  • 1. Data: 2011-03-06 12:50:12
    Temat: Zasilanie wzmacniacza antenowego z kabla sygnalowego?
    Od: CheGitarra <e...@t...pl>

    Witam serdelecznie,
    z radiowki jestem noga, a musze zaprojektowac wzmacniacz antenowy
    100-820 MHz, (wiem, mniej wiecej jak sie za to zabrac), ale w
    specyfikacji mam cos takiego - 'impedancja wyjsciowa 75ohmow (kabel
    wspolosiowy dostarczajacy jednoczesnie zasilanie)'
    I tego wlasnie nie do konca rozumiem - kabel sygnalowy dostarcza
    zasilanie? 12V stalego napiecia (takie mam napiecie zasilania) na
    wyjsciu? Wrzuce cos takiego do symulatora, to dostane glupoty jakies
    pewnie (dla niego takie zrodlo jest idealne wiec potraktuje je jako
    sygnal staly), zas jesli wrzuce je gdzies z boku przy tworzeniu plytki
    drukowanej dostane glupoty...

    Co mam z tym zrobic? Albo chociaz podpowiedz, czego mam szukac?

    Pozdrawiam, Benji.

  • 2. Data: 2011-03-06 13:27:44
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-06 13:50, CheGitarra pisze:
> [...]
    > drukowanej dostane glupoty...
    >
    > Co mam z tym zrobic? Albo chociaz podpowiedz, czego mam szukac?

    Nie wyjsciowa a wejsciowa jesli juz, nie wiesz co to skladowa stala ?

  • 3. Data: 2011-03-06 13:57:43
    Od: CheGitarra <e...@t...pl>

    > Nie wyjsciowa a wejsciowa jesli juz, nie wiesz co to skladowa stala ?
    WYjsciowa, WYjsciowa, tak jest napisane w projekcie.
    Wiem, co to skladowa stala, ale wiem tez, jak symulatory traktuja
    idealne zrodla napieciowe z podlaczonym do nich napieciem zmiennym.

  • 4. Data: 2011-03-06 14:03:09
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > drukowanej dostane glupoty...
    >
    > Co mam z tym zrobic? Albo chociaz podpowiedz, czego mam szukac?

    Wyjście +12 V zasilacza i linia VCC we wzmacniaczu są sprzężone z
    przewodwem "gorącym" koncentryka za pomocą indukcyjności. Wyjście
    wzmacniacza oraz zakończenie przewodu w postaci wtyczki koncentrycznej
    do odbiornika są sprzężone z tymże przewodem przy pomocy kondensatorów.
    Symulator powinien sobie z tym poradzić.

    MD

  • 5. Data: 2011-03-06 14:14:47
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-06 14:57, CheGitarra pisze:
    > WYjsciowa, WYjsciowa, tak jest napisane w projekcie.
    > Wiem, co to skladowa stala, ale wiem tez, jak symulatory traktuja
    > idealne zrodla napieciowe z podlaczonym do nich napieciem zmiennym.

    To jest zle napisane skladowa stala podaje sie na wejscie wzmacniacza.

    Mozna tez i na wyjscie ale nigdy nie widzialem zeby ktos takie
    rozwiazanie stosowal bo jaki bym mial byc tego sens?.

  • 6. Data: 2011-03-06 14:17:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Mar 2011 04:50:12 -0800 (PST), CheGitarra wrote:
> [...]
    >I tego wlasnie nie do konca rozumiem - kabel sygnalowy dostarcza
    >zasilanie? 12V stalego napiecia (takie mam napiecie zasilania) na

    Tak sie robi wzmaczniacze - na koncu, czyli przy odbiorniku jest
    zasilacz podlaczony do srodkowej zyly przez dlawik.

    Wzmacniacz tez odbiera zasilanie przez dlawik.

    100MHz przez dlawik nie przechodzi.

    J.

  • 7. Data: 2011-03-06 14:19:50
    Od: "tadeusz" <...@0...pl>

    > To jest zle napisane skladowa stala podaje sie na wejscie wzmacniacza.
    >
    > Mozna tez i na wyjscie ale nigdy nie widzialem zeby ktos takie rozwiazanie
    > stosowal bo jaki bym mial byc tego sens?.

    Wlasnie to i glównie to ma sens. Przeciez gosciu pisze wzmacniacz antenowy a
    nie wzmacniacz mocy.
    Wzmacniacz ze wzgledu na szumy jest z reguly instalowany przy antenie.
    Nalezy go zasilic kablem , którym doprowadzony jest sygnal do odbiornika.
    To jest jednak najbardziej typowe rozwiazanie.

  • 8. Data: 2011-03-06 14:26:39
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-06 15:14, Aha pisze:

    > To jest zle napisane skladowa stala podaje sie na wejscie wzmacniacza.
    >
    > Mozna tez i na wyjscie ale nigdy nie widzialem zeby ktos takie
    > rozwiazanie stosowal bo jaki bym mial byc tego sens?.

    http://www.elportal.pl/pdf/k15/16_03b.pdf

    MD

  • 9. Data: 2011-03-06 14:46:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello CheGitarra,

    Sunday, March 6, 2011, 2:57:43 PM, you wrote:

    > WYjsciowa, WYjsciowa, tak jest napisane w projekcie.
    > Wiem, co to skladowa stala, ale wiem tez, jak symulatory traktuja
    > idealne zrodla napieciowe z podlaczonym do nich napieciem zmiennym.

    Jak ja... lubię takich symulantów. Sumulują naukę używając do tego
    symulatorów. Jak nie jeden, który źródło napięciowe na wejścia
    odwracające wzmacniacza operacyjnego podłącza, to inny chce robić
    przetwornicę forward bez dławika wyjściowego.
    A teraz kolejny, który nie wie, jak oddzielić składową zmienną od
    stałej...

    Tak się kończy symulowanie zamiast rzetelnego laboratorium i nauki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-03-06 14:48:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Aha,

    Sunday, March 6, 2011, 3:14:47 PM, you wrote:

    > To jest zle napisane skladowa stala podaje sie na wejscie wzmacniacza.
    > Mozna tez i na wyjscie ale nigdy nie widzialem zeby ktos takie
    > rozwiazanie stosowal bo jaki bym mial byc tego sens?.

    Matoł na matole. Na matole matoł. A na tym matole jeszcze jeden matoł...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl