  • 61. Data: 2018-04-14 15:05:14
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 13:10:44 +0200, WM napisał(a):

    > Trzeba tak dobrać pole otworu wylotowego, by pomnożone przez ciśnienie
    > słupa wody, było mniejsze od ciężaru kuli pomniejszonego o siłę wyporu.
    > Wtedy kula opadnie, gdy tylko nadciśnienie od spiętrzenia zniknie.

    > Zwróć uwagę na to, że kula jest dużo większa od otworu wylotowego, więc
    > siła od oporu opływu lepkiego jest większa od siły dociskającej.

    no, jest to jakas koncepcja.
    Ciekawe czy sie wzbudzi, czy ustali jakies male otwarcie i przeplyw.

    A jak wzbudzi ... na malej czestotliwosci czy na wysokiej ?

    Mam wrazenie, ze ci z YT nie robili szczegolowych obliczen - byle jaki
    zawor (klapkowy) i dziala.

    P.S cierpienia mlodego wynalazcy
    https://www.youtube.com/watch?v=enj1d0NNLzY

    No nie chce sie wzbudzic :-)

    J.

  • 62. Data: 2018-04-14 17:59:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-14 o 15:05, J.F. pisze:
    > No nie chce sie wzbudzic :-)

    Ktoś zamiast zaworu dał śmigło, które po wykonaniu określonej liczby
    obrotów zamykało przepływ.
    Nie mogę odnaleźć tego rozwiązania, ale wydawało się pomysłowe.

    Najlepszą sprawność miałby zestaw turbina na mały spadek, duży przepływ,
    napędzająca pompę na dużą wysokość podnoszenia.
    Cena jednak wychodzi dużo większa od tarana.

    WM

  • 63. Data: 2018-04-14 18:48:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 17:59:55 +0200, WM napisał(a):
    > Ktoś zamiast zaworu dał śmigło, które po wykonaniu określonej liczby
    > obrotów zamykało przepływ.
    > Nie mogę odnaleźć tego rozwiązania, ale wydawało się pomysłowe.

    Zapewne, tylko sie troche komplikuje.
    A jak widac - mozna prosto.

    > Najlepszą sprawność miałby zestaw turbina na mały spadek, duży przepływ,
    > napędzająca pompę na dużą wysokość podnoszenia.
    > Cena jednak wychodzi dużo większa od tarana.

    W czasach drukarek 3D - moze nie az tak duzo wieksza.
    No ale to nie do reaktora :-)

    P.S. cisnienie jest wieksze niz ciezar
    https://www.youtube.com/watch?v=Eo8ehpuJHg8

    ale momentami jednak mniejsze, skoro dziala.

    J.