  • 1. Data: 2018-08-09 12:37:55
    Temat: Zasilacz na UC3844 - szum i niskie napięcia
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Mam problem z zasilaczem (fragmentem urządzenia) na UC2844 dokładniejszy
    UC3844). Efekt to słyszalny szum i bardzo niskie napięcia na wyjściach.
    Mam drugą sztukę sprzętu gdzie zasilacz pracuje poprawnie i mogę
    porównać, ale to niewiele mi już daje i nie mam pomysłów.

    Na pinie 7 mam 14,5V po załączeniu (czyli szumi, wcześniej rośnie sobie
    do progu zadziałania) ale zamiast 5V VREF jest w okolicach 0,7V.
    Napięcia wyjściowe są bardzo niskie, pojedyncze volty.

    Podmieniałem UC2844, transformator, tranzystor Q7, kondensatory SMD
    100nF na VREF oraz COMP, 68uF od zasilania. Przemierzyłem chyba
    wszystko. Rezystory, diody, zenerki. Na wyjściach nie ma zwarć ale
    próbowałem z odłączeniem diody od wytwarzania napięć +24V, +5V, THY i to
    samo. Odłączyłem też +18V wiedząc że to zasila UC3844 po starcie ale
    mając nadzieję na "inne" zachowanie i nic. To samo.

    Schemat zrysowany, kondensatory SMD zmierzone mostkiem, indukcyjności
    uzwojeń trafa też, ale jak pisałem podmiana nic nie daje, a trafo z
    uszkodzonego zasilacza pracuje wspaniale w tym drugim dobrym.

    https://www.dropbox.com/s/z7l5xwm8h54m67g/AL_zasilac
    z.pdf?dl=0

    Jakieś pomysły?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-08-09 12:51:36
    Temat: Re: Zasilacz na UC3844 - szum i niskie napięcia
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 12:37, Irokez pisze:

    PS.
    Dolutowałem równolegle do kondensatora 68uF drugi 100uF (zasilanie
    UC2844) i wystartowała. Ale mam 17,2V na UC2844 i to chyba nie jest
    dobrze, bo sprawny zasilacz ma 14,5V podczas pracy oraz wystarcza mu
    47uF (trochę nowsza wersja PCB).

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-08-09 16:55:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 12:37, Irokez pisze:

    Ale kurna czad.

    Chińczyk fajny mały poręczny miernik - ZT102
    Podłączyłem tego 68uF i miernik pokazał 69-70uF.

    Jak ruszyłem z tym równoległym 100uF i zagadało zacząłem zmniejszać
    pojemność wylutowując oryginał. Przetwornica wstaje na starym 56uF, więc...
    Wyciągnąłem DT-9935. W trybie auto wskoczył na pomiar impedancji.
    Ręcznie wybrałem pojemność i mam całe.... 10uF przy 1kHz, 42uF przy
    120Hz, ESR niecałe 1kom.

    Tyle wart pomiar pojemności w popularnym ZT102.
    Temat zamknięty.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2018-08-09 19:14:30
    Temat: Re: Zasilacz na UC3844 - szum i niskie napi?cia
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2018-08-09 o?12:37, Irokez pisze:
    >

    > Ale kurna czad.
    >
    > Chi?czyk fajny ma?y por?czny miernik - ZT102
    > Pod??czy?em tego 68uF i miernik pokaza? 69-70uF.
    >

    > Jak ruszy?em z tym r?wnoleg?ym 100uF i zagada?o zacz??em zmniejsza?
    > pojemno?? wylutowuj?c orygina?. Przetwornica wstaje na starym 56uF, wi?c...
    > Wyci?gn??em DT-9935. W trybie auto wskoczy? na pomiar impedancji.
    > R?cznie wybra?em pojemno?? i mam ca?e.... 10uF przy 1kHz, 42uF przy
    > 120Hz, ESR nieca?e 1kom.
    >
    > Tyle wart pomiar pojemno?ci w popularnym ZT102.

    Mam podobny miernik, AN8001. Opornik 1k w szereg z kondensatorem
    100uF nie zmienia wyniku. Czyli pojemnosc (dla malych czestotliwosci)
    pewnie mierzy dokladnie, tyle ze nie podaje ESR.

    --
    Waldek Hebisch