  • 21. Data: 2020-08-05 22:25:17
    Temat: Re: Złączki WAGO
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 21:37, Irek.N. pisze:

    > Ale że Smart Printer wychodzi Ci drogo? No co Ty?
    > Drukarka kosztuje absurdalnie, ale da się kupić w zestawie rozsądniej.
    > Materiały, cholera moment, sprawdzę...
    > taśma barwiąca powiedzmy 48PLN (duża rolka), etykieta na kable
    > samolaminująca się (1000szt, doskonały sposób opisywania kabli) 112PLN,
    > drukowalne oznaczniki na złączki 260PLN za rolkę 1500 sztuk.
    > Katalogowe ceny, a rabaty są i to czasami naprawdę konkretne jak się z
    > nimi dobrze współpracuje.

    Tulejka oznacznikowa 211-823 za 356zł/500szt, tabliczki do tulejki
    211-811 za 1573zł/2500szt.

    Do Promarka T-1000 mam tulejki za połowę tego, i wychodzi jakieś 450zł
    za te metry na szpulkach opisówek dla wydrukowania tych 2500 sztuk.
    Dodatkowo mam opisówki pasujące w system Phoenix-Contact.
    Gdy dodać jeszcze że złączki szynowe Wago są również droższe, to
    rozwiązanie nasunęło się samo. System Wago w kąt.

    > Nie, nie wieżę, musimy mówić o różnych rzeczach.
    > Ja o tym:
    > https://www.wago.com/pl/oznaczanie/drukarka-termotra
    nsferowa/p/258-5000

    Ano o tym.

    > P-C, dobra firma, używam, ale obudowy, wtyki/gniazda, trochę drogo, ale
    > czasami trzeba :)
    >
    > Miłego.

    Wzajemnie.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2020-08-05 22:54:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tulejka oznacznikowa 211-823 za 356zł/500szt, tabliczki do tulejki
    > 211-811 za 1573zł/2500szt.

    O rany, znam, nie cierpię tego. Na kablach czujnikowych jakie kupuję już
    takie są, odcinam za każdym razem :(
    Swoją drogą ceny jakie podałeś są okropne. Aż sprawdzę jutro co i jak, z
    ciekawości.

> [...]
    > Gdy dodać jeszcze że złączki szynowe Wago są również droższe, to
    > rozwiązanie nasunęło się samo. System Wago w kąt.

    Jasne, pewnie zrobił bym podobnie. Masz wymóg stosowania takich
    oznaczników, czy po prostu tak wybrałeś? Ja wybrałem samoprzylepne,
    owijane (np.211-855). Taniocha, wygodne, megaczytelne.

    Mam Dyno, czy Dymo... o chyba Dymo, ale tam tasiemki małe i drogie, więc
    nie stosuję zbyt często. Poza tym tylko winylowe się do czegokolwiek
    nadają, inne po czasie się odwijały i odklejały nawet jak nie były
    zawinięte.

    Miłej nocki.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2020-08-05 23:11:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 5 Aug 2020 17:22:48 +0200, Paweł
    Pawłowicz<pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
    > 50 Hz rusza śrubką i ta się odkręca. Oglądałeś kiedyś stare
    > instalacje
    > skręcane na śrubki? Zawsze są luźne.

    To raczej wynika z plastyczności miedzi, która z czasem wypływa spod
    śruby na boki.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-08-06 11:47:00
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 sierpnia 2020 12:53:38 UTC-5 użytkownik Irek.N. napisał:

    > No, a jak się przegapi, to samo się znajdzie :)
    > Zdajecie sobie sprawę, że Wago chwali się gazoszczelnością połączeń?
    > Mnie to trochę zdziwiło jak usłyszałem.

    Taka gazoszczelnosc jak skręcone. Marketing.

  • 25. Data: 2020-08-07 10:25:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 6 Aug 2020 02:47:00 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Taka gazoszczelnosc jak skręcone. Marketing.

    No ale w skręcanych miedź wypływa spod śrub na boki i punkt styku nie
    ma ścisku, przez co po kilku latach na takim złączu śruba jest
    praktycznie luźna a między płaszczyzny styku/łączenia może wchodzić
    powietrze.
    Nigdy się nie dziwiles czemu zaciski po kilku latach znowu są luźne,
    choć byłeś pewien że początkowo były mocno dokręcone?
    Ten problem eliminuje tylko zacisk sprężynowy.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2020-08-08 20:26:10
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 05-08-2020 o 09:00, Waldek pisze:
    > Witam
    >
    > Doprowadzałem siłę do kuchni i elektryk przerabiający instalacje
    > zostawił mi w puszce natynkowej kable 2,5mm2 do podłączenia płyty
    > indukcyjnej zakończone złączkami wago.
    > Podłączyłem płytę pod 2 fazy ale nie jestem pewien czy mogę zaufać tym
    > złączkom (w czasie) czy raczej powinienem dać klasyczną skręcaną kostkę.
    >
    > Pozdrawiam

    Jeśli oryginały WAGO to są bezproblemowe. Dobre podróbki też mogą być.
    Kostki skręcane - dobre ciężko dostać, a popularnie dostępne są wykonane
    ze słabego metalu i mocniejsze dokręcenie potrafi zerwać gwint.

    yabba

  • 27. Data: 2020-08-08 20:33:28
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 19:01, PiteR pisze:
    > in <news:rgefsh$u81$1@gioia.aioe.org>

    > Tak fajnie to robią na yt ale Waldek widzę niechętny i
    > chciałby zostawić jak jest.

    A tak swoją drogą, to chyba to jest *najtrwalsze* z możliwych połączeń i
    wcale nie takie czasochłonne do zrobienia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 28. Data: 2020-08-11 12:31:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Do etykietowania dobrze się spisują małe drukareczki brothera za 100pln
    na tasiemki 12mm

    Nie widzę konkurencji cenowej - tasiemki oryginalne takie sobie
    kosztowo, ale za grosze można kupić chińskie zamienniki albo jeszcze
    taniej te same na ali.

    Opisuje tym wszystko - na oryginalnych bateriach jedzie już drugi lub
    trzeci rok.

    Zwykle na przełomie roku pojawia sie w lidlach:) ale można kupić wszędzie.

  • 29. Data: 2020-08-11 12:32:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    odkąd zacząłem używać wago nie używam żadnych kostek skręcanych. Zawsze
    coś się pieprzyło - albo ilość kabli niewłaściwa, albo różne średnice,
    albo rwały się gwinty albo się luzowały w czasie druty... makabra.

  • 30. Data: 2020-08-11 17:47:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PiteR wrote:

    > Ale my sobie skręcamy kombinerkami i lutujemy lub my sobie, rodzinie
    > dajemy listwy mosiężne ze śrubkami. Bo kobiety mają niezwykły talent do
    > niszczenia rzeczy niezniszczalnych.

    Połączenie skręcane i nasycone lutem celem uszczelnienia połaczenia
    będzie zaiste wieczne, choć nierozbieralne. Śrubkom bym jednak żadnych
    magicznych właściwości nie przypisywał, złączki WAGO też daja radę.

    Pozrawiam, Piotr