  • 1. Data: 2018-12-10 22:04:34
    Temat: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Rozważam zmianę auta za jakiś czas, ale już muszę zacząć zbierać
    informacje. Lubię ciche i mocne maszyny, które da się naprawić bez
    większego problemu. Na nówkę mnie stać. Myślę o 4roletnim Mercu CLS 550
    4matic. Jest taka nagonka na Diesle, że trzeba kupić auto przyjazne dla
    środowiska :-D Nie chcę jednak wpakować się na minę. Poniżej moje
    wątpliwości, potwierdźcie lub rozwiejcie je.

    1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać się
    finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
    zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę prawdopodobnie
    uwzględnić koszt naprawy.

    2. Jeśli regeneracja powyższych - z praktyki wiem, że może się zdarzyć,
    że auto na regenerowanych już nie pojeździ bo ze sterownikiem nie będzie
    chciała tak współpracować jak nowa. Więc tu jest też jakieś ryzyko, choć
    może nie ogromne.

    3. Klimatyzacja - tam chyba już leją nowy czynnik? Czy koszt dopełnienia
    ubytków idzie w astronomiczne kwoty relatywnie do R-134a?

    4. Blacharka. Słyszałem, że Merc daje dupy i korozja po 5ciu latach nie
    jest niczym niezwykłym.

    5. Jaka jest trwałość automatu? Wydaje się, że przy dużej mocy może z
    tym być kiepsko.

    6. Często jest tak, że zdarzają się wady elektroniki charakterystyczne
    dla konkretnego modelu. Czy coś wiecie o tym modelu?

    7. Czy znacie jakieś inne mankamenty? Typu (autentycznie w jednym
    modelu), distronic łapie pobocze i potrafi gwałtownie przyhamować gdy
    krzak będzie się czaił by rzucić się pod koła itp :-) Albo duże koszty
    czegoś tam.

    Ponadto mam pytania natury ogólnej.

    1. W sieci publikowane są raporty spalania. Ponoć przy delikatnej
    jeździe miejskiej auto pali mniej niż 8l. Przy ostrzejszej 20l nie jest
    niczym niezwykłym. Jednakże przy tym pierwszym, to łzy ze śmiechu mi po
    plecach pociekły. Jaka jest prawda?

    2. Czym różni się klasa C od E? Wymiary mają podobne. Wyposażenie raczej
    też.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-12-11 02:20:00
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: <8...@7...022000.invalid> (Tom N)

    Marek S w

    > Rozważam zmianę auta za jakiś czas, ale już muszę zacząć zbierać
    > informacje.

    Heh, ten przymus to czym spowodowany...?

    > Lubię ciche i mocne maszyny, które da się naprawić bez
    > większego problemu. Na nówkę mnie stać.

    Bierz nówkę...

    > Myślę o 4roletnim Mercu CLS 550 4matic.

    To nie nówka!

> [...]

    > finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
    > zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę prawdopodobnie

    Nówki to raczej nie były, bierz nówkę...

    > 2. Jeśli regeneracja powyższych - z praktyki wiem, że może się zdarzyć,

    Bierz nówkę!

    > że auto na regenerowanych już nie pojeździ bo ze sterownikiem nie będzie
    > chciała tak współpracować jak nowa. Więc tu jest też jakieś ryzyko, choć
    > może nie ogromne.

    Minimalne w nówkach, w takich z przebiegiem 200 tys już wielkie.
    Bierz nówkę!!!

    > 3. Klimatyzacja - tam chyba już leją nowy czynnik? Czy koszt dopełnienia
    > ubytków idzie w astronomiczne kwoty relatywnie do R-134a?

    Bierz nówkę!!

    > 4. Blacharka. Słyszałem, że Merc daje dupy i korozja po 5ciu latach nie
    > jest niczym niezwykłym.

    To nie problem mechaniczny!

