    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Subject: Zasilacz na UC3844 - szum i niskie napięcia
    Date: Thu, 9 Aug 2018 12:37:55 +0200

    Witam

    Mam problem z zasilaczem (fragmentem urządzenia) na UC2844 dokładniejszy
    UC3844). Efekt to słyszalny szum i bardzo niskie napięcia na wyjściach.
    Mam drugą sztukę sprzętu gdzie zasilacz pracuje poprawnie i mogę
    porównać, ale to niewiele mi już daje i nie mam pomysłów.

    Na pinie 7 mam 14,5V po załączeniu (czyli szumi, wcześniej rośnie sobie
    do progu zadziałania) ale zamiast 5V VREF jest w okolicach 0,7V.
    Napięcia wyjściowe są bardzo niskie, pojedyncze volty.

    Podmieniałem UC2844, transformator, tranzystor Q7, kondensatory SMD
    100nF na VREF oraz COMP, 68uF od zasilania. Przemierzyłem chyba
    wszystko. Rezystory, diody, zenerki. Na wyjściach nie ma zwarć ale
    próbowałem z odłączeniem diody od wytwarzania napięć +24V, +5V, THY i to
    samo. Odłączyłem też +18V wiedząc że to zasila UC3844 po starcie ale
    mając nadzieję na "inne" zachowanie i nic. To samo.

    Schemat zrysowany, kondensatory SMD zmierzone mostkiem, indukcyjności
    uzwojeń trafa też, ale jak pisałem podmiana nic nie daje, a trafo z
    uszkodzonego zasilacza pracuje wspaniale w tym drugim dobrym.

    https://www.dropbox.com/s/z7l5xwm8h54m67g/AL_zasilac
    z.pdf?dl=0

    Jakieś pomysły?

    --