  • 1. Data: 2017-11-11 13:08:38
    Temat: Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
    Od: Franc <k...@g...com>

    Witam grupę,

    Głowię się właśnie nad wyborem zimówek do tatusiowozu (Seat Alhambra).

    Oryginalnie mam założone obecnie letnie Continental 225/50/17" typu run-on-flat.
    Ponieważ Seat nie daje zapasu (ani kompletu naprawczego) zimówki też muszę kupić
    run-flaty.

    Po odsortowaniu wyników w oponeo.pl zastanawiam się nad:
    Bridgestone DriveGuard Winter 225/50 R17 98 V RUN ON FLAT XL
    Continental ContiWinterContact TS830 P
    Dunlop SP Winter Sport 4D
    Michelin Alpin A4

    Cenowo są bardzo zbliżone.
    Oceny z tego typu portalu są wg mnie niezbyt wiarygodne.

    Podpowiedzcie proszę która wg Was będzie najlepsza - chodzi głównie o bezpieczeństwo
    podróżowania.
    Teren jeźdzenie - 99% centralna Polska.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2017-11-11 16:19:18
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    > Continental ContiWinterContact TS830 P
    > Dunlop SP Winter Sport 4D
    > Michelin Alpin A4
    >
    > Cenowo są bardzo zbliżone.
    > Oceny z tego typu portalu są wg mnie niezbyt wiarygodne.

    Wypowie się ogólnie, bo miałem Goodyear Utragrip 8, Dunlop SP Winter
    Sport 3D, teraz mam Michelin Alpin A4. Wg mnie wszystkie bardzo
    porównywalne, bdb na mokrym, w śniegu gorzej, ale tu porównuję np. do
    Pirelli Carving, fatalne na mokrym ale w śniegu nie do zatrzymania.
    Ja bym brał coś niemieckiego teraz, złapałem gumę w Alpin A4 i gumiarz
    twierdzi, że są ciężkie do naprawy. Przy Dunlopach tego problemu nie było.
    pzdr
    Adam

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 3. Data: 2017-11-11 18:01:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2017 o 13:08 Franc <k...@g...com> pisze:

    > Ponieważ Seat nie daje zapasu (ani kompletu naprawczego) zimówki też
    > muszę kupić run-flaty.

    Nie lepiej kupić jakąś dojazdówkę lub zestaw naprawczy (kompresor + płyn)
    niż pakować się w dużo droższe opony? Tak tylko pytam...
    Teraz większość nowych aut nie ma koła zapasowego/dojazdowego.

    TG

  • 4. Data: 2017-11-11 20:14:29
    Od: p...@g...com

    Drive guard to 115 ojro zimowe i 95 letnie więc standard. Znajomemu w Sharanie poszła
    taka 17 tka z Contiseal i był kłopot na południu Francji żeby dostać od ręki a
    naprawiać nie chcieli.
    Wszystkie są z górnej półki więc dramatu nie będzie bierz najtańsze. Mam Dunlopy 4D w
    B7 ale zwykle bo runflaty do mnie nie przemawiają ;-)

  • 5. Data: 2017-11-12 18:49:43
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    polecam - opony COOPER
    run flatów chyba nie ma
    Alpina i Continnetala miałem - ale te wydają mi sie najlepsze

    ja mam = Cooper Discoverer M+S Sport - bieżnika jest 11 mm
    a samochód Chysler Town&Country rocznik 2013

    Pozdr
    Robert

  • 6. Data: 2017-11-12 19:29:05
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 12.11.2017 o 18:49, RB pisze:
> [...]
    >
    > ja mam = Cooper Discoverer M+S Sport - bieżnika jest 11 mm
    > a samochód Chysler Town&Country rocznik 2013

    A ja polecam lody Zielona Budka.
    Nie wiem co to run flaty, ale lody jadłem. Bardzo dobre.
    No i mam jeszcze pół pudełka.

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2017-11-12 19:44:32
    Od: p...@g...com

    Do wysokich aut typu Alhambra czy Sharan zalecają runflaty więc zakładam że muszą
    być. Które z nich to już sprawa drugorzędna.

  • 8. Data: 2017-11-12 21:52:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 listopada 2017 19:44:34 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Do wysokich aut typu Alhambra czy Sharan zalecają runflaty więc zakładam że muszą
    być. Które z nich to już sprawa drugorzędna.

    Z 5 lat galaxy jeździłem i nie będąc świadom tych zaleceń na zwykłych jeździłem
    O runcośtam dzisiaj się z dowiedziałem i gogle spytałem co to za twór

  • 9. Data: 2017-11-13 09:15:37
    Od: p...@g...com

    --Z 5 lat galaxy jeździłem i nie będąc świadom tych zaleceń na zwykłych jeździłem
    O runcośtam dzisiaj się z dowiedziałem i gogle spytałem co to za twór

    a w Niemczech standartowo proponuja w salonie przy kupnie auta, mam 3 znajomych
    (Alhambra i 2xSharan) i wszyscy zasuwaja na runflatach, moze w salonie puszczaja im
    film co dzieje sie z wysokim autem przy uszkodzeniu opony przy 160 km/h :-)

  • 10. Data: 2017-11-15 12:43:18
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 09:15:39 UTC+1 użytkownik
    p...@g...com napisał:
> [...]
    film co dzieje sie z wysokim autem przy uszkodzeniu opony przy 160 km/h :-)

    Co się dzieje przy 160? Przy 150 citroena c8 sciąga. Trzeba trzymać kierownicę dwoma
    rękami. Ale ja tak mam, że jadąc 150 trzymam obydwoma.. ;-)