nich siedzą jakieś uV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2019-02-01 01:07:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

> [...]
    >
    > https://youtu.be/zJJcdptSH80?t=4m13s
    >
    > Jaką mamy pewność, że zanim zasilacz się ustabilizuje to wyjście

    Zasilacz laboratoryjny ma guzik i przekaźnik.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2019-02-01 01:09:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Dell np kaze najpierw wlaczyc zasilacz do sieci, a potem do laptopa.
    > A wylaczyc odwrotnie. Mimo, ze zasilacz tez Dell.

    Czyli nieodporny na powrót napięcia? ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2019-02-01 03:23:38
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 01:07:54 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > Zasilacz laboratoryjny ma guzik i przekaźnik.
    Albo jest dobrze zaprojektowany i ma dobrze określony stan nieustalony
    po włączeniu, w którym nie przestrzela ponad ustawione napięcie.
    Chyba żadne klasyczne zasilacze laboratoryjne od HP nie miały odłączania
    wyjścia przekaźnikiem, tylko zatykały tranzystor szeregowy, a poza tym
    miały na tyle sprytnie zrobione sprzężenie zwrotne, że nie potrzebowały
    dużego kondensatora na wyjściu.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 10. Data: 2019-02-01 09:12:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 01 Feb 2019 00:07:32 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Zasilacz laboratoryjny ma guzik i przekaźnik.

    Każdy? Przed chwilą ktoś pisał że miał -30V na wyjściu Być może
    niepotrzebnie użyłem "laboratoryjny".

    --
    Marek