  • 1. Data: 2016-11-29 20:47:30
    Temat: Zdolność zasysania pompy perystaltycznej
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję zastosować pompę do przelewania płynu z 200 litrowej beczi do
    zbiornika. Zbiornik jest ok 1,2 metra ponad beczką, a więc przy prawie
    pustej beczce różnica poziomów około 2 metry. Sama pompa może być
    umieszczona nieco nad beczką, na wysokości 1,5 metra od jej dna.
    Idealna wydaje mi się być do tego pompa perystaltyczna. Pompuje
    spokojnie, nie potrzeba zaworu zwrotnego i wydaje mi się, że będzie
    miała zdolność zasysania "na sucho".
    Właśnie mam do Was pytanko o zdolnośc zasysania takiej pompy. Czy będzie
    w stanie zassać te 1,5 metra bez zalewania?
    Jacek
    PS
    pompa mniej więcej taka:
    www.verderliquids.com/pl/pl/verderflex-pompy-perysta
    ltyczne/verderflex-dura/

  • 2. Data: 2016-11-29 21:54:32
    Temat: Re: Zdolność zasysania pompy perystaltycznej
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 20:47, Jacek pisze:
    > Czy będzie w stanie zassać te 1,5 metra bez zalewania?
> [...]
    Jest specyfikacja tych pomp na stronie. Piszą, że 9,5 m wody podniesie.

    Robert

  • 3. Data: 2016-11-29 22:13:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.11.2016 o 21:54, Robert Wańkowski pisze:
    ltyczne/verderflex-dura/

    > Jest specyfikacja tych pomp na stronie. Piszą, że 9,5 m wody podniesie.
    >
    > Robert
    9,5 podniesie, ale zalana cieczą. Czy pusta, to nie wiem.
    Jacek

  • 4. Data: 2016-11-29 22:32:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 22:13, Jacek pisze:

    > 9,5 podniesie, ale zalana cieczą. Czy pusta, to nie wiem.
    > Jacek
    Z tego co zrozumiałem to pusta. Skoro wytwarza 95% próżni.
    https://www.verderliquids.com/fileadmin/user_upload/
    Website_documents_2016/Verderflex/Documents/Document
    s_EN/Brochures/Industrial_Peristaltic_Pumps_Brochure
    _English.pdf

    Robert

  • 5. Data: 2016-11-29 23:16:33
    Od: 4...@g...com

    Pusta jesli szczelna ma na tyle zaciagnac. Nie mam pomp co zaciagna na wiecej niz
    cirka jebalt 10m. Przy ziemi jest ok jednej atmosfery. Jak by byly dwie to by pompy
    zaciagaly maksymalnie z 20 metrow. Pchnac moga duzo wiecej. Na tyle na ile moga
    wytworzyc cisnienia. Ciezar wlasciwy cieczy tez ma znaczenie.

  • 6. Data: 2016-11-30 10:26:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 04:47:33 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Właśnie mam do Was pytanko o zdolnośc zasysania takiej pompy. Czy będzie
    > w stanie zassać te 1,5 metra bez zalewania?

    Pompa perystaltyczna podczas poprawnej pracy powinna całkowicie zamykać światło
    wężyka, a wężyk poprawnie dobrany nie powinien się zasklepiać przy całkowitej próżni
    wewnątrz. Jeśli te warunki są spełnione, to taka pompa jest w stanie zassać
    praktycznie czystą próżnię, jedyne pytanie jak szybko, bo każdy cykl zmniejsza
    ciśnienie powietrza przed pompą o ileś tam procent, czyli ciśnienie spada do zera
    asymptotycznie. Jak to w każdej pompie próżniowej. Tak czy siak, te 1.5 metra powinno
    zassać bez problemu. No chyba że wybierzesz taką pompę która nie była zaprojektowana
    na zasysanie próżni, czyli rolka nie zamyka wężyka , a wężyk się zapada od
    podciśnienia i nie zasysa kolejnych porcji powietrza.

  • 7. Data: 2016-11-30 13:50:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >być umieszczona nieco nad beczką, na wysokości 1,5 metra od jej dna.
    >Idealna wydaje mi się być do tego pompa perystaltyczna.

    A propos - material wezyka kompatybilny z plynem z tej beczki ?
    Bo mysle, ze nie o wode tu chodzi.

    >Pompuje spokojnie, nie potrzeba zaworu zwrotnego

    Przemysl opanowal zawory zwrotne niemal do perfekcji.

    J.

  • 8. Data: 2016-12-03 09:08:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Nov 2016 20:47:30 +0100, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > Właśnie mam do Was pytanko o zdolnośc zasysania takiej pompy. Czy
    będzie
    > w stanie zassać te 1,5 metra bez zalewania?

    Używam miniaturowych pomp (wężyk ~5mm) i spokojnie zasusają wodę na
    sucho, potrafią dość silne podciśnienie zrobić.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-12-03 09:45:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 grudnia 2016 17:08:56 UTC+9 użytkownik Marek napisał:
    > będzie
    >
    > Używam miniaturowych pomp (wężyk ~5mm) i spokojnie zasusają wodę na
    > sucho, potrafią dość silne podciśnienie zrobić.

    W lepszych drukarkach atramentowych są takie pompki próżniowe. Wężyki nawet mniejsze.