  • 1. Data: 2023-08-07 08:08:14
    Temat: Zegar na neonach?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Czy jest dostępny gdzieś w handlu zwykły domowy zegar / budzik z cyframi
    wyświetlanymi w kolorze zielonym (np. na neonach)? Im
    większe cyfry, tym lepiej.
    Tak swoją drogą, to coś podobnego prod. ZSRR mieliśmy ponad 40 lat temu.
    Mam zegar (radio Panasonic z budzikiem) z cyframi ok. 25 mm w kolorze czerwonym, ale
    w środku nocy bardzo nieostro te cyfry widzę
    (wzrok siada - kłopoty z czytaniem czerwonego w wielu innych sytuacjach).

  • 2. Data: 2023-08-07 10:01:23
    Temat: Re: Zegar na neonach?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Aug 2023 08:08:14 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    ale w środku nocy bardzo nieostro te cyfry widzę
    > (wzrok siada - kłopoty z czytaniem czerwonego w wielu innych sytuacjach).

    Dawno nie widziałem.
    Podobny wyświetlacz mam w magnetowidzie.

    Tutaj materiał Adama Śmiałka dot. takich wyświetlaczy:
    https://youtu.be/z879iGxrHRE

    Prawdopodobnie są w sprzedaży, trzeba by tylko dorobić konwersję sygnałów z
    jakiegoś istniejącego zegara LCD do wyświetlacza VFD.

    Po chwili:

    Popatrzyłem na Allegro i Aliexpress: są i wyświetlacze i gotowe zegary VFD.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2023-08-07 10:58:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-07, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
> [...]
    ale w środku nocy bardzo nieostro te cyfry widzę
    > (wzrok siada - kłopoty z czytaniem czerwonego w wielu innych sytuacjach).

    Taki (radiobudzik) kupiłem rodzicielce ++90 lat, zwyrodnienie plamki żółtej:
    https://allegro.pl/oferta/radiobudzik-duzy-wyswietla
    cz-radio-led-budzik-2614-10665180643

    Sam uzywałem tego:
    https://allegro.pl/oferta/zegar-scienny-cyfrowy-duzy
    -led-data-termometr-13620929761

    Tu masz inny model, zielony:
    https://allegro.pl/oferta/duzy-cyfrowy-zegar-scienny
    -led-z-temperatura-13843137082

    ale przekonanełem się, że najlepszy na noc to jest zegar projekcyjny.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-08-07 12:46:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 08:08:14 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    ale w środku nocy bardzo nieostro te cyfry widzę
    > (wzrok siada - kłopoty z czytaniem czerwonego w wielu innych sytuacjach).

    Na prawdziwych neonach to raczej nie, ale zielone LED przeciez są.

    No i wyswietlacze VFD. Czesto zielone, czasem duze.

    W handlu znalezc ... allegro?

    A jak nie ... stary smartfon uzyc.

    Sa jeszcze zegarki z projektorem, ale chyba wszystkie czerwone.
    Co moze nie miec znaczenia, bo cyfry beda duze.

    https://allegro.pl/oferta/zegar-cyfrowy-elektroniczn
    y-led-budzik-projektor-14001583460

    tylko to lustrzane tlo w dzien ... sa inne.

    Swoja droga - moze czas odwiedzic okuliste?
    Jakis astygmatyzm rosnie?

    Choc przeciez nie bedziesz spal w okularach..

    A jak widzisz niebieski? Bialy?

    J.

  • 5. Data: 2023-08-07 12:56:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.08.2023 o 12:46, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Swoja droga - moze czas odwiedzic okuliste?
    > Jakis astygmatyzm rosnie?
    >
    > Choc przeciez nie bedziesz spal w okularach..

    Jak mowa o używaniu starych smartfonów to może .. stary zegar co dzwoni
    co godzinę :-)

  • 6. Data: 2023-08-07 15:09:50
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Swoja droga - moze czas odwiedzic okuliste?
    > Jakis astygmatyzm rosnie?
    >
    > Choc przeciez nie bedziesz spal w okularach..

    Paski LED 12V po 10cm i wyświetlacz 20cm lub większy
    spokojnie można zrobić.
    Wtedy nawet z 10m będzie widać :)
    Lub 3" wyświetlacze LCD zielone:
    https://www.tme.eu/pl/details/osl13007-lg/wyswietlac
    ze-led-pojedyncze/optosupply/
    Tyle że do nich trzeba dłubać kawałek płytki lub jakieś ESP...
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2023-08-07 15:23:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.08.2023 o 15:09, Rutkowski, Jacek pisze:
> [...]
    ze-led-pojedyncze/optosupply/
    > Tyle że do nich trzeba dłubać kawałek płytki lub jakieś ESP...

    A do pasków HA? :-)

  • 8. Data: 2023-08-07 15:24:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.08.2023 o 15:09, Rutkowski, Jacek pisze:
    > Paski LED 12V po 10cm i wyświetlacz 20cm lub większy
    > spokojnie można zrobić.

    Sto lat temu koledzy z klasy chcieli na pracę dyplomową zrobić zegar
    cyfrowy na dach szkoły ze świetlówek. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2023-08-07 15:39:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Sto lat temu koledzy z klasy chcieli na pracę dyplomową zrobić zegar
    > cyfrowy na dach szkoły ze świetlówek. :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pot%C4%99%C5%BCny_Inde
    ksowany_Wy%C5%9Bwietlacz_Oknowy

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2023-08-07 15:44:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 15:39:51 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pot%C4%99%C5%BCny_Inde
    ksowany_Wy%C5%9Bwietlacz_Oknowy

    Wersja późniejsza

    https://www.youtube.com/watch?v=jFSFF0cSNGg
    https://www.youtube.com/watch?v=F35O4ULJCWc

    nie pisze, ze to wersja 2.0, bo w zasadzie co innego.

    J.