  • 1. Data: 2011-01-19 07:56:12
    Temat: Zastój cenowy Nikon D90
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Pomyślałem o wymianie mojego Nikon D50 na D90 - ale cenowo body D90 na
    poziomie 2500 to spora kwota, zwłaszcza, że ten model do najnowszych nie
    należy. Wczoraj pożyczyłem od znajomego miesięcznik DFV (Digital FotoVideo)
    numer z roku 2008 i był tam przegląd rynku lustrzanek. Nikon D90 body
    kosztował wtedy 2500 zł. Chylę więc czoła wobec polityki marketingowej
    Nikona - przez ponad 2 lata potrafili utrzymać cenę na niezmienionym
    poziomie. ( A może kurs złotówki wobec dolara tak poleciał ?). Co o tym
    sądzicie - czy jest nadal tak duży popyt na D90, że producent nie musi nawet
    mysleć o obniżaniu jego ceny ?

    Pzdr, Sławek

  • 2. Data: 2011-01-19 08:04:29
    Temat: Re: Zastój cenowy Nikon D90
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A może kurs złotówki wobec dolara tak poleciał ?)

    "Watsonie, jestes genialny!"

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-01-19 08:24:56
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    > "Watsonie, jestes genialny!"

    Sorki - nie ślędzę kursów walut :-)

  • 4. Data: 2011-01-19 08:51:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Sorki - nie ślędzę kursów walut :-)

    http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10y&t=l&a=lg&b=0

    Olympus E420 w zestawie "double kit" kosztowal
    niecale 1600,-, Pentax K200d z kitem jakies 1600,-
    Nikon D40 z 18-55 II - 1100,- (z VR cos kolo 2000,-)
    a D80 z kitem szedl za 2100,-

    Ceny ze sklepow wysylkowych z okolic konca lata 2008.

    Znalazlem niedawno starego post-ita z cenami
    wynotowanymi, na potrzeby spaceru do MM ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Oczywiscie na cene ma tez wplyw polityka producenta
    i dystrybutora, planowany cykl zycia produktu, wprowadzenie
    badz nie nastepcy pozycjonowanego w tej samej lub sasiedniej
    polce, popyt na danym rynku, dzialania konkurencji, "i tepe, i tede"....

  • 5. Data: 2011-01-19 12:17:31
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > kosztował wtedy 2500 zł. Chylę więc czoła wobec polityki marketingowej
    > Nikona - przez ponad 2 lata potrafili utrzymać cenę na niezmienionym

    Ja swego czasu nówkę Canon 450D kupiłem za 1400zł. Rok później, z
    przebiegiem 50k zdjęć sprzedałem za... 1400zł :] W sklepach w tym momencie
    był po ~2200zł.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-01-21 23:28:32
    Od: adal <a...@a...eu>

    W dniu 2011-01-19 08:56, slawmir pisze:
> [...]
    > ?). Co o tym sądzicie - czy jest nadal tak duży popyt na D90, że
    > producent nie musi nawet mysleć o obniżaniu jego ceny ?

    Po pierwsze to jest model wyróżniony TIPA Award 2009 Best D-SLR Advanced
    więc jest to dobry model.
    Historię cen możesz pooglądać tu:
    http://www.nextag.com/Nikon-25448-D90-DX-620051906/p
    rice-history-html
    i tu
    http://www.dentonimages.com/PriceHistory.php?dslr[]=
    Nikon_D90
    z pewnością cena powoli będzie zmniejszała się ale na spadek dramatyczny
    bym nie liczył. Poza tym faktem jest, że ceny wyrównały się w skali
    światowej. Popatrz na ceny wszystkich aparatów czy obiektywów,
    rozpiętość cen w każdym kraju jest podobna i mitem już są generalnie
    niziutkie ceny w USA.