  • 1. Data: 2017-06-13 20:14:10
    Temat: Zewnętrzna "karta grafiki", ale bardziej retro
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Internet zalany jest kartami USB3.0 -> HDMI za kilka dolarów.

    A ja szukam czegoś innego.

    Potrzebuje urzadzenie na USB2.0 które wygeneruję obraz PAL/NTSC. Wyjście
    w postacie S-Video/Composite.

    Miałem w ręku kilka lat temu takie małe pudełko do tego. I nie pamiętam
    kto jest producentem, poszukiwania co najwyżej dają wynik USB2.0->VGA
    ale ceny są retro.

    Ktos może widział i wie jak się to nazywało albo jaki producent do
    klepania w google? Szukam na różne sposoby i raczej nie widzę, ale
    przecież miałem w rękach ;)

  • 2. Data: 2017-06-13 22:23:10
    Temat: Re: Zewnętrzna "karta grafiki", ale bardziej retro
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 20:14:12 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    >
    > Ktos może widział i wie jak się to nazywało albo jaki producent do
    > klepania w google? Szukam na różne sposoby i raczej nie widzę, ale

    USB -> VGA to koszt na poziomie 120-150pln wiec chyba nie takie straszne "retro"
    Zazwyczaj te karty sa oparte o chip sis-a i dzialaja całkiem ok. Mam taka. Wypuszcza
    sygnał vga/dvi/hdmi.

    Co do usb->pal to moze byc cienko.

    Ja bym szukal po usb composite converter/adapter.

    Moge zapytać na grupie o retro graniu. W sumie troche nie retro ale może ludki cos
    wiedzą...

  • 3. Data: 2017-06-14 08:19:38
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > A ja szukam czegoś innego.
    >
    > Potrzebuje urzadzenie na USB2.0 które wygeneruję obraz PAL/NTSC. Wyjście

    https://pl.aliexpress.com/cheap/cheap-audio-usb-comp
    osite-video-adapter.html

    Dalej szukaj sobie sam :)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 4. Data: 2017-06-14 21:29:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/14/2017 8:19 AM, Chris wrote:
    > https://pl.aliexpress.com/cheap/cheap-audio-usb-comp
    osite-video-adapter.html
    > Dalej szukaj sobie sam :)

    Na ali spędziłem ze 2h. Sa albo grabbery albo USB->HDMI.

    Być może masz na myśli dodatkowy konwerter HDMI->PAL ale i tutaj jest
    problem po pierwsze ogniwo (USB->HDMI) wymaga USB3.0.

    Komputer gdzie to miało by być wpięte to coś z okolicy R-PI Zero. Czyli
    na konwerter z HDMI nie mam co liczyć.

  • 5. Data: 2017-06-14 21:31:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/13/2017 10:23 PM, s...@g...com wrote:
    > USB -> VGA to koszt na poziomie 120-150pln wiec chyba nie takie straszne "retro"

    Przerobienie VGA na PAL to już nie jest sprawa trywialna z powodu innych
    częstotliwości synchronizacji. Zazwyczaj wymaga to bufora RAM,
    przetworników D/A/D itp bałaganu. Dodatkowo katastrofalne straty
    jakościowe. A ja liczylbym na pixel-w-pixel framebuffer PAL.

    > Moge zapytać na grupie o retro graniu. W sumie troche nie retro ale może ludki cos
    wiedzą...

    Dopytam.

  • 6. Data: 2017-06-15 08:39:00
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Wed, 14 Jun 2017 21:29:25 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > problem po pierwsze ogniwo (USB->HDMI) wymaga USB3.0.
    >
    > Komputer gdzie to miało by być wpięte to coś z okolicy R-PI Zero. Czyli

    To użyć Orange pi zero. Ma wyjście TV.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 7. Data: 2017-06-15 14:48:18
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 21:29:27 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > problem po pierwsze ogniwo (USB->HDMI) wymaga USB3.0.
    >
    > Komputer gdzie to miało by być wpięte to coś z okolicy R-PI Zero. Czyli

    Moze lepiej platforme zmienic na malinopodobna z wyjsciem composite?

  • 8. Data: 2017-06-15 20:53:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/15/2017 8:39 AM, Leszek K. wrote:
    > To użyć Orange pi zero. Ma wyjście TV.

    Nie, to nie takie proste. Hardware jest niezmienialny na nic innego,
    jest specjalizowany (z dedykowanym FPGA do akwizycji sygnałów).

    Jedną z opcji jaką mam to zrobić framebuffor przez sieć i użyc innego pi
    zero do generacji PAL. Ale uwazam to troche za upierdliwe dlatego szukam
    *najpierw* gotowca.

  • 9. Data: 2017-06-15 22:20:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > przetworników D/A/D itp bałaganu. Dodatkowo katastrofalne straty
    > jakościowe. A ja liczylbym na pixel-w-pixel framebuffer PAL.

    To chyba przerabia
    http://allegro.pl/konwerter-sygnalu-vga-rca-s-video-
    i6809769402.html?reco_id=a146cd67-5207-11e7-ae2a-6c3
    be5b47f48&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m
    =reco&bi_c=Product

  • 10. Data: 2017-06-15 22:35:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/15/2017 10:20 PM, t-1 wrote:
> [...]
    i6809769402.html?reco_id=a146cd67-5207-11e7-ae2a-6c3
    be5b47f48&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m

    Prawdopodobnie to to samo co mam tylko w innej obudowie.

    Ma dwie wady:
    a) obraz jest rozmazany bo pixele nie trafiają tam gdzie trzeba
    b) jakikolwiek poruszający się element na ekranie powoduje "ząbkowanie"
    na wyjściu PAL bo na siłe używa interlace (i to źle używa) i nie mogę
    tego wyłączyć, taki darmowy bonus :/

    Swoją drogą ten interlace nie działa tez poprawnie przy konwerterach w
    drugą stronę (PAL->VGA), najwidoczniej to zagadnienie przerasta
    możliwości projektantow tych scalaków (w tym przypadku są lagi więcej
    niż 2 ramek obrazu w buforze, choć 2 powinny wystarczyć).

    Dlatego pytam o framebuffer PAL a nie konwersję z VGA bo to nie działa
    zbyt dobrze ani w jedną ani w drugą stronę.