  • 1. Data: 2016-05-05 13:12:25
    Temat: Zastanawiam się jak podejść do zakupów
    Od: sypu <p...@w...pl>

    Witam grupę.

    Lepiej kupić body (nowe) starszej generacji z lepszym obiektywem, czy
    nowe body z kitem?
    Aparat będzie wykorzystywany tylko prywatnie do uwieczniania różnego
    rodzaju imprez rodzinnych, wakacji itp. Ale także do fotografowania
    fauny i flory w moich akwariach.

    No i nie wiem czy jest sens kupowania nowości jeśli chodzi o body.

  • 2. Data: 2016-05-05 13:49:03
    Temat: Re: Zastanawiam się jak podejść do zakupów
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2016-05-05 o 13:12, sypu pisze:
> [...]
    > fauny i flory w moich akwariach.
    >
    > No i nie wiem czy jest sens kupowania nowości jeśli chodzi o body.

    Starsze z lepszym szkłem. Tak czy inaczej, jeżeli foto akwariowe
    traktujesz poważniej, to czeka cie jeszcze zakup jakiegoś szkła do makro

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 3. Data: 2016-05-05 14:14:53
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > fauny i flory w moich akwariach.
    >
    > No i nie wiem czy jest sens kupowania nowości jeśli chodzi o body.

    To zależy od tego, jakie body i jaki kit. Z drugiej strony często body z
    kitem jest niewiele droższe od samej puszki. Bez konkretów trudno coś
    powiedzieć.

    P.P.

  • 4. Data: 2016-05-05 15:00:36
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    Witam

    Podepnę się do tematu, poszukuje zamiennika starej lustrzanki - Pentax
    k200 z kitem i moim ulubiona stałka FA35 F2.0.
    Zdjęcia typowo rodzinno - wakacyjne z nastawieniem na dzieci. W sumie
    zdjęcia robię tylko stałką, choć mógł być ciut szerszy kąt szczególnie w
    pomieszczeniach.
    Poszukuje jak każdy czegoś mniejszego i lepszym AF, również opcja filmy
    bym nie pogardził - choć nie priorytet.
    Budżet z obiektywem max 3k.

    Rynek z grubsza sprawdziłem zostaje kilka oklepanych typów o których
    "głośno" w necie A6000, E-M10, GX7K, Fuji odpuszczam cena jak i drogie
    obiektywy nawet cashback nie pomaga.

    Wiem, że temat strasznie oklepany i każdy chwali co innego, jak
    potrzebuje aparatu solidnego, który nie rozczaruje zdjęciami w
    porównaniu z pentaxem i FA35.

    Skłaniam się bardziej do systemy 4/3 wydaje mi się że większy jest wybór
    obiektywów jak i cena bardziej akceptowalna, choć mogę się mylić.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-05-05 15:05:28
    Od: sypu <p...@w...pl>

    W dniu 05.05.2016 o 14:14, Paweł Pawłowicz pisze:

    > To zależy od tego, jakie body i jaki kit. Z drugiej strony często body z
    > kitem jest niewiele droższe od samej puszki. Bez konkretów trudno coś
    > powiedzieć.
    >
    > P.P.
    No tak od razu powinienem podać co jest w kręgu moich zainteresowań.
    Wykluczam wszystkie duże gabarytowo aparaty, czyli chyba wszystkie
    lustrzanki. Miałem do niedawna nikona d7000 i leżał i sie kurzył.
    Robiłem nim zdjecia tylko w domu ze statywu moim rybciom. Zupełnie nie
    wykorzystywałem jego potencjału. Sama mysl ze mam go zabrac na spacer
    czy do lasu sprawiała że odechciewało mi się robić zdjęć. Jak bardzo
    chciałem coś uwiecznić na spacerze to wyciagałem telefon...
    Potrzebuje cos zdecydowanie mniejszego, co wsadze do kieszeni bojówek
    czy bluzy. Dlatego zwracam swoja uwagę głównie na bezlusterkowce.
    Olympus i Fuji maja teraz promocje na wybrane modele, czyli e-m10 II i
    e-M5 oraz x-t10 i x-T1. I sie mocno zastanawiam czy sie skusic na
    nowosci czy może jednak kupic modele starsze + obiektyw. cenowo to
    wychodzi podobnie.

  • 6. Data: 2016-05-06 23:04:13
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    sypu wrote:
> [...]
    > fauny i flory w moich akwariach.
    >
    > No i nie wiem czy jest sens kupowania nowości jeśli chodzi o body.

