  • 11. Data: 2020-02-11 21:04:48
    Temat: Re: Zesrała się bida i płacze :-)
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Da się kupić nawet i za 100 eur. Swoją drogą, nie znam nikogo kto
    > jeździłby elektrykiem. W największym pobliskim mieście (10-tys.
    > mieszkańców) też nie zdarzyło mi się widzieć elektryka, 80% ludzi
    > jeździ dizlem. W dużych metropoliach to i owszem, od czasu do czasu
    > jakiegoś hipstera w elektryku się ujrzy, ale trzeba uważnie wypatrywać.

    jakby były dopłaty 6000+9000 euro to by takich aut nie było - ja bym
    chętnie kupił auto za 1000euro, żeby uzyskać dodatkowe 9000 zniżki za
    jego zezłomowanie

    > Aż tak to nie - bo te dopłaty to są procentowe wartości kosztu
    > zakupu, wychodzi że można jakoś maks. w okolicach 50% wartości
    > samochodu otrzymać przy optymalnej cenie.

    no to to robi dużą różnicę...

    > No ale ostatecznie co z tego, że można mieć gorszy samochód za pół
    > darmo, skoro trzeba za to pozbyć się swojego lepszego samochodu za
    > całkiem darmo? Żaden interes przecież.

    dla mnie (na tą chwilę) żaden interes kupić jakiekolwiek nowe auto, ale
    za 5000 euro to bym brał (w sumie to i za 10.000 bym się zastanowił, ale
    20.000 za miejskie auto z ograniczeniami bym nie dał..)

    Lukasz

  • 12. Data: 2020-02-11 21:10:38
    Od: 9266<3...@i...invalid>

    Mateusz Viste w

    > Da się kupić nawet i za 100 eur. Swoją drogą, nie znam nikogo kto
    > jeździłby elektrykiem.

    Czyli jak kiedyś już zostałeś podsumowany trollem:

    <cite>
    Francja: za zakup elektryka rząd przyznaje premię 6'000 euro, plus
    dodatkowe 11'000 euro jeśli elektryk zastępuje dotychczasowe auto
    (które należy niezwłocznie zezłomować).
    </cite>

    > Aż tak -to nie

    Oj, kmiotek francuski włączył tryb negacji

    > bo te dopłaty to są procentowe wartości kosztu

    Kłamał wcześniej, czy teraz kłamie?

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2020-02-11 21:17:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-11 o 20:04 +0000, ddddddddddddd napisał:
    > jakby były dopłaty 6000+9000 euro to by takich aut nie było - ja bym
    > chętnie kupił auto za 1000euro, żeby uzyskać dodatkowe 9000 zniżki za
    > jego zezłomowanie

    To już jest cwaniakowanie, za to dopłat nie ma. Zezłomować masz swoje
    auto, które masz i ubezpieczasz od x lat i którym jeździsz do roboty co
    najmniej 30 km/dziennie LUB 12'000 (chyba) km rocznie. Jak kto uczciwie
    potrzebuje elektryka i kupi jakiegoś ze średniej półki, to te naście
    tys. dostanie. No chyba że bogaty - bogaci tutaj zawsze mają pod górkę.

    Jak kto ciekaw i umie po żabiemu to tutaj opisane co i jak... Ja w to
    dogłębnie nie wnikałem, szkoda życia na głupoty. :)

    https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits
    /F34014

    https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits
    /F32487

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-02-11 21:51:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-11 o 21:17 +0100, Mateusz Viste napisał:
    > Jak kto ciekaw i umie po żabiemu to tutaj opisane co i jak... Ja w to
    > dogłębnie nie wnikałem

    No dobra, gryzła mnie ciekawość to policzyłem. Warunków i wariantów
    jest sporo, wybrałem i policzyłem dla możliwie "taniej" i
    realistycznej sytuacji:

