PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 1. Data: 2005-09-08 08:42:02
    Temat: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    Ja chcę prostej reformy ortografii:
    Dopuśćmy pisanie "ó" zamiast "u",
    i "h" zamiast "ch".

    Te dźwięki się dla większości Polaków nie różnią.
    Uprośćmy życie dzieciom w szkole.

    1. Dopuśćmy podwójną pisownię tych dźwięków.
    2. Zmieńmy elementarze, w miejscach dotyczących tych liter.
    3. Zlikwidujmy starą pisownię za 100 lat ( to dla dinozaurów)

    Wiadomość jest dpowiedzią na wątek "Plaga matołów":
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.pra
    ca.dyskusje&tid=8060405
    Oni chcą by wszystkie następne pokolenia miały złamane życie już w pierwszych
    dniach szkoły, przez ortografię.
    Piszą , ze jest dyslektyków 40% i równiocześnie są przeciw reformie ortografii.
    Czy 40% społeczeństwa można nazwać matołami?

    Jeśli jest was (dyslektyków) 40% odezwijcie się!!!!!!!!!

    stokrotka

  • 2. Data: 2005-09-08 08:50:20
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2. Zmieńmy elementarze, w miejscach dotyczących tych liter.
    > 3. Zlikwidujmy starą pisownię za 100 lat ( to dla dinozaurów)

    Co prawda nie jestem żadnym dyslektykiem i problemów z pisownią nigdy nie
    miałem ale w pełni popieram stokrotkę - polska ortografia jest za
    przeproszeniem pojebana.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-09-08 08:51:29
    Od: "Redtown" <r...@t...pl>

    > Oni chcą by wszystkie następne pokolenia miały złamane życie już w
    > pierwszych
    > dniach szkoły, przez ortografię.

    Straszne naprawdę, o ile wiem to głód i bieda jest problemem dzieciaczków.
    Dobrze się czjesz :) ? a może chcesz zbawić świat ?

  • 4. Data: 2005-09-08 08:59:00
    Od: "Lady Marion" <l...@w...to.poczta.fm>

    Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Ja chcę prostej reformy ortografii:

    NTG

  • 5. Data: 2005-09-08 09:00:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [8 Sep 2005 10:42:02 +0200]:

    > Te dźwięki się dla większości Polaków nie różnią.
    > Uprośćmy życie dzieciom w szkole.

    Jestem za! Nie kazmy im tez na WFach cwiczyc, po co sie maja
    meczyc. W zasadzie to moglby tez latem, zwlaszcza mlodsze, na
    golasa do szkoly biegac -- wygodniejsze no i sie nie zgrzeja.
    Sztucce tez proponuje wywalic w diably, zupe mozna przeciez
    spokojnie wyciorbac z talerza a taki widelec po co komu, jak
    mamy rece przeciez, noz zreszta tez -- zlapie sie w garsc,
    odgryzie odpowiedni kawal i juz. A, no i zwazywszy, ze dzieci
    jak to dzieci, czesto sie brudza, to powinno sie dopuscic
    latanie w stanie ufajdanym kompletnie, nie beda sie musialy
    bezsensownie co chwile myc.

    Kira (kocham paranoje)

  • 6. Data: 2005-09-08 09:00:36
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Straszne naprawdę,
    > o ile wiem to głód i bieda jest problemem dzieciaczków.
    > Dobrze się czjesz :) ?
    Ten uśmiech ":)", to chyba napisałeś pomyłkowo nie w tym miejscu.
    Problem ortografi też w istoście uważam, za śmieszny, i dlatego apolityczny, a
    więc również prosty i tani do przeprowadzenia (wystarczy zmienić elementarze).

    Natomiast głód, wcale nie jest śmieszny.

    > a może chcesz zbawić świat ?
    NIe , ale może kilkoro maluchów będzie mi kiedyś za to bardzo wdzięczna.

  • 7. Data: 2005-09-08 09:01:52
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Thu, 8 Sep 2005 08:50:20 +0000 (UTC), in Piotr wrote:

    > Co prawda nie jestem żadnym dyslektykiem i problemów z pisownią nigdy nie
    > miałem ale w pełni popieram stokrotkę - polska ortografia jest za
    > przeproszeniem pojebana.

    Żartujesz sobie? Jest prościutka, jest praktycznie całkowicie fonetyczna.
    Zapraszam do nauki angielskiego.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    entredentolignumologist - One who collects toothpick boxes

  • 8. Data: 2005-09-08 09:02:12
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stokrotka" napisał w wiadomości
    > Piszą , ze jest dyslektyków 40% i równiocześnie są przeciw reformie
    ortografii.

    Z tych 40% dyslektyków autentyczny problem ma może co dwudziesta osoba.
    Reszta to zwykłe lenie.

    > Czy 40% społeczeństwa można nazwać matołami?

    Sądząc po tym co się dzieje dokoła, podbijam do 70%

    pzdr,
    Aga

  • 9. Data: 2005-09-08 09:04:36
    Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl>

    > NTG

    no jak to NTG ?
    po reformie pracę dostanie również ten, kto napisze "RZYCIORYS" oraz "DATA
    ÓRODZENIA" ;-)
    co dziś jak sądzę nie jest możliwe,

    PS
    mam nadzieję, że nie nastąpi to szybko

  • 10. Data: 2005-09-08 09:06:37
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Z tych 40% dyslektyków autentyczny problem ma może co dwudziesta osoba.
    > Reszta to zwykłe lenie.
    Może nie lenie, tylko ludzie którzy się dostosowali.
    Którzy są świadomi, że ortografia jest niepotrzebna,
    bo zastępuje ją komputer,
    to ludzie którzy w tym czasie uczą się czegoś pożytecznego,
    lub odpoczywając prowadzą higieniczny, zdrowy tryb życia.

    > Sądząc po tym co się dzieje dokoła, podbijam do 70%
    Straszna pycha przez ciebie przemawia.