  • 1. Data: 2017-03-28 09:49:59
    Temat: Zmiana płci
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    No dobra... To teraz pokombinujmy, jak to niby działa. :-)

    https://hackaday.io/project/16384-enhancement-to-dep
    letion

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2017-03-28 18:08:03
    Temat: Re: Zmiana płci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No dobra... To teraz pokombinujmy, jak to niby działa. :-)
    >https://hackaday.io/project/16384-enhancement-to-de
    pletion

    Wot ciekawostka.

    Na ile pamietam wyklad z polprzewodnikow ... to zmiany w krzemie
    raczej wykluczone.

    Czyzby udalo mu sie wstrzelic ladunki w tlenek bramki ?
    Jakies zjawisko tunelowe, podobnie jak epromy ?

    J.

  • 3. Data: 2017-03-28 19:19:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Czyzby udalo mu sie wstrzelic ladunki w tlenek bramki ?

    Pomysł ciekawy, tylko akurat w drugą stronę mu to działa.
    Elektrony uwięzione w tlenku bramkowym powinny mu podnosić
    Vth, bo znęca się nad N MOSem.

    > Jakies zjawisko tunelowe, podobnie jak epromy ?

    Prawie na pewno, bo prąd mu płynie, a bramki trwale nie uszkadza.
    Tylko co potem, bo w poprzestawianie domieszek w krysztale też
    średnio wierzę.

    Pozdrawiam, Piotr

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2017-03-28 19:27:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Pomysł ciekawy, tylko akurat w drugą stronę mu to działa.
    >Elektrony uwięzione w tlenku bramkowym powinny mu podnosić
    >Vth, bo znęca się nad N MOSem.

    IMO to w dobra.
    N-mos wymaga podania na bramke napiecia dodatniego, jak sie wstrzeli
    odpowiedni ladunek, to bedzie lekko otwarty bez napiecia na bramce.

    Ale ... dodatniego wstrzelic sie nie da, wiec to raczej by nalezalo
    nazwac "wysysanie elektronow".
    A wtedy .. czy podloze nie ma podobnej szansy wstrzelic elektrony w
    bramke ? i bedzie ujemnie naladowana :-(

    >Prawie na pewno, bo prąd mu płynie, a bramki trwale nie uszkadza.

    Cos napisal, ze ten prad plynie, czy to tylko zabezpieczenie ?

    J.

  • 5. Data: 2017-03-28 23:05:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > N-mos wymaga podania na bramke napiecia dodatniego, jak sie wstrzeli
    > odpowiedni ladunek, to bedzie lekko otwarty bez napiecia na bramce.

    Ale wstrzeli w co? Krzem pod spodem całkiem nieźle przewodzi
    -- zostaje albo modyfikacja warstwy tlenkowej, albo elektromigracja
    domieszek.

    > Ale ... dodatniego wstrzelic sie nie da, wiec to raczej by nalezalo
    > nazwac "wysysanie elektronow".

    I taką teorię ten człowiek wysnuwa. Tylko nigdy nie słyszałem o trwałej
    dodatniej jonizacji objętościowej tlenku krzemu.

    > Cos napisal, ze ten prad plynie, czy to tylko zabezpieczenie ?

    Jeśli nie płynie, to już w ogóle cud na działkach. :-)

    Pozdrawiam, Piotr