  • 1. Data: 2011-02-26 22:33:05
    Temat: Zimny silnik i brzdęk brzdęk brzdęk...
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Witajcie,
    od dłuższego czasu zaraz po odpaleniu silnika do kabiny dochodził dziwny
    dźwięk jakby "rzężenia" metalu, generalnie taki dziwny metaliczny dźwięk
    który ustępował po minucie lub dwóch.
    Dzisiaj rano po mroźnej nocy postanowiłem zaraz po przejechaniu kilku metrów
    otworzyć maskę i spróbować zlokalizować źródło ów dźwięku. Na pewno docierał
    on z okolic silnika ;) - wiem mało precyzyjne. Ale ważne, gdyż chciałem
    wykluczyć pozostawienie jakiś narzędzi w elementach karoserii po ostatnich
    poprawkach blacharskich.
    Stukot, "rzężenie" i dziwne inne metaliczne odgłosy niosły się po całym
    silniku w sposób w miarę jednolity więc ciężko mi było stwierdzić, czy to z
    komory silnika czy też np. łańcuch...

    Generalnie objawów żadnych negatywnych (oprócz tego dźwięku) nie mam, zero
    problemów z przyśpieszeniem, normalne spalanie, jeździ jak trzeba nawet w
    mrozie.

    Pytanie moje grzmi, czy to możliwe, że takie dość rytmiczne tępe metaliczne
    dźwięki wydawane na zimnym silniku przez około minutę od odpalenia może
    wydawać łańcuch rozrządu, czy również powinienem szukać problemu wewnątrz
    silnika?
    Jeżeli to łańcuch... śpieszyć się z wymianą?

    Samochód to Nissan Almera, 1.5 90KM, silnik QG15DE

    --
    A5tu5

  • 2. Data: 2011-02-26 22:40:49
    Temat: Re: Zimny silnik i brzdęk brzdęk brzdęk...
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    (...)

    Nie wiem co mnie wzięło z tą "komorą silnika"... niemniej jednak chodziło mi
    o tłoki/panewki/pierścieni i ogólnie bebechy silnika...

    --
    A5tu5

  • 3. Data: 2011-02-26 22:50:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-26 22:40, A5tu5 pisze:
    > (...)
    >
    > Nie wiem co mnie wzięło z tą "komorą silnika"... niemniej jednak
    > chodziło mi o tłoki/panewki/pierścieni i ogólnie bebechy silnika...

    Może luz zaworowy?

  • 4. Data: 2011-02-26 23:08:27
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Jeżeli to łańcuch... śpieszyć się z wymianą?
    >
    > Samochód to Nissan Almera, 1.5 90KM, silnik QG15DE

    Sprawdzilbym ten lancuch.

    sz.

  • 5. Data: 2011-02-26 23:14:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 22:33:05 +0100, A5tu5 napisał(a):

    (...)

    Moze niedosmarowany? Niektore silniki halasuja, dopoki zimny, gesty olej
    nie zacznie docierac tam, gdzie powinien. A moze czas wymienic filtr?

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2011-02-26 23:24:54
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Użytkownik "szufla" <p...@p...pr> napisał w wiadomości

    > Sprawdzilbym ten lancuch.

    i sprawdzilbym ilosc oleju, moze to popychacze ci tak tylko dzwonia na
    zimnym silniku.
    Ile ma przejechane i od kiedy taki objaw ?

    sz.

  • 7. Data: 2011-02-27 01:03:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak masz lancuch to sprawdz lancuch i przede wszystkim olej.
    jak masz napinacz olejowy to dopoki nie bedzie cisnienia to lancuch jest
    slabo napiety.

    przerabialem u siebie luzno latajacy lancuch z powodu uszkodzonego
    slizgacza. tez klepal w obudowe. na tyle skutecznie klepal ze wyorał mi
    troche aluminium z obudowy
    nie gasnie ci jakos dluzej kontrolka oleju?

  • 8. Data: 2011-02-27 08:49:30
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Dzięki za odpowiedzi.
    Więc:
    - przejechane 165k (przebieg prawdziwy)
    - olej bierze, jakies 0,1L na 2000 km
    - poziom oleju prawidłowy (często sprawdzam) - aha, olej castrol 15w40
    - filtr i olej wymienany był jakies 8000 km temu

    Czy mechanik będzie potrafił sprawdzić czy łańcuch jest sprawny bez jego
    wymiany?
    A jeżeli to niedosmarowane popychacze - coś z tym się robi czy olać ?

    --
    A5tu5

  • 9. Data: 2011-02-27 11:30:49
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

> [...]
    > wymiany?
    > A jeżeli to niedosmarowane popychacze - coś z tym się robi czy olać ?

    Popychacze przy takim przebiegu i takim oleju na mrozach moga terkotac, ale
    do puki nie sluchac ich podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany to nie ma co
    tego robic bo sie nie oplaca (to moje zdanie). Przy +15 na zew. objaw moze
    ustapic.
    Jesli to lancuch to jak naszybciej trzeba tam zajrzec, patrz np. post wyzej
    Michala.
    Generalnie dzwiek to sie powinno nagrac na kom. i wrzucac do sieci, wtedy by
    bylo latwiec okreslic :)
    Olej masz na mrozy slaby ale 0.1l na 2000km to jest nic.

    sz.

  • 10. Data: 2011-02-27 11:42:00
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Dopóki, Dopóki, Dopóki.....