    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zegarki w AGD
    Date: Sun, 11 Mar 2018 13:29:13 +0100

    Witam,

    Skąd bierze się powszechny problem niedokładności zegarków w AGD gdy
    częstotliwość sieci pływa? Mam na myśli ostatnio dobrze znany problem
    wpływu energetyki Kosowa na sieć EU.

    Problem okiem laika wydaje się absurdalny. Gdyby ktoś kazał mi
    oprogramować sterownik np. piekarnika i uwzględnić funkcję zegarka, to
    dałbym stabilny kwarc na CPU i wykorzystałbym wewnętrzne timery do
    generowania przerwań. Po co bawić się w pobieranie częstotliwości sieci?
    Ani to dokładne, wymaga dodatkowego kodu, pewnie jakiś pin CPU też
    trzeba zaangażować. Pozornie same wady takiego podejścia... a mimo to
    jest ono powszechne. O co więc chodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek