  • 1. Data: 2020-01-05 13:29:29
    Temat: Złącze w okolicy procesora Pentium 133
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Taka płyta:

    https://drive.google.com/open?id=1cMVgY7UMz5nlDv8TEG
    D33aEkIix4r2Q1

    Nad procesorem (Pentium 133) znajduje się szerokie, brązowe złacze
    oznaczone JP1 3.3V. Czy to jest złacze dodatkowego cache?

    Po drugie nad nim jest nieobsadzone pole lutownicze do baterii (? BT1).
    Co ona niby ma podtrzymywać? Na dole płyty jest normalny clock chip z
    baterią. Wiec do czego to BT1 mogło by być?

  • 2. Data: 2020-01-05 14:39:10
    Temat: Re: Złącze w okolicy procesora Pentium 133
    Od: nadir <n...@h...org>

    https://en.wikipedia.org/wiki/Cache_on_a_stick

  • 3. Data: 2020-01-05 15:23:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/01/2020 14:39, nadir wrote:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Cache_on_a_stick

    Faktycznie. Czy oznaczenie 3.3V jest krytyczne i nalezy na to zwrócić uwagę?

  • 4. Data: 2020-01-05 16:03:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.01.2020 o 15:23, heby pisze:

    > Faktycznie. Czy oznaczenie 3.3V jest krytyczne i nalezy na to zwrócić
    > uwagę?

    Raz, czy może dwa, miałem to cudo w ręce i nie pamiętam żebym zwracał na
    coś szczególną uwagę. Zamontowałem, nic się nie wysypało, nawet nie
    pamiętam czy ten "kesz" jakoś mocno przyspieszał komputer.

  • 5. Data: 2020-01-05 18:03:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-05 o 16:03, nadir pisze:

    > Raz, czy może dwa, miałem to cudo w ręce i nie pamiętam żebym zwracał na
    > coś szczególną uwagę. Zamontowałem, nic się nie wysypało, nawet nie
    > pamiętam czy ten "kesz" jakoś mocno przyspieszał komputer.

    To były czasy, gdy opłacało się zrobić specjalnie płytę główną z
    wlutowanymi >pustymi wewnątrz< kostkami cache i ścieżki od ich pinów
    kręcące się wokół nich i pomiędzy tylko dla zmyły mniej kumatych aby
    więcej zapłacili. I to na masową skalę.

    aż muszę pokopać, bo chyba coś takiego...

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-01-05 18:08:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To Gigabyte?

    -----

  • 7. Data: 2020-01-05 18:22:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-05 o 18:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > To Gigabyte?

    Jak Gigabyte?
    Przecież pisze SOYO
    SOYO 5TCU2 czy coś w ten deseń, Socket 7.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-01-05 18:22:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/01/2020 18:08, ąćęłńóśźż wrote:
    > To Gigabyte?

    Soyo. Sticker jest. Poza nim na płycie brak oznaczeń. Pamiętam tamte
    czasy i pisanie modelu było najwidoczniej karalne lub wstydliwe ...

  • 9. Data: 2020-01-05 19:03:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-05 o 18:22, heby pisze:

    > Soyo. Sticker jest. Poza nim na płycie brak oznaczeń. Pamiętam tamte
    > czasy i pisanie modelu było najwidoczniej karalne lub wstydliwe ...

    Albo 5TE2...
    Jest standardowo sticker z modelem na boku pierwszego czarnego złącza
    ISA. Ten wąski sticker z krótkim kodem kreskowym. Drugi szeroki to numer
    seryjny.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-01-05 20:47:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/01/2020 19:03, Irokez wrote:
    > Albo 5TE2...
    > Jest standardowo sticker z modelem na boku pierwszego czarnego złącza
    > ISA.

    5TE2.