  • 1. Data: 2019-03-24 21:09:18
    Temat: Zasilanie laptopa z powerbanku
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam kilka opcji zasilania laptopa z powerbanku:

    1) Dedykowany powerbank z wyjściem 12/19V. Drogie jak jasna ch...

    2) Zwykły powerbank 2.4A/5V i przetwornica na napięcie zasilania latopa.
    Problem: to tylko naście wat. Przeciętny laptop potrzebuje więcej.

    3) Power bank z PowerDelivery. Powinno to dać nawet i 20V przy solidnym
    prądzie co bezpośrednio pozwoli na zasilanie latopa. Ale wymaga po
    drugiej stronie wynegocjowania tego napięcia i są do tego scalaki, ale
    nie widzę gotowców.

    Pytanie do punktu 2). Znalazałem na Ali stosowane przetwornice z ładną
    obudową i stosownymi kabelkami, ale tylko 8W. Coś mało jesli policzyć
    5V/2.4A i sprawnośc, powinno dać radę wiecej. Są jakieś lepsze?

    Pytanie do punktu 3) Widział ktoś kabelek USB3 (C?) -> wtyczka zasilania
    który to kabelek posiada w środku ukłąd negocjujący 20V? Samoróbka jest
    o tyle upierdliwa że scalaki są kłopotliwe do dostania w detalu a i
    zrobienie płytki do nich jest upierdliwe. Miałem nadzieje na jakiś
    gotowy modulik z PD do arduino choćby, ale nie widzę.

    Najlepszy byłby setup z punktu 3) Powerbank z USB3 z PD oraz stosowny
    kabelek z małym kawałkiem elektroniki załaczający 20V na wyjsciu PD i
    podający go na wtyczkę.

  • 2. Data: 2019-03-24 23:31:24
    Temat: Re: Zasilanie laptopa z powerbanku
    Od: ń <k...@t...sie>

    1. A nie da się podpiąć dodatkowej dedykowanej do tego laptopa baterii? Od Chińczyka
    ceny od kilkunastu dolarów w górę.
    2. Produkują do tego laptopa zasilacze podróżne (na gniazda "zapalniczki" 12 V)?
    Swoją drogą ciekawe, jaka jest sprawność (w %)
    takich zasilaczy ze stałego na stałe.

    -----

  • 3. Data: 2019-03-25 18:52:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 24/03/2019 23:31, ń wrote:
    > 1. A nie da się podpiąć dodatkowej dedykowanej do tego laptopa baterii?

    Powerbank jest bardziej uniwersalny, dostępność gniazdek usb-c rośnie,
    powerbank naładuje od biedy z panelu słonecznego, itd itp.

    > 2. Produkują do tego laptopa zasilacze podróżne (na gniazda
    > "zapalniczki" 12 V)?

    To niewiele zmienia, bez negocjowania z PowerDelivery nie da się uzyskać
    więcej jak 5V.

    > Swoją drogą ciekawe, jaka jest sprawność (w %)
    > takich zasilaczy ze stałego na stałe.

    Lepsza przy wyższych napięciach, dlatego chcę negocjować to napięcie
    najwyżej jak się da.