  • 1. Data: 2020-05-14 21:24:18
    Temat: Zasilacz na KA7500
    Od: Pcimol <...@...com>

    Zasilacz AC/DC 230V => 24V/2A na KA7500. Pracuje 24/7 od 2016 roku,
    niezbyt obciążony. Zasadniczo działa. Jednak po wyłączeniu, ostygnięciu
    i ponownym włączeniu nie startuje prawidłowo. Wydaje z siebie rozmaite
    dźwięki (niezbyt głośne), Uwy ~8V aż po kilkunastu minutach napięcie
    nagle osiąga 24V i zasilacz pracuje normalnie kolejne 6 miesięcy.
    Zamierzam podmienić elektrolity na wyjściu (wyglądają normalnie), ale
    jeśli ktoś zna przyczynę ww. opisanego zachowania tych układów prosiłbym
    o poradę. Nie chce mi się poświęcać wiele czasu temu zasilaczu. ;-)

  • 2. Data: 2020-05-15 19:08:59
    Temat: Re: Zasilacz na KA7500
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 21:24, Pcimol pisze:
> [...]
    > jeśli ktoś zna przyczynę ww. opisanego zachowania tych układów prosiłbym
    > o poradę. Nie chce mi się poświęcać wiele czasu temu zasilaczu. ;-)
    Może zimny lut na indukcyjności szeregowej na wyjściu=brak sprzężenia
    zwrotnego.

  • 3. Data: 2020-05-19 22:29:33
    Od: Pcimol <...@...com>

    Winnym okazał się elektrolit na zasilaniu scalaka (pin12), który stracił
    pojemność i w rezultacie (projektowany przez księgowego) układ
    początkowego zasilania przetwornicy nawet pod niewielkim obciążeniem nie
    był w stanie zasilić KA7500.