  • 1. Data: 2018-10-16 20:23:19
    Temat: Znów Szydło na widelcu...
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Chodzi o jej wypadek. Tym razem zniknął dowód iż nie było sygnalizacji
    kierunkowskazem zamiaru skrętu w lewo a pozostał zarzut iż skręcał w
    lewo nie upewniwszy się czy nie zajedzie komuś drogi w ten sposób.

    Moje pytanie brzmi: jaki przepis nakłada na kierowcę skręcającego w lewo
    upewnienie się czy komuś drogi nie zajedzie? Tak, wiem, że jeśli ktoś
    czyni ten sam manewr z zamiarem wyprzedzania, to już inna sprawa.

    Tak przy okazji jest to przytyk dla osób uważających, że przepisy ruchu
    drogowego są jednoznaczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-10-16 21:18:11
    Temat: Re: Znów Szydło na widelcu...
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-16 o 20:23, Marek S pisze:

    > Moje pytanie brzmi: jaki przepis nakłada na kierowcę skręcającego w lewo
    > upewnienie się czy komuś drogi nie zajedzie?

    Elementarz: Art.22 punkt 4.
    -
    Art. 22.

    1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1.do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2.do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    [...]

    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    > Tak przy okazji jest to przytyk dla osób uważających, że przepisy ruchu
    > drogowego są jednoznaczne.

    Są jednoznaczne.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 3. Data: 2018-10-16 22:13:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-10-16 o 21:18, Akarm pisze:

> [...]
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Skręt w lewo to nie jest "zmiana pasa ruchu". Za to:

    Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:

    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    MJ

  • 4. Data: 2018-10-16 22:37:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Oct 2018 21:18:11 +0200, w <5bc63975$0$500$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Żaden z przepisów, które podałeś, nie odnosi się do zaistniałej sytuacji.

  • 5. Data: 2018-10-16 22:38:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Oct 2018 22:13:18 +0200, w <5bc6466f$0$478$65785112@news.neostrada.pl>,
    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > 3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    > zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku

    Przy czym już były orzeczenia, że to nie skręcający jest winny,
    lecz ten wyprzedzający.

  • 6. Data: 2018-10-16 22:56:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 20:23, Marek S pisze:

    > Tak przy okazji jest to przytyk dla osób uważających, że przepisy ruchu
    > drogowego są jednoznaczne.

    Przepisy są jednoznaczne - choćby skały srały nie może być winy po
    stronie pisd. Zapewnia to prezes poprzez zero bez żadnego trybu. Jedyny
    problem w tym czy uda się wyjebać sebe, czy sprawa się po prostu
    przedawni. Tak wybrał suweren, więc skończ już jątrzyć.

    Shrek

  • 7. Data: 2018-10-16 22:57:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 22:38, r...@k...pl pisze:

    > Przy czym już były orzeczenia, że to nie skręcający jest winny,
    > lecz ten wyprzedzający.

    Co więcej nie byle jakie orzeczenia a sądu najwyższego. A tak -SN jest
    passe.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-10-16 23:06:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-16 o 22:13, Michal Jankowski pisze:

    > Skręt w lewo to nie jest "zmiana pasa ruchu". Za to:

    Aha. Skręcasz w lewo poruszając się cały czas tym samym pasem ruchu. Ale
    to jest możliwe tylko na krętej drodze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-10-16 23:43:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-10-16 22:38, r...@k...pl wrote:

    > Przy czym już były orzeczenia, że to nie skręcający jest winny,
    > lecz ten wyprzedzający.

    No jeśli się nie upewnił, to czemu się tu dziwić?

  • 10. Data: 2018-10-17 00:17:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-16 o 21:18, Akarm pisze:

    > 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    > ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Trochę nie na temat - ale widzę, że coś tam sprostowałeś, choć też
    niezrozumiale. Skomentuję to w Twoim sprostowaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek