  • 1. Data: 2018-11-16 01:57:01
    Temat: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Czemu do niego dochodzą dwie rurki?
    Jedną, grubszą widzę u dołu, na dnie zbiorniczka, a drugą cienką od góry?

    Jak to ma działać?

  • 2. Data: 2018-11-16 04:24:50
    Od: l...@g...com

    Tak jak chociażby w Golfie II.

  • 3. Data: 2018-11-16 09:45:10
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <l...@g...com> wrote:
    > Tak jak chociażby w Golfie II.

    Nie wyjasnia mi to niczego, bo nie mam Golfa :-)

    Natomiast w Hondach i Toyotach jakie posiadałem zbiornik wyrównawczy miał
    tylko jeden otwór na rurkę, w zakrętce. I rurka w tej zakrętce była
    przedłużona do samego dna pojemnika. Korek ciśnieniowy ma tam ujście i
    równocześnie z dna zasysa płyn przy ochładzaniu się silnika.

    Projekt z jedną rurką znów prostszy od wynalazków europejskich...

    Czyżby znowu punkt dla Japończyków?

  • 4. Data: 2018-11-16 10:51:42
    Od: l...@g...com

    W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.

  • 5. Data: 2018-11-16 11:58:01
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <l...@g...com> wrote:
    > W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.

    A gruba gdzie?

    Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
    zbiorniczka?

  • 6. Data: 2018-11-16 12:13:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-16 o 11:58, Pszemol pisze:

    > A gruba gdzie?
    >
    > Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
    > zbiorniczka?

    Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
    zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
    nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
    miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
    pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 7. Data: 2018-11-16 12:16:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 12:13, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
    > pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.

    No to cienki był za cienki.

  • 8. Data: 2018-11-16 12:23:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-16 o 12:16, t-1 pisze:

    > No to cienki był za cienki.
    No nie. Nie tyle on się zapchał co węższe wejscie w korek. Zapchało się
    "masłem" (olej z wodą) w samym korku.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 9. Data: 2018-11-16 12:26:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
    > pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.

    Generalnie cienki jest również formą odpowietrzania, bo wiadomo że
    powietrze idzie do góry a cienki w silniku podłączony jest do
    najwyższego miejsca. W ogóle w takim przypadku nie zauwazyłem
    występowania korka cisnieniowego (przynajmniej u mnie w oryginale tak było).

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 10. Data: 2018-11-17 21:56:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
    > pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.

    A jak z cienkiego sika borygo do zbiorniczka od razu po odpaleniu silnika
    to objaw otwartego na stałe termostatu?

    Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...