  • 1. Data: 2015-02-27 22:12:47
    Temat: Zerwany gwint przy montażu haka holowniczego
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    Witam,

    zabralem się dziś za montaż haka... i wszystko byłoby ok gdy nie ostatnia
    śruba, którą zerwałem gwint w ramie auta...
    Bawić się w przegwintowywanie tego i dać inną srobe czy olać temat?
    Hak montowany jest na 6 śrub (wiec u mnie jest 5) + na końcu jest po jednej
    śrubie z każdej strony przechodzącej na wylot przez podłużnice. Hak niby na
    2tony ale bede tym cholował najwyzej przyczepe lekką i w wakacje rowery na
    platformie.

    Zerwałem gwint na śrubie D - tej pierwszej w miejscu ucha holowniczego
    patrzac od tyłu auta:
    http://www.autostach.com/start.asp?WCU=~TUo0NDQ3MDAu

    Szczerze to mi sie nie chce już tego ruszać - powinno wytrzymać - w końcu w
    innych autach hak montoje się na 2 śroby na strone i jest ok...

    Co myślicie?

    uciu

  • 2. Data: 2015-02-27 22:38:18
    Temat: Re: Zerwany gwint przy montażu haka holowniczego
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-02-27 o 22:12, tibam pisze:
> [...]
    >
    > Szczerze to mi sie nie chce już tego ruszać - powinno wytrzymać - w
    > końcu w innych autach hak montoje się na 2 śroby na strone i jest ok...

    Na pewno chcesz wiedzieć co myślimy?

    JK

  • 3. Data: 2015-02-27 22:54:17
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    Użytkownik "JK" napisał w wiadomości grup

    > Na pewno chcesz wiedzieć co myślimy?

    wal smiało ;-)
    ...tylko to że mam za dużo siły i przejechałem gwint (skorodowany) to już
    wiem :-)

    uciu

  • 4. Data: 2015-02-28 10:37:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 27 Feb 2015 22:12:47 +0100, tibam napisał(a):

    > Co myślicie?

    Że kombinujesz zrobić drut.

    A nie ma możliwości dać dłuższej śruby i z drugiej strony użyć nakrętki?
    Tylko gdybyś kupował, to patrząc po momencie dokręcania i wymiarach śruby,
    powinna to być klasa 12.9 (a naginając już nieco tabelę, klasa 10.9).

    P.S.
    Tak to jest, jak w instrukcji napisali 100Nm, a się do sprawy zabiera z
    taaaaaaką rurą :)