    From: ń <...@...n>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Zewnetrzna kieszen eSata.
    Date: Thu, 6 Jun 2019 12:29:07 +0200

    Mam zewnętrzna kieszeń (obudowę) dyskową NexStar CX łączonej poprzez eSata + USB 2.0
    Jako USB działa zawsze dobrze, tyle że powoli jak na dzisiejsze standardy (3.0), stąd
    m.in chęć użycia eSata.
    Natomiast mam częsty problem, gdy chcę podłączyć jako eSata - bywa, że dioda obudowy
    miga (zapewne sygnalizując błąd, nie jest to
    miganie transmisji danych) i Win nie widzi dysku.
    Obudowa nie ma osobnego wejścia zasilania, zasilanie odbywa się przez gniazdo USB,
    które normalnie służy do transmisji przy braku
    podłączenia eSata.
    W instrukcji jest info o kolejności podłączeń, żeby w takiej sytuacji najpierw
    podłączyć kabel eSata, a później łączyć kabel USB,
    tym niemniej i tak jest kłopot z zobaczeniem dysku przez system - przy podłączeniu do
    USB kabelka przenoszącego tylko zasilanie
    dioda na obudowie miga szybko, przy podłączeniu kabelka USB pełnego sygnałowego dioda
    miga powoli (to miganie nie jest opisane w
    instrukcji, ale zapewne sygnalizacja błędu) dysku system nie widzi.
    Ale bywa, że widzi, no ma takie stany nieustalone.
    Pytanie:
    Czy w przypadku zewnętrznej obudowy eSata możliwy jest "hot plug" czy raczej trzeba
    podłączyć przewód eSata przy wyłączonym
    komputerze i dopiero wtedy startować system?