    > 5. Jaka jest trwałość automatu? Wydaje się, że przy dużej mocy może z
    > tym być kiepsko.

    Nie, problemem zawsze jest pośrednik

    > 6. Często jest tak, że zdarzają się wady elektroniki charakterystyczne
    > dla konkretnego modelu. Czy coś wiecie o tym modelu?

    Nówki są jako takie

    > Ponadto mam pytania natury ogólnej.

    To w jakim celu zawężenie w temacie?

> [...]
    > jeździe miejskiej auto pali mniej niż 8l. Przy ostrzejszej 20l nie jest
    > niczym niezwykłym. Jednakże przy tym pierwszym, to łzy ze śmiechu mi po

    Prawda jest taka, że sie spociłeś

    > 2. Czym różni się klasa C od E? Wymiary mają podobne. Wyposażenie raczej
    > też.

    LOL

    Na początku założyłem żeś troll i sie nie pomyliłem!
    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2018-12-11 08:27:16
    Od: p...@g...com

    --2. Czym różni się klasa C od E? Wymiary mają podobne. Wyposażenie raczej
    też.

    usiadz w srodku i napisz to jeszcze raz :-) znajomy ma W205 i to auto jest po prostu
    male, niektorzy mowia ze Mietek zaczyna sie od E Klasse i cos w tym jest :-)

  • 4. Data: 2018-12-11 20:45:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 22:04 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > 1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać się
    > finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
    > zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km

    Pora nauczyć się jeździć :-)

    TG

  • 5. Data: 2018-12-11 21:07:50
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 13:45:59 UTC-6 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Pora nauczyć się jeździć :-)

    Tez takie mam odczucie :)

  • 6. Data: 2018-12-11 22:32:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-11 o 08:27, p...@g...com pisze:
> [...]
    prostu male, niektorzy mowia ze Mietek zaczyna sie od E Klasse i cos w tym jest :-)

    Widziałem, że w środku są 4ry miejsca a nie 5, mimo iż szerokość auta
    jest taka sama, co klasy E. To kurde, co oni z tą szerokością i
    długością zrobili?

    Faktem jest, że nigdy nie jeździłem C-klasą. Do tej pory miewałem tylko
    klasę E.

    Z klasą E też jest różnie. Średnio co drugi numer modelu raz jest mały,
    raz duży. Np. w W211 jest ciasno a podobnych rozmiarów W212 wydaje się
    boiskiem wewnątrz. W210 też miał sporo miejsca.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2018-12-11 22:58:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Pora nauczyć się jeździć :-)

    Czekałem na ten komentarz :-)
    No to jak mistrzowie turbiny jeździcie? Co robicie więcej niż ja? A ja
    robię to:

    1. Olej zmieniam co 15 tys. w dieslu i co 25 tys w benzynie.
    2. Filtry powietrza częściej.
    3. Na zimnym silniku zawsze delikatnie przyspieszam. Przez pierwsze 15
    minut tak czynię.
    4. Po ostrzejszej jeździe zawsze daję ochłonąć turbinie (ok 3 minuty)
    zanim wyłączę silnik.

    Co zatem robię źle?

    W jednym przypadku turbina się zatarła i wyrwało łopaty. W drugim
    zapiekła się zwrotnica spalin więc sfajczył się siłownik elektroniczny
    (nie jest sprzedawany oddzielnie). W trzecim przypadku ujawniła się wada
    kolektora spalin, oderwał się spaw wewnętrzny i centymetrowej długości
    kawałek metalu powyginał łopaty turbiny.

    Więc teraz pytam: jak lepiej jeździć by takie rzeczy się nie działy?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-12-11 23:38:55
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 15:58:32 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > zanim wyłączę silnik.
    >
    > Co zatem robię źle?
    >
    > W jednym przypadku turbina się zatarła i wyrwało łopaty. W drugim

    Albo te typy tak maja albo olej kiepski albo jednak ja przegrzales.

