  • 1. Data: 2015-08-24 23:23:30
    Temat: Zrob to sam
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... nie, czasy Slodowego i czynow spolecznych sie skonczyly

    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20150616/POWIAT23/150619592

    W skrocie: Mieszkancy wsi sami naprawili sobie most.
    Efekt: sa podejrzani.

    Choc prawde mowiac, w swietle roznych przepisow ... chyba dobrze
    wladza robi.

    A swoja droga - kto mial zaplacic tych 30 tys, ze tak woleli
    spolecznie ?

    J.

  • 2. Data: 2015-08-24 23:53:17
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > wladza robi.
    >
    > A swoja droga - kto mial zaplacic tych 30 tys, ze tak woleli

    Glupcy jeszcze zdjecia sobie robili przy pracy. Jakby pomysleli, to mogliby
    zeznawac, ze to robota nieznanych sprawców.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-08-25 00:11:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Aug 2015 23:53:17 +0200, yabba napisał(a):
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    D=/20150616/POWIAT23/150619592

    > Glupcy jeszcze zdjecia sobie robili przy pracy. Jakby pomysleli, to mogliby
    > zeznawac, ze to robota nieznanych sprawców.

    Otoz to. Albo ... cud.
    Poprosili Najswietsza Panienke, i most sie naprawil ..

    J.

  • 4. Data: 2015-08-25 09:27:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 23:24:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Choc prawde mowiac, w swietle roznych przepisow ... chyba dobrze
    > wladza robi.

    To jest przykład kompletnego braku kapitału społecznego w Polsce. W normalnym kraju
    władza by się zainteresowała tym co oni tam robią i gdyby nie miała pieniędzy żeby im
    dołożyć, przynajmniej by załatwiła to od strony formalnej. W Polsce władza poczekała
    aż skończą i wtedy nagle wyskoczyła zza węgła: mamy was!
    Przecież to się nazywa reżym a nie władza.

    PS Twoje "chyba dobrze władza robi", pomnożone przez ileś tam milionów kart do
    głosowania, powoduje że Polska jest taka jaka jest.

  • 5. Data: 2015-08-25 10:02:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >nagle wyskoczyła zza węgła: mamy was!
    >Przecież to się nazywa reżym a nie władza.

    Czekaj czekaj, ale czy oni poinformowali wladze, ze to beda robic ?

    A tak dalej, wchodzac w twoj inny ton, to ... cos peknie, ktos sie
    zabije, i kto bedzie winny ?
    Skad wiadomo, ze dobrze zrobili ?
    Gdzie projekt, gdzie obliczenia, gdzie inspektor nadzoru ?

    >PS Twoje "chyba dobrze władza robi", pomnożone przez ileś tam
    >milionów kart do głosowania, powoduje że Polska jest taka jaka jest.

    No wiesz, jesli chcemy, zeby wladza przestrzegala prawa, a w kodeksie
    pisze, ze taka samowola jest karalna ... to chyba wladza dobrze
    zrobila ?
    Umorzenie nalezy do prokuratora lub sadu.

    P.S. W Danii czy w UK byloby inaczej ?

    J.

  • 6. Data: 2015-08-25 10:56:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 10:02:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Czekaj czekaj, ale czy oni poinformowali wladze, ze to beda robic ?

    To mała spoeczność, więc wszyscy wiedzieli. Owszem, w Polsce pan X zanim nie dostanie
    na biurko pisma, to może udawać że niczego nie wie. To jest właśnie patologia.
    Popytaj Polaków ile z nich zna pojęcie kapitału społecznego. W Polsce nawet
    zwyczajni ludzie w zwyczajnych rozmowach słuchają jeden drugiego nie po to żeby
    zrozumieć, tylko po to żeby odpowiedzieć.

    > A tak dalej, wchodzac w twoj inny ton, to ... cos peknie, ktos sie
    > zabije, i kto bedzie winny ?
    > Skad wiadomo, ze dobrze zrobili ?
    > Gdzie projekt, gdzie obliczenia, gdzie inspektor nadzoru ?

    Człowieku, nie rozumiesz problemu. Tutaj problemem nie jest to że oni zrobili ten
    most sami dla siebie, tylko to że nie wystąpiła elementarna komunikacja pomiędzy
    władzą a społecznością. Że taki spontaniczny czyn społeczny jest wyjątkiem tak
    rzadkim w Polsce, że gazety o nim piszą. A wyjątkiem jest właśnie dlatego że jakby
    nie zrobili, to wyjdzie źle, bo władza zainteresowała się tematem dopiero jak
    przyszło do ścigania, karania itd. To tak jak z policją: jak powiesz że ktoś się
    włamał do Twojego garażu i niech jadą szybko to go złapią, to przyjada na drugi
    dzień. Ale jak powiesz że trzymasz strzelbę wycelowaną w uchylone drzwi i jak tylko
    ktoś się wychyli to mu odstrzelisz łeb przy samej dupie, to lecą w trymiga. Nie
    rozumiesz patologii tej sytuacji?

