  • 1. Data: 2018-02-06 09:25:45
    Temat: Zima
    Od: p...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=IPuzhKvvnwo

    pierwsze nagranie

    auta stoja na drodze szybkiego ruchu a nadjezdzajacy wala jak w kaczy kuper, XXI wiek
    i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic uzytkownika ze kilka aut stoi na
    drodze ? nawet google tego nie ogarnia ?

  • 2. Data: 2018-02-06 11:09:40
    Temat: Re: Zima
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Feb 2018 00:25:45 -0800 (PST), p...@g...com

> [...]
    > kuper, XXI wiek i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic
    > uzytkownika ze kilka aut stoi na drodze ? nawet google tego nie ogarnia

    Przecież te osóbówki w które przyrąbał tirolot mogły spokojnie dalej
    pojechać i zrobić miejsce do hamowania. Dlatego mnie bardziej zastanawia,
    niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?), co trzeba mieć we łbie aby
    w takiej sytuacji stanąć jak pała i czekać aż się dostanie strzał w tyłek.
    Przodują w takim postępowaniu ruskie, co na środku 4-5 pasmowej autostrady
    wysiadają z samochodów... no ale tam ponoć takie prawo, że muszą stać.
    Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja
    mam od dawna zakodowane aby jechać jak najdalej (o ile nie wykluczy tego
    awaria silnika), nawet jeśli będę uczestnikiem kolizji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-02-06 11:27:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2018 o 11:09, Myjk pisze:

> [...]
    > w takiej sytuacji stanąć jak pała i czekać aż się dostanie strzał w tyłek.

    Alurat jakby podjechały na zderzak wcześniejszego tira to na pewno by na
    tym lepiej wyszły - co nie?

    > Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja
    > mam od dawna zakodowane aby jechać jak najdalej (o ile nie wykluczy tego
    > awaria silnika), nawet jeśli będę uczestnikiem kolizji.

    Żebyś tylko nie był "uczesnikiem" kolizji dwóch tirów i ty po środku.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-02-06 12:14:27
    Od: p...@g...com

    --Dlatego mnie bardziej zastanawia, niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?)

    google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez problemem
    napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie sytuacje i wszczynal
    alarm lub chociaz ostrzezenie

    PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-)

  • 5. Data: 2018-02-06 12:46:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A kto ma placic za te ostrzezenia?

  • 6. Data: 2018-02-06 12:59:19
    Od: p...@g...com

    --A kto ma placic za te ostrzezenia?

    nikt. uzywasz np Waze i dodatkowo do informacji typu fotoradar czy roboty drogowe
    (wklepywanych recznie) dokladany jest automat w stylu *sytuacja potencjalnie
    niebezpieczna*

  • 7. Data: 2018-02-06 13:01:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A kto ma placic za te ostrzezenia?

    Płacić to akurat sprawa drugorzędna. Najpierw - jakby miały być
    prezentowane - bo jak jako informacja głosowa ze smatrfona to pewnie
    google - skoro opłaca mu się płacić za nawigację, to ją rozwija -
    problem - trzeba mieć włączone google maps. I pewnie tą droga to pójdzie
    i przy której aktualizacji "się stanie". Już teraz ostrzega o
    utrudnieniach i wypadkach ale przez powiadomienia sytemowe - czyli
    zupełnie nie przystające do kierowania samochodem.

    Inna droga to znaki dynamiczne co 500 metrów i coś na ksztalt
    "inteligentnej drogi". Liczy samochody to i wie że "znikły" na któryś
    500m (i co ważniejsze na których). Ostrzega przed nagłą mgłą, wypadkami
    i kieruje do zjazdów, przed oblodzeniem itp. Tylko sporo kosztuje.

    Trzeci - każdy nowy samochód będzie miał nakazem łunni mały komputerek z
    wyświwetlaczem i gpsem i będzie online podłaczony do jakiegoś centrum
    czegoś tam (państwowego).

    Obstawiam, że pójdzie to w kierunku pierwszym. A drugiego już nie będzie
    sensu rozwijać. Być może w trzecim.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-02-06 13:10:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Feb 2018 03:14:27 -0800 (PST), p...@g...com

    > google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez
    > problemem napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie
    > sytuacje i wszczynal alarm lub chociaz ostrzezenie

    Pod warunkiem że te telefony transmitują dane. Inna sprawa, że trzebaby to
    poddać analizie, a ponieważ to odosobnione przypadki to pewnie szkoda na to
    czasu i pieniędzy.

    > PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-)

    No wiadomo że lepiej dostrzać strzała z 80/h niż w kanapkę z 10/h, a w
    najlepszym wypadku wcale nie dostać. Przecież widać że można ominąć
    tiroloty i w najgorszym wypadku się za nie chociaż schować a niewykluczone
    pojechać dalej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-02-06 13:13:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > problemem napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie
    > sytuacje i wszczynal alarm lub chociaz ostrzezenie

    Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały
    a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-02-06 13:29:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2018 o 13:10, Myjk pisze:

> [...]
    > najlepszym wypadku wcale nie dostać. Przecież widać że można ominąć
    > tiroloty i w najgorszym wypadku się za nie chociaż schować a niewykluczone

    W najgorszym przypadku, to pojedziesz między tiroloty i tam utkniesz a
    tirolot za tobą dostanie tirolotem filmującego.

    W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka
    nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie
    to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu
    zderzak tira.

    Shrke