  • 1. Data: 2019-04-19 14:21:32
    Temat: Zawarcie ubezpieczenia w okresie wymiany DR
    Od: "Ewa" <.@.>

    Mam wyznaczony na najbliższy wtorek termin w urzędzie miasta
    na złożenie wniosku o wymianę DR w związku z brakiem miejsca
    na wpisy.
    Wg informacji na stronie urzędu do wniosku należy dołączyć oryginały
    DR i zaświadczenia o badaniu technicznym. Kartę pojazdu i polisę OC
    należy pokazać przy odbiorze nowego DR.

    Na przeglądzie technicznym byłam i dostałam zaświadczenie.

    Natomiast do 25.04 mam czas na zawarcie umowy ubezpieczenia auta.

    Pytania:

    Czy ostatnio przy składaniu wniosku o wymianę DR zabierają
    oryginał dotychczasowego DR i oryginał zaświadczenia o badaniu
    technicznym?
    Jeśli tak to jak ubezpieczyć samochód nie mając tych dokumentów?
    Z pewnością do 25.04 nie otrzymam nowego DR.
    Może są takie TU, które nie wymagają pokazania DR z wpisem
    o badaniu technicznym, ale ode mnie zawsze tego wymagali.

    Czy ktoś to ostatnio przerabiał, zwłaszcza gdy zmieniał TU?
    Ja mam zamiar teraz zmienić TU, bo w dotychczasowym pogorszyły
    się warunki. Chodzi o OC i AC, ewentualnie tylko OC.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2019-04-19 14:43:18
    Temat: Re: Zawarcie ubezpieczenia w okresie wymiany DR
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 14:21, Ewa pisze:

> [...]
    > Może są takie TU, które nie wymagają pokazania DR z wpisem
    > o badaniu technicznym, ale ode mnie zawsze tego wymagali.

    Jeśli chodzi o samo OC, to nie jest istotny termin badania technicznego.

    Jeśli jest AC przy zmianie ubezpieczyciela (przenosiny), to nawet oględzin
    nie robią a datę badania wystarczy podać i mieć ewentualnie jakieś
    zachowane ksero
    dokumentów, które UM zabierze.

  • 3. Data: 2019-04-20 14:42:18
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 19.04.2019 o 14:21, Ewa pisze:
    > Jeśli tak to jak ubezpieczyć samochód nie mając tych dokumentów?

    Najprościej przez internet.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 4. Data: 2019-04-20 15:42:25
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Najprościej przez internet.

    Dzięki.
    Jak w takim przypadku rozwiązać umowę (OC, AC, NNW i Assistance)
    z dotychczasowym TU, tak żeby się automatycznie nie przedłużyła i żebym
    nie musiała nadal płacić składki ?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 5. Data: 2019-04-20 20:51:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-04-20 o 15:42, Ewa pisze:

    > Jak w takim przypadku rozwiązać umowę (OC, AC, NNW i Assistance)
    > z dotychczasowym TU, tak żeby się automatycznie nie przedłużyła i żebym
    > nie musiała nadal płacić składki ?

    Wypowiedzieć pisemnie najpóźniej dzień przed wygaśnięciem polisy.
    Większość towarzystw przyjmuje przysłany mailem skan
    wypowiedzenia. Wzór znajdziesz w sieci - najlepiej ściągnij ze strony
    swojego obecnego ubezpieczyciela.

  • 6. Data: 2019-04-21 09:52:43
    Od: "Ewa" <.@.>

> [...]
    > Większość towarzystw przyjmuje przysłany mailem skan
    > wypowiedzenia. Wzór znajdziesz w sieci - najlepiej ściągnij ze strony

    Ściągnęłam. Jest to "Wypowiedzenie ubezpieczenia OC".
    Czy pozostałych składników: AC, NNW i Assistance nie trzeba
    wypowiadać i same wygasają z terminem zakończenia umowy?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2019-04-21 16:19:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-04-21 o 09:52, Ewa pisze:

> [...]
    > Czy pozostałych składników: AC, NNW i Assistance nie trzeba
    > wypowiadać i same wygasają z terminem zakończenia umowy?

    Przeczytaj OWU do tych ubezpieczeń i zrób tak jak u danego
    ubezpieczyciela i przy tej umowie jest.
    Równie dobrze klient o imieniu Ewa może mieć inne warunki
    niż ten o imieniu Franek.

  • 8. Data: 2019-04-21 18:18:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2019 o 09:52, Ewa pisze:

> [...]
    > Czy pozostałych składników: AC, NNW i Assistance nie trzeba
    > wypowiadać i same wygasają z terminem zakończenia umowy?

    Tak, tylko OC komunikacyjne ma ustawowy wyjątek od tej reguły.