    > No wiesz, jesli chcemy, zeby wladza przestrzegala prawa, a w kodeksie
    > pisze, ze taka samowola jest karalna ... to chyba wladza dobrze
    > zrobila ?
    > Umorzenie nalezy do prokuratora lub sadu.

    Władza nie jest od tego żeby kogoś ścigać, tylko od tego żeby na jej terenie wszystko
    było zgodnie z przepisami. Żeby nikogo nie trzeba było ścigać. Nie zareagowała w
    porę, to teraz, jak już jest za późno, pozostaje tylko wrzeszcześ "samowolka
    samowolka". A gdzie ta władza była jak trzeba było im powiedzieć jak formalności
    załatwić?

    > P.S. W Danii czy w UK byloby inaczej ?

    Tak.

  • 7. Data: 2015-08-25 11:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >To mała spoeczność, więc wszyscy wiedzieli.

    Hm, to jakas mala wies, w niej chyba maly mostek, a starosta w
    powiecie, inspektorat budowlany tez.

    >Owszem, w Polsce pan X zanim nie dostanie na biurko pisma, to może
    >udawać że niczego nie wie. To jest właśnie patologia.

    Hm, jakby wiedzial, to by od razu musial z policja jechac, nielegalna
    budowe zatrzymac i sprawcow aresztowac :-)

    >Popytaj Polaków ile z nich zna pojęcie kapitału społecznego.

    Ja nie znam.

    >Człowieku, nie rozumiesz problemu. Tutaj problemem nie jest to że oni
    >zrobili ten most sami dla siebie, tylko to że nie wystąpiła
    >elementarna komunikacja pomiędzy władzą a społecznością.
    Alez wystepowala, o ile dobrze czytam.

    >Że taki spontaniczny czyn społeczny jest wyjątkiem tak rzadkim w
    >Polsce, że gazety o nim piszą.
    Gazety nie pisza o czynie, tylko o jego nastepstwach. To jest nius :-)

    Ale ja tu nie o czynie spolecznym, tylko o moscie.
    Gdzie projekt, analiza FMAE, zatwierdzenie, pozwolenie itp ?

    >Władza nie jest od tego żeby kogoś ścigać, tylko od tego żeby na jej
    >terenie wszystko było zgodnie z przepisami. Żeby nikogo nie trzeba
    >było ścigać.

    No ale nastapilo zlamanie przepisow.

    >Nie zareagowała w porę, to teraz, jak już jest za późno, pozostaje
    >tylko wrzeszcześ "samowolka samowolka".
    >A gdzie ta władza była jak trzeba było im powiedzieć jak formalności
    >załatwić?

    Z artykulu wynika, ze byla na miejscu. Co tam mowila to nie wiem, moze
    "droga jest gminna i jej naprawa nalezy do zadan gminy, my pomozemy".

    >Tak.

    Z mostem ? Budynkiem ? Czyms, co nawet tam wymaga pozwolenia.
    Czy takiego przykladu nie bylo juz od dawna ?

    P.S. Patrze na to ... most to chyba za duze slowo. Polozyli rure
    przepustowa i zasypali ziemia ?

  • 8. Data: 2015-08-25 11:51:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    aż skończą i wtedy nagle wyskoczyła zza węgła: mamy was!
    > Przecież to się nazywa reżym a nie władza.

    i oczywiście masz przykłady tego, że gdzie indziej zawsze jest inaczej?
    Niestety urzędnicy są tak samo głupi wszędzie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2015-08-25 12:05:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Aug 2015 10:02:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A tak dalej, wchodzac w twoj inny ton, to ... cos peknie, ktos sie
    > zabije, i kto bedzie winny ?

    W ogromnej większości takich przypadków "władza" jest ostatnią która
    przyznawałaby się do jakiekolwiek winy, cóż to za idiotyczny
    argument??

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-08-25 12:25:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Aug 2015 10:02:15 +0200, "J.F."
    >W ogromnej większości takich przypadków "władza" jest ostatnią która
    >przyznawałaby się do jakiekolwiek winy, cóż to za idiotyczny
    >argument??

    No ale wladza to zrobi zgodnie z przepisami - wynajmie projektanta z
    uprawnieniami, bedzie sprawdzajacy, zatwierdzajacy, doswiadczona firma
    do budowy, wszedzie papier - jak cos peknie, to bedzie wiadomo, gdzie
    prokuratora wyslac.

    A tu ? Jak wladza dopusci nielegalny most do uzytku, to przeciej jakby
    odpowiedzialnosc brala :-)

    J.