  • 1. Data: 2019-06-06 12:29:07
    Temat: Zewnetrzna kieszen eSata.
    Od: ń <...@...n>

    Mam zewnętrzna kieszeń (obudowę) dyskową NexStar CX łączonej poprzez eSata + USB 2.0
    Jako USB działa zawsze dobrze, tyle że powoli jak na dzisiejsze standardy (3.0), stąd
    m.in chęć użycia eSata.
    Natomiast mam częsty problem, gdy chcę podłączyć jako eSata - bywa, że dioda obudowy
    miga (zapewne sygnalizując błąd, nie jest to
    miganie transmisji danych) i Win nie widzi dysku.
    Obudowa nie ma osobnego wejścia zasilania, zasilanie odbywa się przez gniazdo USB,
    które normalnie służy do transmisji przy braku
    podłączenia eSata.
    W instrukcji jest info o kolejności podłączeń, żeby w takiej sytuacji najpierw
    podłączyć kabel eSata, a później łączyć kabel USB,
    tym niemniej i tak jest kłopot z zobaczeniem dysku przez system - przy podłączeniu do
    USB kabelka przenoszącego tylko zasilanie
    dioda na obudowie miga szybko, przy podłączeniu kabelka USB pełnego sygnałowego dioda
    miga powoli (to miganie nie jest opisane w
    instrukcji, ale zapewne sygnalizacja błędu) dysku system nie widzi.
    Ale bywa, że widzi, no ma takie stany nieustalone.
    Pytanie:
    Czy w przypadku zewnętrznej obudowy eSata możliwy jest "hot plug" czy raczej trzeba
    podłączyć przewód eSata przy wyłączonym
    komputerze i dopiero wtedy startować system?

  • 2. Data: 2019-06-06 13:31:11
    Temat: Re: Zewnetrzna kieszen eSata.
    Od: z <...@...pl>

    Testowałem dwie takie obudowy/stacje dokujące z osobnym zasilaniem.
    pod win7
    Po USB działały normalnie.
    Za to po esata nigdy nie miałem pewności czy zadziała. Czy wstanie po
    hibernacji, czy z pełna prędkością, czy się załączy prawidłowo, czy
    wyłączy/odłączy napęd.
    Generalnie kicha. Na stacjonarnym było lepiej niż na laptopie Della.
    Ale po kiego w stacjonarnym Esata ;-)
    Zostawiłem tak jak jest wiedząc że USB 2.0 działa.
    W dodatku w win 8.1 dużo lepiej działa odłączanie urządzeń usb.
    Nie wku...am się tak często
    Może kiedyś z nudów powalczę jeszcze ale znając życie prędzej kupię USB 3.0

  • 3. Data: 2019-06-06 14:43:38
    Od: ń <...@...n>

    Czyli potwierdza moje spostrzeżenia, choć nie wskazuje jednoznacznie ich źródła
    (zewnętrzna obudowa dysku? kabelki? wejście eSata w
    PC?).
    eSata może się przydać, gdy system rozpoznaje USB jako napęd zewnętrzny, a eSata jako
    wewnętrzny (z podkreśleniem "gdy").
    Poza tym w niektórych systemach z zewnętrznego eSata da się zabootować, a z USB nie.
    Być może problemem jest wbudowana w obudowę (płytkę) elektronika?
    Poszukam więc kabelka Sata -> eSata z rozgałęzieniem na kabelek zasilający, podobny
    do takiego:
    https://i.ebayimg.com/images/g/j7AAAOSwqVJavfyR/s-l1
    600.png
    Na oko nie ma w tym kabelku żadnej elektroniki, i dobrze.
    Co do zewnętrznej USB 3.0 ściągnąłem od Chińczyka USB 3.1 (cokolwiek by to miało
    znaczyć) i jestem zadowolony:
    www.ebay.pl/itm/1pc-2-5-USB-3-1-Type-C-to-SATA-3-0-H
    DD-Case-Tool-Free-UASP-Hard-Drive-Enclosure/30241638
    0983
    Po drobnym podszlifowaniu boków płytki drukowanej da się ją nasadzić na złącze dysku
    znajdujące się w blaszanym "caddy" (tacy?)
    dysku do lapka HP.
    To że dysk można zostawić przykręcony do tacy to duża zaleta, bo przyspiesza pracę z
    dyskami wielu modeli lapków.

    -----

  • 4. Data: 2019-06-06 21:22:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-06, ń <...@...n> wrote:
    > Czy w przypadku zewnętrznej obudowy eSata możliwy jest "hot plug" czy raczej trzeba
    podłączyć przewód eSata przy wyłączonym
    > komputerze i dopiero wtedy startować system?

