  • 1. Data: 2012-03-15 12:47:56
    Temat: Zgubiony smartfon
    Od: "Ewa Grotowska" <e...@g...pl>

    Zgubilam smartfon Samsung Galaxy S2. Zastrzeglam karte i zglosilam na policji
    ale powiedziano mi ze niewielkie szanse na odzyskanie.
    Podobno jednak te smartfony maja wbudowane cos takiego ze operator może
    namierzyc urzadzenie nawet jeśli karta zostala wyjeta a wstawiona inna.
    Czy to może być prawda? Gdzie jeszcze mogę interweniowac aby odzyskac
    smartfon. Może ktos podpowie.
    Pozdro
    Ewa

  • 2. Data: 2012-03-15 12:52:25
    Temat: Re: Zgubiony smartfon
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 15 Mar 2012 12:47:56 +0000 (UTC), Ewa Grotowska napisał(a):

> [...]
    > namierzyc urzadzenie nawet jeśli karta zostala wyjeta a wstawiona inna.
    > Czy to może być prawda? Gdzie jeszcze mogę interweniowac aby odzyskac

    Jeżeli to nie zostało uaktywnione wcześniej, to zapomnij.
    Można znaleźć telefon po numerze IMEI, bo telefon złasza ten numer logując
    się do sieci, ale nikt nie ruszy palcem, żeby szukać zgubiony telefon.
    Jakby został skradziony podczas rozboju, to może byłoby 10% szans, że
    policja się tym zajmie. Maksymalnie 10%, bo niestety, jak bandyta obił już
    raz komuś twarz, to może obić jeszcze raz, po co ryzykować, statystyki
    wykrywalności nabije się inaczej, aresztując pryszczersów ściągajacych
    muzykę z sieci albo susząc w krzakach.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2012-03-15 13:08:46
    Od: "Ewa Grotowska" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jeżeli to nie zostało uaktywnione wcześniej, to zapomnij.
    > Można znaleźć telefon po numerze IMEI, bo telefon złasza ten numer logując
    > się do sieci,

    Nie wiem czy zostalo uaktywnione bo rodzice chyba tego nie zrobili. A czy
    jesli ktos znalazl tel. i wyrzucil karte simm a potem wlozy jakas inna
    powiedzmy za pol roku czy jest szansa na znalezienie telefonu nawet jesli nie
    bylo takiej aktywacji?
    Ewa

  • 4. Data: 2012-03-15 13:17:32
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 15 Mar 2012 13:08:46 +0000 (UTC), Ewa Grotowska napisał(a):

> [...]
    > powiedzmy za pol roku czy jest szansa na znalezienie telefonu nawet jesli nie

    Po numerze IMEI szanse zawsze są w każdym telefonie. Problem w tym, że nikt
    tego nie zrobi.
    Inne sposoby bez wcześniejszej aktywacji nie zadziałają.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 5. Data: 2012-03-15 14:09:53
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Ewa Grotowska" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

    > jesli ktos znalazl tel. i wyrzucil karte simm a potem wlozy jakas inna
    > powiedzmy za pol roku czy jest szansa na znalezienie telefonu nawet
    > jesli nie bylo takiej aktywacji?

    Jak napisał Waldek - technicznie da się zrobić wszystko. Problem w chęciach
    i budżecie policji.
    Nawet w przypadkach ewidentnej kradzieży policjant/prokurator odpowie Ci
    "pani kochana, takie rzeczy to tylko w CBŚ do ścigania najgroźniejszych
    bandziorów". Na pocieszenie możesz dopisać do tego niewygodnych polityków,
    itp.
    Przecież nie ma przestępstwa ani choćby wykroczenia. Nie jest nawet
    powiedziane, że ktoś już znalazł ten telefon i należy go ścigać bo nie
    odniósł go na komisariat czy do biura rzeczy znalezionych.

    Na przyszłość, jeśli będziesz miała sprzęt z Androidem skorzystaj z programu
    Android Lost. Znaleźć słuchawkę będzie i tak ciężko ale przynajmniej
    utrudnisz czy wręcz uniemożliwisz korzystanie ze zguby. A na pewno
    wykasujesz wszystkie swoje dane, bo nigdy do końca nie wiesz, czy zgubiłaś,
    czy został skradziony. A jeśli skradziony, to z jakiego powodu. No ale to
    już się robi film sensacyjny. A może Twoi starzy komuś podpadli? ;)

    --
    M.

  • 6. Data: 2012-03-15 14:25:35
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-15, o godz. 13:17:32
    Waldek Godel <n...@y...org> napisał(a):

    > Po numerze IMEI szanse zawsze są w każdym telefonie. Problem w tym,
    > że nikt tego nie zrobi.

    Czasami zrobi. Podczas "rutynowej" kontroli kierowców i różnego
    rodzaju dresiarzy zdarza się że policjanci proszą też o IMEI telefonu i
    sprawdzają w bazie skradzionych. Dwukrotnie mi się to zdarzyło - raz
    Warszawie i raz pod Rzeszowem.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2012-03-15 14:36:14
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 15 Mar 2012 15:25:35 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > rodzaju dresiarzy zdarza się że policjanci proszą też o IMEI telefonu i
    > sprawdzają w bazie skradzionych. Dwukrotnie mi się to zdarzyło - raz

    Kradzionych. Nie zgubionych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Paweł

  • 8. Data: 2012-03-15 17:16:38
    Od: "Ewa Grotowska" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Raczej na pewno zgubilam. okazalo się ze plecak mi się rozprul i widocznie
    smartfon wylecial. Moi rodzice raczej nikomu nie podpadli. ten telefon to był
    urodzinowy prezent i tym bardziej mi przykro. nauczka bolesna ale pewnie
    będzie skuteczna na cale zycie.
    myslalam ze może chociaz jakos da się namierzyc ale po pol roku pewnie tel
    będzie już nie do znalezienia.
    Coz dzieki Wam za opinie. Chyba ze ktos jeszcze ma jakis pomysl.
    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2012-03-15 17:29:47
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 15 Mar 2012 17:16:38 +0000 (UTC), Ewa Grotowska napisał(a):

    > Raczej na pewno zgubilam. okazalo się ze plecak mi się rozprul i widocznie
    > smartfon wylecial. Moi rodzice raczej nikomu nie podpadli. ten telefon to był

    Rozpruł czy został rozcięty? To dosyć popularna metoda kradzieży.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

  • 10. Data: 2012-03-15 19:41:05
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu Cz 15 03 2012 15:09, Maciek pisze:

    > Na przyszłość, jeśli będziesz miała sprzęt z Androidem skorzystaj z
    > programu Android Lost. Znaleźć słuchawkę będzie i tak ciężko ale
    > przynajmniej utrudnisz czy wręcz uniemożliwisz korzystanie ze zguby.

    A co on robi?

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D