    > zapiekła się zwrotnica spalin więc sfajczył się siłownik elektroniczny

    Za duzo jezdziles przy jednostajnych obrotach albo wogole nie wkrecales silnika na
    obroty i nie korzystales z turbiny. Sadza ci zablokowala kierownice w turbinie.

    > (nie jest sprzedawany oddzielnie). W trzecim przypadku ujawniła się wada
    > kolektora spalin, oderwał się spaw wewnętrzny i centymetrowej długości
    > kawałek metalu powyginał łopaty turbiny.

    Tu raczej Twojej winy nie ma.

    > Więc teraz pytam: jak lepiej jeździć by takie rzeczy się nie działy?

    Primo: Kupowac auta z prawdziwym przebiegiem.
    Secundo: Unikac silnikow w ktorych turbiny padaja. W tym tez takich
    przekombinowanych.
    Tertio: Uzywajac turbiny uzywac jej, Tak aby wszystkie jej elementy sie mialy okazje
    poruszac.

    Secundo powinno dac ci do myslenia w temacie tego mercedesa.

  • 9. Data: 2018-12-11 23:39:57
    Od: s...@g...com

> [...]
    > kawałek metalu powyginał łopaty turbiny.
    >
    > Więc teraz pytam: jak lepiej jeździć by takie rzeczy się nie działy?

    Aaaa i wlasnie.
    wymieniac olej co 15kkm. W obu rodzajach silnikow.
    25kkm dla benzyny uturbionej moze byc za duzo. Szczegolnie jak konstrukcja kiepska a
    olej taki se.

  • 10. Data: 2018-12-12 00:02:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-11 o 23:38, s...@g...com pisze:

    > Albo te typy tak maja albo olej kiepski albo jednak ja przegrzales.

    Olej zawsze taki jak producent zaleca a kocem turbiny nie owijałem więc
    jak ją mogłem przegrzać?

    > Za duzo jezdziles przy jednostajnych obrotach albo wogole nie
    > wkrecales silnika na obroty i nie korzystales z turbiny. Sadza ci
    > zablokowala kierownice w turbinie.

    Jak i gdzie jeżdżę to wiesz sam. Turbinę używam bez wahania. Obroty
    maksymalne zdarzają mi się codziennie. Sadza w turbinie? Przecież tam
    huragan panuje. Sadzy było prawie zero - mniej więcej tak jakby ktoś
    świeczką lekko osmalił. Zatarły się ruchome osie od elementów
    kierownicy. Spoczywają one luźno w korpusie turbiny. Nie pamiętam ile
    ich tam było - może z 10 szt. Zostały one wymienione na nowe i nic
    więcej. Wyglądało to tak jakby przestały być śliskie i zaczęły stawiać opór.

    > Primo: Kupowac auta z prawdziwym przebiegiem.

    Nie ma to zastosowania. Jedna z turbin padła w praktycznie nowym aucie.

    > Secundo: Unikac
    > silnikow w ktorych turbiny padaja.

    Super porada :-) Czyli w ogóle nie kupować aut z turbinami? Nie kupować
    prawie-nowych aut, gdzie downsizing do niedawna królował? :-D

    > W tym tez takich
    > przekombinowanych. Tertio: Uzywajac turbiny uzywac jej, Tak aby
    > wszystkie jej elementy sie mialy okazje poruszac.

    Nie da się inaczej. Przy samym przekręceniu stacyjki, siłownik wychyla
    się do pozycji skrajnej ("odłącza" turbinę na czas rozruchu).

    > Secundo powinno dac ci do myslenia w temacie tego mercedesa.

    No właśnie ale co konkretnie. CLS 550 to nie dwnsizing. Że turbiny jak
    muchy padają przy tych 200 tys km? Kupując auto używane już ma np.
    80.000. Nie ma gwarancji, że po kolejnym 1km nie padnie turbina bo coś tam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek