  • 1. Data: 2015-07-20 21:35:06
    Temat: Złącze do LCD ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Kupiłem sobie do eksperymentów ;

    http://www.artronic.com.pl/o_produkcie.php?id=1362

    No i fajnie, ale okazuje się toto ma złącze FOG, 37 pinowe o rastrze
    1mm. Jednostronne (znaczy piny są z obu stron połączone), najchętniej SMD.

    Nigdzie nie mogę znaleźć tego złącza, ztcw te 37 piny to rzadkość.
    Lutowanie do PCB oczywiście można zrobić, ale to jest przytykanie g....
    do twarogu, jak to się mówi.

    Ktokolwiek widział ktokolwiek wie ?

  • 2. Data: 2015-07-20 23:04:37
    Temat: Re: Złącze do LCD ?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 20.07.2015 21:35, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Nigdzie nie mogę znaleźć tego złącza, ztcw te 37 piny to rzadkość.
    > Lutowanie do PCB oczywiście można zrobić, ale to jest przytykanie g....

    A ta taśma to czasem nie jest do bezpośredniego przylutowania do płytki?
    Bo złącza do tego nie widzę nawet u chinoli, natomiast można znaleźć na
    alibabie PCB-przejściówki na THT z padami do przylutowania taśmy.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2015-07-20 23:58:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A ta taśma to czasem nie jest do bezpośredniego przylutowania do płytki?
    > Bo złącza do tego nie widzę nawet u chinoli, natomiast można znaleźć na
    > alibabie PCB-przejściówki na THT z padami do przylutowania taśmy.

    bo ja wiem... wygląda toto na jakby normalne złącze.
    Pewnie , że da się przylutować. Ale to mało wygodne jest, zwłaszcza
    gdyby trzeba tego większość ilość robić.

  • 4. Data: 2015-07-21 09:53:57
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 20.07.2015 23:58) --

    > bo ja wiem... wygląda toto na jakby normalne złącze.
    > Pewnie , że da się przylutować. Ale to mało wygodne jest, zwłaszcza
    > gdyby trzeba tego większość ilość robić.

    Ale jako żywo jest do przylutowania właśnie.
    Też w zeszłym roku kupiłem u nich ten LCD (lub podobny),
    też się zdziwiłem i zapytałem wprost w Artroniku
    - potwierdzili, ze to sie do płytki lutuje.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 5. Data: 2015-07-21 15:38:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale jako żywo jest do przylutowania właśnie.
    > Też w zeszłym roku kupiłem u nich ten LCD (lub podobny),
    > też się zdziwiłem i zapytałem wprost w Artroniku
    > - potwierdzili, ze to sie do płytki lutuje.

    taaak ?
    No to kupa. To dobre do zabawy a nie do produkcji...
    Moja kulpa znaczy, było sprawdzić wcześniej.

  • 6. Data: 2015-07-21 19:10:19
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.07.2015 15:38, sundayman wrote:

    > taaak ?
    > No to kupa. To dobre do zabawy a nie do produkcji...
    > Moja kulpa znaczy, było sprawdzić wcześniej.

    Zaraz, zaraz. Jest właśnie zupełnie na odwrót. Jesteś producentem
    urządzenia - co wolisz:

    a) - kupić złącze
    - przylutować złącze
    - wtyknąć taśmę
    - martwić się, że wypadnie albo straci styk w trakcie eksploatacji

    czy może:

    b) - przylutować taśmę
    - zapomnieć o problemie

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2015-07-21 19:32:20
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-21 o 15:38, sundayman pisze:

    > taaak ?
    > No to kupa. To dobre do zabawy a nie do produkcji...

    zdecydowanie do produkcji :)

    @

  • 8. Data: 2015-07-21 19:50:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >- przylutować złącze
    >- wtyknąć taśmę
    >- martwić się, że wypadnie albo straci styk w trakcie eksploatacji

    Dobre zlacze nie wypada.
    Pelno zlacz bylo - w monitorach, dyskach, drukarkach, CD ....
    Lutujesz, wsadzasz, zamykasz i dziala.

    Za to od momentu zlutowania tasmy masz niewygodna calosc, z ktora
    trzeba jak z jajkiem od razu do obudowy,
    serwis utrudnia ... no tak, ale to akurat zaleta a nie wada :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-07-21 20:18:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Lutujesz, wsadzasz, zamykasz i dziala.
    >
    > Za to od momentu zlutowania tasmy masz niewygodna calosc, z ktora trzeba
    exactly.

  • 10. Data: 2015-07-21 20:21:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > zdecydowanie do produkcji :)

    oprócz tego, co napisał J.F. jest jeszcze jedna kwestia;
    utrudnienie montażu.

    Kiedy masz podłączyć 50 wyświetlaczy, co zajmie więcej czasu - lutowanie
    czy włożenie do gniazda ?
    A czas jest bardzo bardzo ważny. Bo kosztuje.

    Lutowania gniazda do PCB nie muszę liczyć osobno, bo leci razem z resztą
    SMD do pieca.