  • 1. Data: 2014-08-28 19:58:59
    Temat: Zmiany ws. umów tymczasowych - kolejny prawny babol?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Ostatnio słyszałem o planowanych zmianach w prawie,
    zgodnie z którymi umowy o pracę na czas określony
    będą mogły trwać najwyżej 36 miesięcy. Czy nasi ustawodawcy
    naprawdę są tak ograniczeni umysłowo, czy może
    z premedytacją chcą przepchnąć kolejnego babola prawnego?
    Cóż takiego po zapowiadanej nowelizacji będzie powstrzymywać
    pracodawców od stosowania obecnie praktykowanej metody unikania
    umów o pracę na czas nieokreślony, tzn. tworzenia firmy-matki
    i firmy-córki, a następnie fikcyjnego przerzucania pracowników
    między nimi co jakiś czas?

  • 2. Data: 2014-08-29 11:39:39
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Umowy na czas określony, jako śmieciowe powinny być całkiem zlikwidowane.
    W tym miejscu prawo pracy powinno być takie jak za komuny.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f

  • 3. Data: 2014-08-29 12:46:28
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-29 11:39, Stokrotka pisze:
    > Umowy na czas określony, jako śmieciowe powinny być całkiem zlikwidowane.
    > W tym miejscu prawo pracy powinno być takie jak za komuny.

    tak, i obowiązek i gwarancje zatrudnienia też.

    czekaj, to już mamy, dla "wybranych"

    @

  • 4. Data: 2014-08-29 21:15:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > tak, i obowiązek i gwarancje zatrudnienia też.
    > czekaj, to już mamy, dla "wybranych"

    Problemem nie są umowy na czas określony, tylko bezsensowne unormowania w
    zakresie gwarancji tej pracy przy jednoczesnym braku stabilizacji warunków
    ze strony państwa. U nas przedsiębiorca nie może zaplanować nic na dłużej,
    bo nikt mu nie zagwarantuje, jakie będą za kilka miesięcy przepisy.

  • 5. Data: 2014-08-30 18:52:18
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >....U nas przedsiębiorca nie może zaplanować nic na dłużej,
    > bo nikt mu nie zagwarantuje, jakie będą za kilka miesięcy przepisy.

    To nie powinien zatrudniać.
    Albo może zlikwidować biznes.
    Nikt mu nie nakazuje kierowania robotą i ludźmi.

    > Problemem nie są umowy na czas określony, ....
    Są. Pszedsiębiorcy biorą się niezwykle często, by nie napisać prawie zawsze
    z braku wyobraźni.

    Miałam kiedyś takiego szefa. Jak jakaś baba dzwoniła z typowym w informatyce
    praktycznej problemym "nie drukuje mi się", a szef poszedł i zobaczył, że
    monitor zdehł (jej się nie drukowało, nie powiedziała, że nie widzi tego co
    ma wydrukować) to zwykle odpowiadał o takiej "zwolnić".

    Wolał też pracować na umowie śmieciowej niż zwykłej.
    Nie rozumiał skutku: ani społecznego, ani idywidualnego braku stabilości
    zatrudnienia.
    Nie rozumiał, że sam kiedyś powinien wypracować emeryturę, nie rozumiał, że
    zatrudnianie pracownika i zwalnianie, i poszukiwanie pracy i pracownika (z
    drugiej strony) jest niezwykle kosztowne (faktycznie, nie na papierku
    księgowego). Nie rozumiał, że rozliczenia podatkowe zajmują mu mnustwo czasu
    i pracuje więcej niż etatowy pracownik.
    Nie rozumiał, że kierowanie biznesem to nie tylko pszewidywanie ile czasu
    zajmie projekt i oprogramowanie, że na biznes mają wpływ warunki zewnętszne
    , np celowe akcje sabotujące, i wywiadowcze.
    Nie miał pojęcia o kierowaniu ludźmi, że ta pani (lata 90) powinna być
    pszeszkolona, a jak ze względu na wiek się nie nadaje, to powinna mieć daną
    inną robotę , co w dużej firmie nie stanowiło by problemu.
    A jak zrozumiał to już był złajdaczoną świnią.

  • 6. Data: 2014-08-30 18:54:55
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > tak, i obowiązek i gwarancje zatrudnienia też.

    W komunie nie było gwarancji zatrudnienia.
    Było oficjalne bezrobocie.
    Były nakazy pracy i element "uchylający się od pracy", ale to nie to samo co
    gwarancja pracy.

  • 7. Data: 2014-08-30 19:00:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To nie powinien zatrudniać.
    > Albo może zlikwidować biznes.
    > Nikt mu nie nakazuje kierowania robotą i ludźmi.

    No ale wówczas kto będzie łącił podatki?

    > Są. Pszedsiębiorcy biorą się niezwykle często, by nie napisać prawie
    > zawsze
    > z braku wyobraźni.
    > Miałam kiedyś takiego szefa.

    Zobaczymy, jakim Ty bedziesz szefem, jak kiedyś bedziesz miał okazję.

  • 8. Data: 2014-08-30 21:21:10
    Od: z <...@...pl>

    > Zobaczymy, jakim Ty bedziesz szefem, jak kiedyś bedziesz miał okazję.

    Ja tam się nie pcham chociaż miałem propozycje na kierownicze stanowiska
    ale wiem że się do tego nie nadaję. Jestem rzemieślnikiem specjalistą na
    niewąskim odcinku i tego się trzymam.
    Ale znam ludzi co im nasrało na pagony, wiedzę mają mizerną i tak się
    firma szarpie zamiast produkować. Para idzie w gwizdek.
    A już najgorzej jak właściciel dupa wołowa i daje sobą manipulować.
    W mordę. Im większa firma tym gorzej zarządzana. Jak ma być dobrze?
    Panie premierze! Jak żyć?
    Wróć!!!
    Prezydencie unii europejskiej! Jak żyć? Jak odkurzać? ;-)

  • 9. Data: 2014-08-30 21:24:17
    Od: z <...@...pl>

    PS. W pewnym radiu codziennie podają statystyki ile nowych działalności
    gospodarczych założono a ile wyrejestrowano.
    To jest taka miara postępu. Jest ruch w interesie. Żałosne.

  • 10. Data: 2014-08-30 21:42:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tam się nie pcham chociaż miałem propozycje na kierownicze stanowiska
    > ale wiem że się do tego nie nadaję. Jestem rzemieślnikiem specjalistą na
    > niewąskim odcinku i tego się trzymam.

    No widzisz. Najłatwiej krytykować.

    > Ale znam ludzi co im nasrało na pagony, wiedzę mają mizerną i tak się
    > firma szarpie zamiast produkować. Para idzie w gwizdek.

    Miałem przełożonych, kórzy wiedzęmieli mizerną, ale byli doskonałymi
    organizatorami pracy.

    > A już najgorzej jak właściciel dupa wołowa i daje sobą manipulować.
    > W mordę. Im większa firma tym gorzej zarządzana. Jak ma być dobrze?

    Znaleźć miernik włąściwego zarządzania.