    W korpusach postęp jest znacznie bardziej odczuwalny, niż w obiektywach.
    Nie pakowałbym się w korpus starszej generacji, niż najnowszy, na jaki
    mógłbym sobie pozwolić. Obiektywy kitowe są dziś bardzo przyzwoite i
    cena zestawu korpus z kitowym obiektywem jest niewiele wyższa niż samo
    body. Do robienia zdjęć pamiątkowych rodzinie obiektyw kitowy doskonale
    się sprawdzi. Lepszy, drogi obiektyw może oznaczać same niepotrzebne
    kłopoty - ponieważ jest jaśniejszy, to albo jest większy i cięższy
    (jasny zoom vs. kitowy zoom), albo nie ma zooma (jasna stałka). Potem
    okazuje się, że tym drogim obiektywem zdjęcia wychodzą nieostre (bo na
    zdjęciu zrobionym jasnym obiektywem widać, co jest ostre, a co nieostre
    i często nie to wychodzi ostre, co się miało na myśli naciskając spust
    migawki). Zestaw starsze body + "lepszy" obiektyw będzie wyraźnie
    droższy, niż najnowsze body z kitem. Przykładowo Nikon D5500 z kit
    zoomem 18-55 = ok. 3 tys. zł. Nikon D5300 + Sigma 17-50 2.8 wyjdzie
    bliżej 4 tys. zł.

  • 7. Data: 2016-05-07 17:48:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <572b393b$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > To zależy od tego, jakie body i jaki kit. Z drugiej strony często body z
    > kitem jest niewiele droższe od samej puszki. Bez konkretów trudno coś
    > powiedzieć.

    Otoz to.
    --
    TA

  • 8. Data: 2016-05-07 21:17:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przykładowo Nikon D5500 z kit
    > zoomem 18-55 = ok. 3 tys. zł. Nikon D5300 + Sigma 17-50 2.8 wyjdzie
    > bliżej 4 tys. zł.
    Nie znam się, ale się wypowiem. w byle telefonie, masz pierdylion
    megapikseli. jak fotki z telefonu nie wystarczają, to kup sobie sony
    alfa za 400zł na allegro. różnica pomiędzy fotką z samsunga s3, a fotką
    z sony alfa - jest znaczna. może dupy nie urywa, ale jest widoczna nawet
    dla kompletnego laika. Teraz pytanie, czy warto wydać 4 tyś? czy fotka z
    aparatu za 4 tyś będzie znacząco lepsza od tej z sony alfa za 400zł?

    ToMasz

    PS nazwy aparatów nie tyle że przypadkowe, bo są celowe, ale takich par
    możnaby tworzyć wiele. ja stawiałbym na dowolne body i jak najlepszy
    obiektyw. albo najlepiej dwa. jeden ultra jasny, drugi z dość dużym
    zoomem.

  • 9. Data: 2016-05-07 23:21:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> writes:

    > Nie znam się, ale się wypowiem. w byle telefonie, masz pierdylion
    > megapikseli. jak fotki z telefonu nie wystarczają, to kup sobie sony
    > alfa za 400zł na allegro.

    Tzn. jaki? Np. "Sony alfa alpha A230 2xaku. TORBA"?
    No może w warunkach bardzo ograniczonego budżetu miałoby to jakiś sens.
    Albo jeśli ktoś chce kupić "na próbę" (tylko żeby się w taki sposób nie
    zniechęcił).

> [...]
    > widoczna nawet dla kompletnego laika. Teraz pytanie, czy warto wydać 4
    > tyś? czy fotka z aparatu za 4 tyś będzie znacząco lepsza od tej z sony

    Raczej tak.
    Ale są jeszcze inne aparaty, nie tylko te w komórce, stare A200,
    i takie za 4+kzł.
    Za 1300 zł można kupić NOWY zestaw A3000 (kilka lat młodszy, lepsza
    matryca), nieco więcej trzeba dać za np. A58 albo innego D3300 itp.
    Owszem, to może być kilkukrotna różnica w stosunku do tamtego A230,
    ale z drugiej strony, to tylko kilkaset, może 1000 zł różnicy :-)
    Różnica w jakości będzie znaczna.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2016-05-10 14:33:14
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 6 May 2016 23:04:13 +0200, Poldek wrote:
> [...]
    > kłopoty - ponieważ jest jaśniejszy, to albo jest większy i cięższy
    > (jasny zoom vs. kitowy zoom), albo nie ma zooma (jasna stałka).

    Jednak jakies f/1.4-f/2.8 to jest kosmos w porównaniu z f/5.6, ktore
    najczesciej maja kity końcu.
    Ale fakt, jak się takiego szkła nie ogarnia, to może lepiej tę kasę
    przepić.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns