  • 1. Data: 2017-10-12 21:19:49
    Temat: Znikający obraz z DisplayPort-u (DP)
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Założę nowy wątek, bo prób z cinchami 2* audio chwilowo zaniechałem,
    jako że postawiłem na inną drogę:
    z kompa biorę sygnał z DP, dalej przejściówka DP-HDMI, kabel, i do
    monitora w gniazdo opisane jako HDMI/DVI
    Po różnych próbach nieudanych, acz pouczających, wyjąłem w końcu z kompa
    kabel VGA, pozostawiając tylko ten DP. Sukces! Acz nietrwały: mogę już
    widzieć cały POST, wejść do BIOS-u, poustawiać coś-tam, i pozwolić dalej
    ładować OS. I na tym etapie następuje kicha: obraz z monitora znika, i
    pojawia się komunikat o "braku sygnału". Na marginesie: monitor odróżnia
    jego brak, od sytuacji, gdy nie jest podpięty kabel. Sprytne bydle!

    Monitoro-TV-set ma funkcję PiP, więc daje na głównym ścieżkę VGA, zaś w
    PiP'ie podgląd na HDMI/DVI : na tym drugim ciemno, jak w d*ie u
    afroamerykanina.
    Otwieram ustawienia ekranu (czy jak to zwał) i ręcznie szturcham
    "klawisz": wykryj monitor. Odzew: brak.

    No i jestem uziemiony: przejściówka się wykazała, że działać potrafi *w
    dobrym kierunku*, obraz się pojawia przy bootowaniu, ale pod załadowaną
    Win-10-ką ten kanał wizyjny nie działa (dźwięku póki co nie sprawdzam,
    co mi po nim, gdy ekran czarny).

    Ktoś-coś?

  • 2. Data: 2017-10-12 21:30:10
    Temat: Re: Znikający obraz z DisplayPort-u (DP)
    Od: JaNus <bez@adresu>

    A co mi tam: scross-postuję jeszcze na pl.comp.pecet
    A na pl.misc.elektronika proszę uprzejmie odpowiadać *pod tym* postem,
    nich odpowiedzi lecą i na pl.comp.pecet

    Poniżej przytaczam w całości:

  • 3. Data: 2017-10-12 22:05:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 21:30:10 +0200, JaNus napisał(a):
> [...]

    Z ciekawosci bardziej - przejrzyj czy w bios nie ma jakis ustawien od
    monitora

    Po kliknieciu prawym klawiszem myszy w tlo ekranu masz
    "wlasciwosci grafiki", "opcje grafiki", a czasem jeszcze cos - w
    zaleznosci od karty.
    Oprogramowania od karty tez warto poszukac, upgrade sterownika zrobic.

    J.

  • 4. Data: 2017-10-12 22:28:42
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 22:05, J.F. pisze:
    > Z ciekawosci bardziej - przejrzyj czy w bios nie ma jakis ustawien
    > od monitora

    Są. Dwa! "Auto" i coś-tam jeszcze. Łatwo je przećwiczyłem, i dalej
    rozwiązania ani śladu.

    > Po kliknieciu prawym klawiszem myszy w tlo ekranu masz "wlasciwosci
    > grafiki", "opcje grafiki", a czasem jeszcze cos - w zaleznosci od
    > karty.

    Coś tak mi się wydaje, że tędy powinienem podążać, ale też przeklikałem
    co-się-tylko dało, i kaszana.

    > Oprogramowania od karty tez warto poszukac, upgrade sterownika
    > zrobic.

    A tu to już kicha totalna. Bo:

    W temacie "manager urządzeń padł? W-10 pro"
    grupa pl.comp.os.ms-windows.winnt
    napisanym dnia 2017-09-28 o 22:45, JaNus pisze:
    > Nie da się go uruchomić, w jego okienku wyświetla się napis:
    > "Nawigacja do strony Web została anulowana" - jaka q***wa
    > "nawigacja"?? Albo jakaś aktualizacja wprowadziła zamieszanie, albo
    > zainstalowane dopiero co sterowniki do nowego monitora... Ktoś ma
    > podobne objawy?

