  • 1. Data: 2015-05-09 09:11:39
    Temat: Zmiana nazwy wezlow A4
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.motofakty.pl/artykul/wezly-na-a4-zmieniaj
    a-nazwy-beda-zmiany-na-a4-a-co-z-dts.html

    "Z autostrady A4 w woj. sląskim zniknęły węzły Batory, Wspólna czy
    Wirek. I dobrze. W ich miejscu są nowe, logiczne: Chorzów, Zabrze
    Południe, Ruda Śląska. Do końca maja nowe nazwy otrzyma 14 węzłów przy
    śląskim odcinku A4 oraz trasy ekspresowej S1.

    Drogowcy uznali argumenty kierowców. Nazwy węzłów na autostradzie A4 i
    ekspresowej S1 nawiązywać będą do najbliższych miejscowości.

    To zmiana na pozór prosta, lecz czekaliśmy na nią... siedem lat, bo
    już w 2008 władze Gliwic jako pierwsze w regionie apelowały o nowe
    nazwy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opierała się
    długo. A nazewnictwo węzłów stanowiło dla kierowców nie lada zagadkę,
    której zbyt późne rozwikłanie mogło się skończyć nadrobieniem
    kilometrów. Bo jeśli jadący od Katowic niezorientowany kierowca
    poniewczasie odkrył, że zjazd do Zabrza kryje się pod szyldem
    Wspólna (z ulicą o takiej właśnie nazwie krzyżuje się tu A4), to
    następną szansę do opuszczenia autostrady miał dopiero w gliwickiej
    Sośnicy."

    No cud normalnie. Jeszcze troche i zniknie moja ulubiona Lubawka.
    Co sie stalo - bronkobus zabladzil, czy sam minister transportu nie
    trafil na spotkanie wyborcze ?

    J.

  • 2. Data: 2015-05-09 11:00:35
    Temat: Re: Zmiana nazwy wezlow A4
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > No cud normalnie. Jeszcze troche i zniknie moja ulubiona Lubawka.
    > Co sie stalo - bronkobus zabladzil, czy sam minister transportu nie

    To jest tylko w połowie pozytywna informacja.
    Druga jej czesc powinna bowiem stanowić notatka o wypierdzieleniu na zbity
    pysk wszystkich tych dyrektorów, izynierów etc. ktorzy przez 7 lat
    negatywnie opiniowali te zmiany.
    Banda biurokratycznych oszołomów. Juz samo to ze zrobili taka głupote to
    powód do zwolnienia.
    Ale dodatkowo brak reakcji na krytyke przez 7 lat to powinien byc wilczy
    bilet do pracy w takim miejscu. Zenada.

  • 3. Data: 2015-05-09 13:37:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No cud normalnie. Jeszcze troche i zniknie moja ulubiona Lubawka.
    > Co sie stalo - bronkobus zabladzil, czy sam minister transportu nie
    > trafil na spotkanie wyborcze ?

    A ja wciąż zapominam obczaić gdzie w Krakowie wyskoczy wyjazd z A4 o nazwie
    "Skawina" :-)) Ostatnio jadąc z lotniska Balice minąłem wyjazd "Skawina",
    pojechałem dalej, na "Kraków Południowy", i wyskoczyłem daleko za Borkiem
    Fałęckim. To się musiałem wracać na Rondo Matecznego :-) Pewnie Skawina
    będzie dla mnie lepsza :-) Następnym razem się przekonam... ;-)

  • 4. Data: 2015-05-09 14:09:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-09 09:11, J.F. wrote:

    > No cud normalnie. Jeszcze troche i zniknie moja ulubiona Lubawka.

    Oni przeginają albo w jedną albo w drugą.

    Węzeł po Żyrardowem nosi dumną nazwe Wiskitki. Podczas gdy węzły
    Ciechanów i Łomża są oddalone od wspomnianych miast o dziesiątki
    kilometrów - bliżej 50 niż 10.

  • 5. Data: 2015-05-09 18:07:50
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Następnym razem się przekonam..:)
    Czyzby w Iphonie nie było GPS.
    Jak do matecznego to proponuje następny czyli łagiewniki

  • 6. Data: 2015-05-09 18:13:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Czyzby w Iphonie nie było GPS.

    A był... ale jakoś jazda według GPS ogłupia i mało uczy.
    Wolę się uczyć na błędach - wtedy dłużej zapamiętam ;)

    > Jak do matecznego to proponuje następny czyli łagiewniki

    Szczerze powiedziawszy wyjazdu z A4 o nazwie Łagiewniki nie widziałem bo
    byłbym skojarzył... W końcu na oś. Podwawelskie pomykałem... Widziałem
    Skawina i potem Kraków Południowy był - może coś przespałem, albo TIR na
    prawym pasie mi jakoś znak zasłonił - te znaki są trochę niefafuśnie
    ustawione po prawej stronie drogi - lepiej jest jak znaki są nad głowami,
    wtedy duże powoli wyprzedzane auto nie zasłoni małemu po lewej znaku z
    wyjazdem...

  • 7. Data: 2015-05-09 18:56:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > A był... ale jakoś jazda według GPS ogłupia i mało uczy.
    > Wolę się uczyć na błędach - wtedy dłużej zapamiętam ;)
    Zgadzam się

> [...]
    > ustawione po prawej stronie drogi - lepiej jest jak znaki są nad głowami,
    > wtedy duże powoli wyprzedzane auto nie zasłoni małemu po lewej znaku z

    Bo to następny zjazd za południe.

    W USA podobało mi się że zawsze obok był jaki będzie następny i za ile mil

  • 8. Data: 2015-05-09 19:19:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Bo to następny zjazd za południe.

    Zaraz... moment... ten na Południe już wyprowadził mnie na Borek... Za
    bardzo południowy był :-) Mówisz że jeszcze późniejszy zjazd z A4 zaprowadzi
    na "bardziej północne" Łagiewniki?? :-))) Coś mi tu śmierdzi. Chyba się
    złamię i na mapę spojrzę jednak.

    > W USA podobało mi się że zawsze obok był jaki będzie następny i za ile mil

    Kulturę tych autostrad mają w USA i Europie Zachodniej ciut dłużej
    dopracowaną niż u nas - my się cieszmy że w ogóle mamy już jakieś
    autostrady, i z Krakowa do Katowic nie musimy już za traktorkiem czy Nyską
    się dryndolić.

  • 9. Data: 2015-05-09 20:16:06
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > dopracowaną niż u nas - my się cieszmy że w ogóle mamy już jakieś
    > autostrady, i z Krakowa do Katowic nie musimy już za traktorkiem czy

    Ale za to jak masz szczęście, to godzinkę na bramkach za te 20 zeta
    postoisz :-D !

    --
    Grzegorz

  • 10. Data: 2015-05-09 20:46:16
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > na "bardziej północne" Łagiewniki?? :-))) Coś mi tu śmierdzi. Chyba się

    przez Łagiwniki mniej świateł do MATECZNEGO
    chociaż droga dłuższa
    testowanego wielokrotnie

    ps
    o podwawelskim się nie wypowiem bo też zależy gdzie