  • 11. Data: 2018-04-11 03:17:46
    Temat: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: 4...@g...com

    Strasznie duzo kuchenek elektrycznych potrzebnych zeby elektrownie wodna napedzic
    kroplami wody ktore przemiescily sie wyzej. Nie zeby Chinczycy nie dali rady takiej
    ilosci wyprodukowac. Myk w tym ze elektrowni ktora byla by napedzana tak podnoszona
    woda zabraknke pradu na zasilenie kuchenek.

  • 12. Data: 2018-04-11 04:51:07
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > No więc wyobraź sobie przez chwilę że to tylko przesąd i czasem warto
    > się zastanowić nad korzyściami z porzucenia takich przesądów. Ja w
    > niektórych konstrukcjach świadomie unikam zbyt intensywnego zwilżania
    > w parownikach. Może nie są to najczęściej na świecie spotykane
    > wymienniki ciepła, ale czasem tak jest lepiej ze względu na żywotność
    > urządzenia. Bo korozja, bo zniszczenie od TMF/HCF, bo stabilność/LCF,
    > bo silniejsza interakcja z pełzaniem itd.

    Ale jakie to przesądy? To są fakty co zresztą sam przyznajesz. To jest
    powszechna praktyka i wynika ona z tego co wczesniej napisałem. Nie
    teoretyzuję. Też mam tu kupę własnych doświadczeń i nie są one
    bynajmniej akademickie. A jeśli chcesz powiedzieć, że do pewnych
    specyficznych zastowowań się ten efect może przydac, to jasne, pełna
    zgoda, ale nie w standardowych odparowaczach czy wymiennikach ciepła.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-04-11 08:56:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 11:51:08 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > specyficznych zastowowań się ten efect może przydac, to jasne, pełna
    > zgoda, ale nie w standardowych odparowaczach czy wymiennikach ciepła.

    Wszystko zależy co dla kogo jest standardowe. Instalacje wydzielania kolejnych
    frakcji przez kolejne etapy destylacji spotyka się powszechnie w przemyśle. Na
    przykład do oczyszczania gazu ziemnego ze wszystkiego co nie jest metanem. Na typowej
    platformie wydobywczej albo FPSO nie da się zasilać każdego compression coolera jego
    własną wodą chłodzącą. Masz kilka (4 albo 5) obwodów tej wody, do każdego jest
    podłączonych ileś tam różnych urządzeń od siebie niezależnych, ze swoimi zaworami
    regulacyjnymi. Fluktuacje parametrów ich pracy powodują że taki wymiennik dostaje
    wodę o zmiennym ciśnieniu. A jak ciśnienie wody chłodzącej spadnie poniżej wrzenia,
    to taki wymiennik zaczyna bardzo intensywnie kawitować i jego życie zanim zmęczenie
    go rozwali liczy się w miesiącach, nie w dziesiątkach lat. Stosuje się w nich różne
    sztuczki, żeby lokalne wrzenie nie obniżało nagle temperatury metalu, znaczy żeby
    uniknąć szybkich i nierównomiernie rozłożonych fluktuacji w naprężeniach cieplnych.
    Pisałem że taki wymiennik może wyjść większy skutkiem obniżoego HTC. I ja widzę tu
    potencjał dla omawianego zjawiska. A Ty mi piszesz że nie, bo tak się nie robi. A ja
    właśie żyję z takich rzeczy których się nie robi, ale może się robić jak ktoś zapłaci
    :-)

  • 14. Data: 2018-04-11 10:07:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 03:17, 4...@g...com pisze:
> [...]
    ilosci wyprodukowac. Myk w tym ze elektrowni ktora byla by napedzana tak podnoszona
    woda zabraknke pradu na zasilenie kuchenek.

    To prawda, ale są inne darmowe źródła ciepła np promienie słoneczne.
    Zjawisko do generowania energii może mieć zbyt małą sprawność, ale jako
    pomocnicze zasilanie np. w rurach cieplnych się nada.
    W typowych rurach cieplnych stosuje się zjawisko włoskowatości, które ma
    ograniczoną wysokość podnoszenia.

    WM

  • 15. Data: 2018-04-11 10:16:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 01:32, Konrad Anikiel pisze:
    > Trochę nie z mojej bajki. Ja już kombinuję jak wytworzyć te schodki w
    mikrokanalikach.

    Może gwintowaniem da się je wytworzyć ?

    Kaczka na filmiku zamieszczonym w tej pracy kręci się i zachowuje jak
    głupia.
    Jednak to tylko pozory, ona wie co robi.
    http://math.mit.edu/~bush/?p=77

    WM

  • 16. Data: 2018-04-11 11:13:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 10:16:14 UTC+2 użytkownik WM napisał:

    > Może gwintowaniem da się je wytworzyć ?

    Gdyby tylko się dało, to już bym siedział w labie :-)
    Ani kanalik nie jest prosty, ani okrągły w przekroju. Zasadniczo mam do dyspozycji
    tylko trawienie chemiczne. Przy czym jednorodne trawienie wcale nie musi wytworzyć
    gładkiej powierzchni. Trzeba użyć materiału o niejednorodnym rozkładzie własności.
    Damast mi chodzi po głowie...

  • 17. Data: 2018-04-11 13:31:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 11:13, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    gładkiej powierzchni. Trzeba użyć materiału o niejednorodnym rozkładzie własności.

    Przy obróbce plastycznej tworzą się płaszczyzny poślizgu, można to
    spróbować wykorzystać.
    http://docplayer.pl/15182873-Obrobka-plastyczna-meta
    li.html

    WM

  • 18. Data: 2018-04-11 14:29:00
    Od: 4...@g...com

    A nie prosciej wykorzystac pierwotne zrodla typu Slonce do bezposredniego wytwarzania
    energii? Nie bedzie potrzeba robic milionow hektarow rowkowanej bachy. W Polsce w
    pelnym sloncu latem mozna miec 1,5kW ciepla z metra kwadratowego kolektora
    slonecznego, w poranym moczu czuje ze 1,5kW to moze byc z miliard razy wiecej niz z
    wytworzenia z wedrujacych po nagrzanej sloncem blasze kropelek. To grupa techniczna.
    Technika ma to do siebie ze wszystko czym sie zajmuje ma sie przelozyc na zarobienie
    kasy lub lzejsze zarobienie kasy. Jest takie jawisko no i fajnie, chwilowo artysci
    moga je wykorzystywac do zrobienia dziela sztuki. Silniki Stirlinga tez byly uzywane.
    Byly takie dobre ze zostaly zastapione silnikami parowymi.

  • 19. Data: 2018-04-11 16:50:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 14:29, 4...@g...com pisze:
> [...]
    moga je wykorzystywac do zrobienia dziela sztuki. Silniki Stirlinga tez byly uzywane.
    Byly takie dobre ze zostaly zastapione silnikami parowymi.

    Najważniejsze dla człowieka jest przeliczenie tego co robi na
    zadowolenie z życia.
    Niekoniecznie jest to kasa. Nie wszystko da się przeliczyć na kasę.
    Czy ludzie idą w Himalaje dla kasy, czy dla realizacji pasji?
    O tym zapominają politycy, a potem są zdziwieni.

    WM

  • 20. Data: 2018-04-11 18:11:23
    Od: 4...@g...com

    Masz racje. Przy waleniu konia jest najlpszy stosunkek zuzytej energii do
    zadowolenia.