    Napisałem do polskiego oddziału M$, minęło już kilka dni, i zero
    odpowiedzi. Gdy nie mam dostępu do managera urządzeń, to żadnych
    sterowników uwspółcześnić nie mogę. Tylko zżymam się bezsilnie.

  • 5. Data: 2017-10-13 09:39:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-12 o 22:28, JaNus pisze:

> [...]
    > odpowiedzi. Gdy nie mam dostępu do managera urządzeń, to żadnych
    > sterowników uwspółcześnić nie mogę. Tylko zżymam się bezsilnie.
    Olej windę, uruchom jakiegoś linuksa z płytki i tam zobacz.
    Albo jak masz wolny dysk to spróbuj instalkę np 7 czy Ci ruszy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-10-13 09:55:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Oct 2017 21:19:49 +0200, JaNus

    > Ktoś-coś?

    DP jest mądro-głupi (a właściwie to sterowanie), znaczy jak nie dostaje
    sygnału zwrotnego z urządzenia (a w tym wypadku, z powodu przejściówki nie
    dostanie) to się nie aktywuje. Przerabiałem podobną walkę -- znaczy bez
    przejściówki, ale nie chciałem aby po fizycznym wyłączeniu monitora ten
    znikał z systemu -- mam 3 monitory i jak mi jeden, ten na DP, znikał, to
    wszystko się pi*liło na pulpitach, szczególnie jeśli monitor z DP był
    ekranem głównym. Rezulat jest taki, że łącze DP stoi bezczynnie, a jeden
    monitor pomocniczy obsługuję z HDMI na płycie głównej, pozostałe dwa z DVI
    i HDMI.

    Jest jedno rozwiazanie inwazyjne, trzeba jakieś piny we wtyczne fizycznie
    "zapiąć", chyba 17 i 19 (?). Nie pamiętam, musisz poszukać w internetach,
    bo z pewnością to widziałem jak szukałem rozwiązania swojego problemu. Ale
    się nie zdecydowałem na taką "rzeźbę".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-10-13 10:10:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Oct 2017 21:30:10 +0200, JaNus

    > Ktoś-coś?

    Jeszcze nadmienię, że sprawa się rozbija o EDID. Sytuację rozkminiałem na
    Radeonie i tam w opcjach sterownika nie było możliwości edycji EDID.
    Niedawno zmieniłem kartę na nVidię i w internetach jest napisane (posty z
    2013), że sterownik ma możliwość operowania EDID i teoretycznie zmuszenia
    portu do permanentnego włączenia. No, ale niestety mój obecny, najnowszy,
    sterownik nie ma oczywiście tych opcji. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2017-10-13 13:36:47
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 9. Data: 2017-10-13 16:28:12
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > mogę już
    > widzieć cały POST, wejść do BIOS-u, poustawiać coś-tam, i pozwolić dalej
    > ładować OS. I na tym etapie następuje kicha: obraz z monitora znika,

    Obstawiam ustawiona częstotliwość odświeżania jak do CRT. Uruchom w
    awaryjnym trybie i zmieniaj. Dla LCD 60Hz w zupełności wystarczy. Może
    być też rozdziałka ustawiona od czapy, ale to by coś napisał/wyświetlił.
    Anyway, jak się uruchomi w awaryjnym, to juz wiesz gdzie się bawić.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2017-10-13 17:17:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >awaryjnym trybie i zmieniaj. Dla LCD 60Hz w zupełności wystarczy.
    >Może być też rozdziałka ustawiona od czapy, ale to by coś

    Zobacz, ze pod winda mu nawet nie znajduje podlaczonego monitora.
    IMO - problem gdzies w sterowniku, a nie w parametrach.

    >Anyway, jak się uruchomi w awaryjnym, to juz wiesz gdzie się bawić.

    Awaryjny to oczywiscie dobry trop, albo zainstalowac winde na nowo na
    jakims dodadkowym dysku/pendrive.

    J.