  • 1. Data: 2018-01-10 18:21:03
    Temat: Zasilacz z 3 pinowa wtyczką.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest sobie zasilacza taki jak ten:

    https://b.allegroimg.com/s1440/03a72d/6c50d2ce4bac8a
    6df66f0f15f3ab

    Nie mam go w reku, nie mam jak przemierzyć. Ale wydaje mi się ze dwa
    grube piny przenoszą zasilanie. Pytanie: co przenosi mały? Czy to jest
    sprzężenie zwrotne w celu kompensacji spadków (to ma 6A max)? Ale jeśli
    to jest jeden to gdzie masa ma swój sense? Chyba że mnożą przez 2.

    Ma ktoś pomysł do czego ten trzeci pin?

    Wystepuje też w wersji 4 pinowej.

    Potrzebuje tylko zasilanie 6A @ 19V i wydaje się że to jest idealne
    rozwiązanie, ale nie wiem czy zasilacz przypadkiem nie komunikuje się
    tym drutem(ami) z komputerem i sam z siebie nie ruszy.

  • 2. Data: 2018-01-10 18:31:36
    Temat: Re: Zasilacz z 3 pinowa wtyczką.
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2018 o 18:21, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > rozwiązanie, ale nie wiem czy zasilacz przypadkiem nie komunikuje się
    > tym drutem(ami) z komputerem i sam z siebie nie ruszy.

    Bywają laptopy, gdzie jest komunikacja z zasilaczem. Tylko po
    skomunikowaniu się laptop podejmuje ładowanie. To były np. jakieś układy
    z komunikacją 1-wire.
    EdiM

  • 3. Data: 2018-01-10 18:47:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-01-10 o 18:31, EdiM pisze:
    > Tylko po skomunikowaniu się laptop podejmuje ładowanie. To były np.
    > jakieś układy z komunikacją 1-wire.

    Potwierdzam. Dell Precission 6600 nie gada z byle zasilaczem;-) Zasilacz
    ma chip 1-wire z zaszytym na stałe bajcikiem, który wysyła. Chyba nie
    oczekuje niczego w zamian. Chip jest produkowany na zamówienie Della i
    tylko dla nich dostępny, ale transmisję da się podsłuchać i emulować
    czymś innym zapewne. Środkowy pin za to odpowiada.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2018-01-10 19:09:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/10/2018 6:47 PM, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Potwierdzam. Dell Precission 6600 nie gada z byle zasilaczem;-)

    Ja mam inną sytuację. Urządzenie muszę zasilić. Pytanie czy
    "niedogadany" zasilacz poda pelną moc na urzadzenie? Wiem ze to problem
    dla wrózki :D

  • 5. Data: 2018-01-10 22:44:08
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 10.01.2018 o 19:09, Sebastian Biały pisze:

    > Ja mam inną sytuację. Urządzenie muszę zasilić. Pytanie czy
    > "niedogadany" zasilacz poda pelną moc na urzadzenie? Wiem ze to problem
    > dla wrózki :D
    Wspominane zasilacze od strony zasilacza mają jedynie scalak, który
    wysyła to ID. Więc będą działać. W tym przypadku trudno być na 100%
    pewnym do czego ten pin.
    EdiM

  • 6. Data: 2018-01-11 20:39:07
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2018-01-10 o 18:47, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Potwierdzam. Dell Precission 6600 nie gada z byle zasilaczem;-)
    Wszystkie Delle chyba weryfikują zasilacz, działają, czasami obniżają
    taktowanie procka i nie lądują baterii.

  • 7. Data: 2018-01-11 20:40:10
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Jest sobie zasilacza taki jak ten:
    >
    > https://b.allegroimg.com/s1440/03a72d/6c50d2ce4bac8a
    6df66f0f15f3ab
    Czy to nie jest przypadkiem zasilacz od spawarki światłowodowej?

  • 8. Data: 2018-01-11 20:46:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/11/2018 8:40 PM, Jawi wrote:
    6df66f0f15f3ab
    > Czy to nie jest przypadkiem zasilacz od spawarki światłowodowej?

    Może być i do trikodera. Pal sześć, kupiłem to będe oglądał.

  • 9. Data: 2018-01-13 11:42:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/10/2018 6:21 PM, Sebastian Biały wrote:
    >co przenosi mały?
    Kupiłem.

    a) zailacz osiąga 100% mocy bez czegokolwiek podpiętego pod dodatkowy pin

    b) troche swiatla na to może rzucić fakt że pin nie jest z niczym
    połączony :D

  • 10. Data: 2018-01-13 11:56:18
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Kupiłem.
    >
    > a) zailacz osiąga 100% mocy bez czegokolwiek podpiętego pod dodatkowy pin
    >
    > b) troche swiatla na to może rzucić fakt że pin nie jest z niczym
    > połączony :D

    To znaczy że kupiłeś podróbę.
    http://www.laptop-junction.com/toast/content/inside-
    dell-ac-power-adapter-mystery-revealed