  • 1. Data: 2018-11-09 08:39:29
    Temat: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: s...@g...com

    Dwa tygodnie temu mój 6 letni syn zrobił półkę.
    Zaprojektował.
    Pojechaliśmy kupić deskę.
    Pomogłem pociąć na mniejsze cześci a potem SAM pozbijał.
    Trochę krzywo ale tak miało być.
    I pomalował.

    A najbardziej mi się podobało jak poprosił żebym
    "udzielił mu wskazówek jak to ma zrobić"

    A Mikołaj się zbliża.
    Kupiłbym mu kolejną deskę ale zima idzie i w garażu zimno.
    A w mieszkaniu żona się nie zgodzi.

    Macie jakiś pomysł ?

    Sensowne zestawy lego technics są dla mnie za drogie.

  • 2. Data: 2018-11-09 09:22:08
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >"udzielił mu wskazówek jak to ma zrobić"

    >A Mikołaj się zbliża.
    >Kupiłbym mu kolejną deskę ale zima idzie i w garażu zimno.

    Deski w markecie budowlanym drogie :-)

    >A w mieszkaniu żona się nie zgodzi.

    Karmnik dla ptakow. Takie szkolne zadanie.
    A w garazu za zimno, trzeba robic w mieszkaniu

    >Macie jakiś pomysł ?

    Takie malo inzynierskie niestety, ale nauczy sie trzymac srubokret
    https://allegro.pl/klocki-konstrukcyjne-metalowe-42-
    pojazdy-261-el-i7427767263.html

    Sa tez inne podobne, nawet tansze.

    >Sensowne zestawy lego technics są dla mnie za drogie.

    Zobacz Clementoni. Takie tansze lego, niestety IMHO takze troche
    gorsze.
    Seria laboratorium mechaniki, np

    https://allegro.pl/clementoni-laboratorium-mechaniki
    -lazik-i-quad-130-i7347085966.html

    A tu masz zabawke na cale swieta, mozna kupic taniej:
    https://allegro.pl/clementoni-laboratorium-mechaniki
    -maszyny-ciezkie-i7129090687.html

    Tylko moze byc za mlody - jeden taki model sie sklada dwa dni, moze
    sie zniechecic.

    ale tak ogolnie - to i Technics sa IMO malo edukacyjne.
    Skladaja te dzieciaki model, sprawnie im to idzie ... ale wiele wiecej
    sie z tego nie zrobi.
    Wyucza sie ... na montera samochodow czy pralek, o ile jeszcze ich
    roboty nie zastapia.

    Brakuje mi takiego malego mechanika z moich dziecinnych lat,
    metalowego, z ktorego rozne rzeczy mozna bylo skrecic.

    Moze cos takiego
    https://allegro.pl/jak-dziala-zegar-clementoni-i7611
    908337.html

    A tak w ogole ... a moze go lepiej na kurs tanca zapisac :-(

  • 3. Data: 2018-11-09 10:04:39
    Od: s...@g...com

    > Deski w markecie budowlanym drogie :-)
    Ale ostrugane

    > Karmnik dla ptakow. Takie szkolne zadanie.
    > A w garazu za zimno, trzeba robic w mieszkaniu
    Kupiliśmy w Castoramie taki zestaw.
    Tylko tam wkręty trzeba było zastosować.
    A mały nie miał tyle siły, a wiertarki bałem mu się dać.

    > Takie malo inzynierskie niestety, ale nauczy sie trzymac srubokret
    > https://allegro.pl/klocki-konstrukcyjne-metalowe-42-
    pojazdy-261-el-i7427767263.html

    OOOO to może być fajne

    > Zobacz Clementoni. Takie tansze lego, niestety IMHO takze troche
    > gorsze.
    > Seria laboratorium mechaniki, np
    Dostali od Babci w tamtym roku.
    Złożyli i potem leżało.
    Za bardzo zamknięty system.

> [...]
    > sie z tego nie zrobi.
    > Wyucza sie ... na montera samochodow czy pralek, o ile jeszcze ich
    Moim kupiłem 15 kg klocków używanych.
    Totalny Mix.
    Efekt?
    Przyszedł syn sąsiada i on nie umie bo nie ma instrukcji.
    A mój (młodszy) jak się zagrzebie w spinaniu klocków
    to nie wiedziałem że tak się da zrobić w lego.
    A ile sie o wkurza to jego:)

    Starszy niestety woli komputer.
    > Brakuje mi takiego malego mechanika z moich dziecinnych lat,
    > metalowego, z ktorego rozne rzeczy mozna bylo skrecic.

