  • 1. Data: 2019-04-29 15:40:25
    Temat: Żółtawy obraz monitora
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Podłączonego przez hdmi do laptopa. Tyle wiem, bo nie mam dostępu
    bezpośrednio.
    Czy to może być wina kabla(jakiś najtańszy)?

  • 2. Data: 2019-04-29 16:06:26
    Temat: Re: Żółtawy obraz monitora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 29 Apr 2019 13:40:25 GMT, pueblo napisał(a):

    > Podłączonego przez hdmi do laptopa. Tyle wiem, bo nie mam dostępu
    > bezpośrednio.
    > Czy to może być wina kabla(jakiś najtańszy)?

    Nie. Ustaw sobie barwę i inne cechy w menu monitora.
    PS. Nie pisz treści w temacie.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 3. Data: 2019-04-29 17:54:46
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-29 o 15:40, pueblo pisze:
    > Podłączonego przez hdmi do laptopa. Tyle wiem, bo nie mam dostępu
    > bezpośrednio.
    > Czy to może być wina kabla(jakiś najtańszy)?

    To nie może być wina kabla (chyba, że jest uszkodzony). Jakość kabla nie
    ma znaczenia bo to sygnał cyfrowy - musiałby być uszkodzony. Wtedy może
    np. przerywać, a monitor świeci na fioletowo/różowo.

    Ja bym zobaczył, czy nie masz czegoś ustawionego w sterownikach.
    Zakładam, że masz laptopa z kartą graficzną Intel - oni mają stosunkowo
    "bogaty" zestaw opcji w sterownikach i być może tam się coś
    poprzestawiało z kolorami.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 4. Data: 2019-04-29 19:29:14
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Filip454, 29 kwi 2019 w news:qa76o9$stn$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > To nie może być wina kabla (chyba, że jest uszkodzony). Jakość kabla
    > nie ma znaczenia bo to sygnał cyfrowy - musiałby być uszkodzony.
    > Wtedy może np. przerywać, a monitor świeci na fioletowo/różowo.

    No racja, później o tym pomyślałem. Swoją drogą taki rozrzut cenowy w
    tych kablach.

    Intel i Nvidia - do sprawdzenia.

  • 5. Data: 2019-04-29 20:36:33
    Od: ń <k...@t...sie>

    Bo są gorsze i lepsze, niezależnie od tego, co paru nawiedzeńców tu pisze (w ich
    przerwie pomiędzy wpier...aniem "parówek" po 2,99
    zł/kg, po co im przepłacać).

    -----

  • 6. Data: 2019-04-29 20:39:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 29/04/2019 15:40, pueblo wrote:
    > Podłączonego przez hdmi do laptopa. Tyle wiem, bo nie mam dostępu
    > bezpośrednio.

    Weź pod uwagę że padające świetlówki w monitorach generują poświatę
    różową albo żółtawą. Pytanie więc czy aby nie na wszystkich źródłach
    sygnału zrobił się żółty i czy widać zmianę w czasie (na wczesnym etapie
    padania świetlówek normalny kolor wraca po kilku minutach).

    No i oczywista oczywistość: niektóre monitory mają *naprawdę* szerokie
    możliwości regulacji kolorów w ustawieniach samego monitora.

  • 7. Data: 2019-04-29 22:02:17
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-29 o 20:36, ń pisze:
    > Bo są gorsze i lepsze, niezależnie od tego, co paru nawiedzeńców tu
    > pisze (w ich przerwie pomiędzy wpier...aniem "parówek" po 2,99 zł/kg, po
    > co im przepłacać).
    >

    > -----

    Tak, ale mówimy o jakości obrazu, a nie jakości samego kabla i jego
    żywotności. Przecież sygnał cyfrowy to zera i jedynki i nie ma znaczenia
    jakość kabla dla jakości obrazu.

    Co do nawiedzeńców to zgadzam się, ale w przypadku cyfrowego sygnału,
    naprawdę nie ma po co przepłacać. Chyba, że będziesz w jakichś
    ekstremalnych warunkach tego kabla używał.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 8. Data: 2019-04-30 00:50:07
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-29 o 15:40, pueblo pisze:
    > Podłączonego przez hdmi do laptopa. Tyle wiem, bo nie mam dostępu
    > bezpośrednio.
    > Czy to może być wina kabla(jakiś najtańszy)?

    Przełącz wtyczki odwrotnie. Może pomoże.

    --
    animka

  • 9. Data: 2019-04-30 09:11:00
    Od: ń <k...@t...sie>

    Oczywiście, że jakość kabla ma znaczenie.
    Jeśli uważasz, że nie ma, to odbieraj telewizję cyfrową na krótkim drucie zamiast
    anteny lub na kablu antenowym od żelazka.

    -----

  • 10. Data: 2019-04-30 11:29:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-04-30 o 09:11, ń pisze:
    > Oczywiście, że jakość kabla ma znaczenie.
    Ale tak konkretnie... co może powodować kiepska jakość kabla?
    Odbicia? Przekłamania kolorów? Morę? Zniekształcenia poduszkowe?

    Według mnie żadne z powyższych.

    Robert