  • 21. Data: 2018-03-14 11:50:43
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy PC
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 13 mar 2018 w news:p89gbf$lp9$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > Ja tak zagaduje z tym laptopem, bo stał mi taki porzez ponad rok, w
    > roli zaawansowanego routera. ekran oderwany, w d15 wetknięta wtyczka
    > z jedną zworką. klawiatury i gładzika jedynie nie usunąłem, bo niby
    > po co? mniejszy już nie bedzie. W okolice procesora przykleiłem
    > wielki kawał aluminium, a całość przykręciłem do blachy, większej
    > nawet niż sam laptop. taki radiator wystarczył do chłodzenia
    > całości. procka nie zwalniałem

    Wrzuć kiedyś jakieś zdjęcia tej machiny. Chętnie zobaczę.
    > reasumujac, jeśli zamiast cdromu da sie podłączyć hdd - masz problem
    No są te adaptery, gdzie wkłada się dysk zamiast napędu. Kwestia tego czy
    napęd jest pod kontrolerem SATA. Wg mojego menadżera urządzeń - tak. Ale
    ZTCW nie w każdym lapku tak będzie.

  • 22. Data: 2018-03-17 21:17:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 11 marca 2018 21:06:29 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > To się zapewne tak właśnie zakończy, interesujace mnie współczesne i
    > energooszczędne płyty główne z nowymi cpu sa w okolicy 400zł wiec jest
    > niezerowa szansa na jakiś zwrot w ciągu kilku lat.

    Ja bym postawił na tym co miałeś wcześniej, a te 4 stówy wsadził
    w fotowoltaikę, po kilku latach na pewno się zwróci i będzie zasilać
    te zabawki i jeszcze kilka innych w domu "za friko" ;)

    L.

  • 23. Data: 2018-03-18 21:50:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/17/2018 9:17 PM, Lisciasty wrote:
    > Ja bym postawił na tym co miałeś wcześniej, a te 4 stówy wsadził
    > w fotowoltaikę, po kilku latach na pewno się zwróci i będzie zasilać
    > te zabawki i jeszcze kilka innych w domu "za friko" ;)

    Tylko że te zabawki nie wyciągają 100MB/sek transferu po sieci. Wiec nie
    mogą zostać.

  • 24. Data: 2018-03-19 08:55:21
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 17.03.2018 o 21:17, Lisciasty pisze:

    > Ja bym postawił na tym co miałeś wcześniej, a te 4 stówy wsadził
    > w fotowoltaikę, po kilku latach na pewno się zwróci i będzie zasilać
    > te zabawki i jeszcze kilka innych w domu "za friko" ;)

    Po kilku latach trzeba wymienić akumulatory od fotowoltaiki.

  • 25. Data: 2018-03-19 11:29:30
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Może pomoże Ci spis procków:
    www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutoria
    l/General/What_kind_of_CPU_does_my_NAS_have

    -----

  • 26. Data: 2018-03-19 14:17:08
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-19 o 08:55, BQB pisze:

    > Po kilku latach trzeba wymienić akumulatory od fotowoltaiki.

    Są żelowe z trwałością co najmniej 10 lat (np. HZY), albo można pójść
    "na całość" i dać mokre akumulatory zasadowe, które działają co najmniej
    kilkadziesiąt lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2018-03-19 14:57:29
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 19.03.2018 o 14:17, Adam pisze:

    > Są żelowe z trwałością co najmniej 10 lat (np. HZY), albo można pójść
    > "na całość" i dać mokre akumulatory zasadowe, które działają co najmniej
    > kilkadziesiąt lat.

    I cena tych akumulatorów mieści się w cenie 400zł wraz z resztą
    fotowoltaiki?

  • 28. Data: 2018-03-23 08:10:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 14:57:23 UTC+1 użytkownik BQB napisał:
    > I cena tych akumulatorów mieści się w cenie 400zł wraz z resztą
    > fotowoltaiki?

    Jakie akumulatory? Prosumenta uskuteczniasz i oddajesz do sieci.
    Nie ma dolnej granicy mocy przyłączanej mikroinstalacji, jak ktoś
    ma kaprys podłączyć panel 100W to sobie podłączy i licznik mu
    też dwukierunkowy zamontują :]

    L.