    W piwnicy znalazłem zestaw warsztatowy który dostali jak byli mali.
    I ten zestaw miał śruby i poprzeczki którymi trzeba
    było to wszystko poskręcać do kupy.
    Ale miał radości.

    Myślałem o zestawie
    https://allegro.pl/maly-elektronik-zestaw-exlusive-1
    200-doswiadczen-i7169391523.html

    Ale to jeszcze za wcześnie.

    > A tak w ogole ... a moze go lepiej na kurs tanca zapisac :-(
    A to też jest ważne

  • 4. Data: 2018-11-09 10:18:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >A mój (młodszy) jak się zagrzebie w spinaniu klocków
    >to nie wiedziałem że tak się da zrobić w lego.

    I to jest fajne. ale jak widac - nie dla kazdego :-)

    >Myślałem o zestawie
    >https://allegro.pl/maly-elektronik-zestaw-exlusive-
    1200-doswiadczen-i7169391523.html
    >Ale to jeszcze za wcześnie.

    To jest elektronika/elektryka, bardzo prosta ... i bardzo droga.
    Niewiele da sie z tego zlozyc, a za te cene ...

    >A to też jest ważne

    A jakie pieniadze przynosi, slawe i dziewczyny :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-11-09 10:59:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 08:39, s...@g...com pisze:
    > Kupiłbym mu kolejną deskę ale zima idzie i w garażu zimno.
    To może razem zrobicie ogrzewanie w garażu? :-)

    Robert

  • 6. Data: 2018-11-09 17:57:11
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Wiertarkę kup mu ręczną, i tabie się pszyda,
    w garażu postaw termowentylator, koniecznie z termostatem, albo pszenieś
    zestaw do domu,
    a poza karmnikiem może zrobić jeszcze budkę dla sikorek.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 7. Data: 2018-11-09 18:09:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > To może razem zrobicie ogrzewanie w garażu? :-)

    W ogrzewanym garażu samochód rdzewieje.
    Tylko rzeczywiście, jak sama nazwa wskazuje, czy jest tam miejsce dla
    samochodu?

  • 8. Data: 2018-11-09 20:25:41
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > A w mieszkaniu żona się nie zgodzi.
    >
    > Macie jakiś pomysł ?
    >
    > Sensowne zestawy lego technics są dla mnie za drogie.

    może coś takiego?:
    https://ksiegarnia.pwn.pl/Proste-projekty-dla-mlodyc
    h-majsterkowiczow,633082047,p.html

    Robak

  • 9. Data: 2018-11-09 20:27:59
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    I tu jeszcze:
    https://www.ksiegarniatechniczna.com.pl/category/mal
    y-technik

    Robak

  • 10. Data: 2018-11-10 03:48:47
    Od: 4...@g...com

    Kazdy kiedys mial kilka lat. Jak mialem kilka lat, a bylo to w czasach kiedy nie bylo
    lego itp to tata przynosil mi rozne rzeczy do rozebrania. Nie mam pojecia skad on to
    bral w ilosciach hurtowych. Jakies zegary, liczniki samochodowe itp. I ja to wszystko
    rozkrecalem zeby zobaczyc co jest w srodku. Po ponad pol wieku uwazam ze to byl
    bardzo dobry sposob na zainteresowanie mnie technika. Ciekawosc co jest w srodku i
    jak to dziala zostala we mnie do dzisiaj. Po pewnym krotkim czasie samo rozkrecanie
    to bylo za malo i zaczalem skrecac co wczesniej rozkrecilem. W wieku dziesieciu
    dwunastu lat mialem ogromna wiedze o mechanizmach. W pewnym momencie zaczalem sam cos
    tworzyc z tych porozkrecanych gzorow. Rozkrecajac dorobilem sie kilku silniczkow,
    malych elektomagnesow, malych sprzegiel elektromagnetycznych. Moze idz taka sama
    droga. Zlomowisk duzo.