    Kontroler w trybie ahci i ma w ogóle funkcje hot-swap/hot-plug?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-06-08 13:21:12
    Od: zhbick <...@m...pl>

    W dniu 2019-06-06 o 12:29, ń pisze:

    > Czy w przypadku zewnętrznej obudowy eSata możliwy jest "hot plug" czy
    > raczej trzeba podłączyć przewód eSata przy wyłączonym komputerze i
    > dopiero wtedy startować system?

    eSATA jest hot plug, ale warto zapewnić zasilanie dyskowi przed
    podpięciem kabla sygnałowego

  • 6. Data: 2019-06-08 14:24:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 13:21, zhbick pisze:

    > eSATA jest hot plug, ale warto zapewnić zasilanie dyskowi przed
    > podpięciem kabla sygnałowego

    W realnym świecie g... to daje

  • 7. Data: 2019-06-10 23:57:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5cfba90e$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > W realnym świecie g... to daje

    Przed epoką AHCI PATAlogiczne dyski 3.5" odłączałem i podłączałem
    bez wyłączania blaszaka -- pod WXP OK, ale musiałem dawać/zabierać
    literki partycjom. Pod WinDOSami (miałem na blaszaku kilka różnych
    WinDOSów i kilka kopii WXP) nie pamiętam, ale chyba były problemy,
    choć ani dysków nie popsułem tym sposobem, ani płyty...

    Płytę popsułem inaczej -- została wymieniona w ramach gwarancji na
    niby nową, ale ZTCP nie dostałem zupełnie nowej.

    -=-

    Zyy ostatniej chwili -- Państwo Pieniądza (środek to przecież pieniądz)
    przysłało mi zamówione ołówki 0,3 mm (IMO bardzo fajne) i zwróciło
    szmal za popsutą wagę tak, że 10 czerwca dostałem 15,83 pln, choć
    02 kwietnia zapłaciłem 23,97 pln i IMO zażądałem zwrotu całości.

    https://pl.aliexpress.com/item/3-sztuk-partia-0-3mm-
    mechaniczny-o-wek-prosty-wie-y-automatyczny-zestaw-k
    redek-For-przybory/32963070793.html?spm=a2g0s.122695
    83.0.0.57a21d32B3oNtx

    https://pl.aliexpress.com/item/200g-Electronic-Preci
    sion-Scale-Jewelry-Scales-Pocket-Scale-Balance-0-01-
    Accuracy/32771146977.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.59a
    d7e0bK1mJdo

    Zwrócono mi $ 4.39 -- tyle, ile zażądałem (bo taka cena widniała
    w AliExpress przy tym zamówieniu) a zaksięgowano u mnie 15,83 pln.
    Ale (co dopiero dziś sprawdziłem) zapłaciłem 23,97 pln, co przeliczono
    na $ 5.96 -- muszę uważać w przyszłości...

    5,96usd-4.39usd = 1.57usd
    23,97pln-15,83pln = 8,14pln
    8,14pln/1.57usd=5,18471337579618pln/usd -- drogie te dolce... ;)

    BTW -- w Polsce mogłem kupić wagę (być może z bateriami)
    podobną (500 g +/- 0.01 g) niemal w tej samej cenie, choć
    obciążoną zwracalnymi podatkami -- czyli ostatecznie znacznie tańszą...

    Złożyłem dziś kolejne 3 zamówienia na AliExpress.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-06-13 12:52:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfed25b$0$17365$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    mechaniczny-o-wek-prosty-wie-y-automatyczny-zestaw-k
    redek-For-przybory/32963070793.html?spm=a2g0s.122695

    Wczoraj dostałem kolejne ołówki. :)

    https://pl.aliexpress.com/item/1-zestaw-moda-0-3mm-m
    echaniczny-o-wek-o-wek-biuro-szkolne-nowy/3287966960
    8.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3ca85c0fq6Vt8r

    IMO grafity nie są grafitowe/węglowe a ołówki nie są zbyt eleganckie, ale poza tym
    OK.
    Są bardzo podobne do tych, które już otrzymałem -- także nie muszę wysuwać grafitów
    poza metalową końcówkę, gdyż ta chowa się w trakcie pisania tak, iż stale ochrania
    grafit przed złamaniem a mimo tego ochraniania, pozwala na pisanie. Razem z ołówkiem
    jest łącznie 17 wkładów -- 2 wewnątrz ołówka.

    Z zamieszczanych linków nie mam profitów.

    Lubię takie kupowanie -- choć na wadze straciłem ~8 pln.
    [wolałbym stracić na wadze ~8 kg]

    > BTW -- w Polsce mogłem kupić wagę (być może z bateriami)
    > podobną (500 g +/- 0.01 g) niemal w tej samej cenie, choć
    > obciążoną zwracalnymi podatkami -- czyli ostatecznie znacznie tańszą...

    Problem w tym, że transport z Polski jest drogi.

    --