  • 1. Data: 2015-01-22 16:46:40
    Temat: Zasilacz małej mocy z napięciem wejściowym od 12VDC do 230VAC
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Potrzebuję zasilacz nieizolowany, dający na wyjściu 5VDC/50-100mA. Istotne
    jest aby mógł pracować w szerokich granicach napięcia wejściowego jak w
    tytule.

    Dawno temu miałem niemiecką golarkę Brown która miała dwu-pinowy kabelek
    którym można było ją podłączyć do sieci 230V lub do gniazda zapalniczki w
    samochodzie (12-14VDC), więc jest to możliwe do zrealizowania skoro Niemcy
    potrafili coś takiego zrobić.

    Nie mogę jednak nic takiego w sieci wygrzebać...
    Ktoś się orientuje jak taki zasilacz musiałby wyglądać?

    Oczywiście nie interesuje mnie wykrywanie napięcia i przełączanie się między
    dwoma zasilaczami przekaźnikiem - wolałbym coś co będzie wprost tolerowało
    taki szeroki zakres napięć wejściowych.

  • 2. Data: 2015-01-22 16:55:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dawno temu miałem niemiecką golarkę Brown

    Przypadkowo zangielszczyłem nazwę, oczywiście chodziło o Braun :-)

    > Oczywiście nie interesuje mnie wykrywanie napięcia i przełączanie się
    > między dwoma zasilaczami przekaźnikiem - wolałbym coś co będzie wprost
    > tolerowało taki szeroki zakres napięć wejściowych.

    Czyli aby zasilacz miał jak najmniej elementów i sam tolerował właśnie
    zakres DC od powiedzmy 10-15V i zakres AC 50-60Hz od 85V-240V.