    - od co najmniej roku jeździsz dieslem sprzed 2006 lub benzyną sprzed
    1997
    - auto jest sprawne
    - masz co najmniej 30km co pracy lub pokonujesz co najmniej 12'000 km
    rocznie
    - kupujesz nowe ForTwo EV za 22'600 euros (tak mi google podpowiada)

    1. dostajesz 6000 eur niejako z automatu (jedyny warunek: masz
    przejechać elektrykiem 6000km i trzymać go co najmniej 2 lata)

    Dodatkowo złomujesz swoje stare auto w przeciągu 6 miesięcy od daty
    zakupu elektryka:

    2a. jeśli zarabiasz mniej jak 13'400 eur/rok: dostajesz 5000 eur

    2b. jeśli zarabiasz powyżej 13'000 eur/rok: dostajesz 2500 eur

    ciekawostka: dotacja nr 1 dotyczy tylko samochodów nowych, natomiast
    dotacja nr 2 także używanych.

    Ostatecznie to elektryczne ForTwo może więc wyjść w okolicach 11'000
    eur.

    Dla tych co wskakują w wątek teraz: mowa o dotacjach EV w Europie, a
    ściślej we Francji. Jakieś przykłady dla innych krajów?

    Mateusz

  • 15. Data: 2020-02-12 02:30:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25685398,rzado
    we-doplaty-na-samochody-elektryczne-to-niemal-fikcja
    -moga.html#s=BoxOpLink
    >elektrofikcja Pinokia rozmywa sie nieublaganie ... co innego
    >zadekarowac milion narodowych elektrykow a co innego wylozyc na stol
    >gotowke na doplaty, krotko mowiac nie stac was dziady :-)

    Trzeba wprowadzic nowy program - Elektryk+

    Samochod elektryczny na kazde dziecko.
    A ze dziecko male - to hulajnoga wystarczy.

    Najlpiej na komunie.

    Tyle budzet zniesie :-)

    J.

  • 16. Data: 2020-02-12 13:06:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    e-doplaty-na-samo
    Link

    > Nie ma sie co spieszyc.
    > Słuchałem ostatnio programu gdzie mowili ze za 3 lata polska fabryka
    > samochodów elektrycznych bedzie produkowała 100 tysiecy aut rocznie.

    Za 3 lata też będą mówić, że za 3 lata...
    Zajrzyj ma styrone https://electromobilitypoland.pl/ - strona o poziomie
    jak dla gimbazy...
    No i podniecają się wyłącznie jakimiś newsami i sloganami, a nie
    twardymi danymi.
    T.

  • 17. Data: 2020-02-12 20:18:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > 1997
    > - auto jest sprawne
    > - masz co najmniej 30km co pracy lub pokonujesz co najmniej 12'000 km

    strasznie to pokomplikowali...

> [...]
    > przejechać elektrykiem 6000km i trzymać go co najmniej 2 lata)
    >
    > Dodatkowo złomujesz swoje stare auto w przeciągu 6 miesięcy od daty

    ot ekologia, złomować sprawne auto...

    > 2a. jeśli zarabiasz mniej jak 13'400 eur/rok: dostajesz 5000 eur
    >
    > 2b. jeśli zarabiasz powyżej 13'000 eur/rok: dostajesz 2500 eur

    no ale to 13.400 to będzie chyba poniżej najniższej krajowej? kto
    zarabiając tak małe pieniądze dojeżdża tyle do pracy? realnie to chyba
    mało kto na te 5000 się załapie

> [...]
    >
    > Dla tych co wskakują w wątek teraz: mowa o dotacjach EV w Europie, a
    > ściślej we Francji. Jakieś przykłady dla innych krajów?

    UK: kilka tysi (nie wiem - 4.000? 5.000GBP?) przy zakupie nowego EV, do
    tego brak road taxu (ale akurat diesle start-stop mają/miały 20GBP
    rocznie, ja za kopciucha bez start stop płacę chyba 140/rok)

    Lukasz