    From: Verox <a...@b...veroxsystems.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zasilanie po parze telefonicznej
    Date: Thu, 31 Dec 2009 11:01:09 +0000 (UTC)

    Witajcie !

    Potrzebuje zasilić parę urządzeń - modem VDSL i konwerter światłowodowy po
    telefonicznej parze miedzianej (lub dwóch) na długości ok 200m. Niestety nie
    mogę przejść światłowodem, bo firma, przez której teren muszę przejść broni
    jak lew własnej kanalizacji TT.

    Pytania do praktyków:
    - jaką moc moge przenieść takimi parami ?
    - jakie maksymalne napięcie moge podać na przewody (gdzieś mi dzwoni, że
    napięcie dzwonienia to ok 60V ?)

    Oczywiście po stronie odbiorników energii zrobie przetworniczki, aby
    maksymalnie ograniczyć prąd płynący przez pary. Rozumiem, że do zasilania
    lepiej użyć napięcia przemiennego aby na wilgotnych głowicach nie robiła się
    elektroliza ? Czy lepiej przepchać napięcie stałe ?

    Pozdrawiam noworocznie :-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB