  • 1. Data: 2020-03-06 15:42:51
    Temat: Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
    Od: Wojciech <m...@g...com>

    W moim laptopie Dell Latitude D830 notorycznie zrywane jest połączenie wifi w sieci
    publicznej (biuro coworkinkowe). Jest to raczej wina po stronie laptopa bo inni
    użytkownicy sieci mają połączenie.

    Pojawia się często informacja ,,Brak połączenia; brak dostępnych połączeń".
    Klikam na ,,Rozwiązywanie problemów" i po chwili w sekcji
    Sekcja ,,Znalezione problemy" pojawia się informacja ,,Problem z kartą sieci
    bezprzewodowej lub punktem dostępu: Naprawiony".
    I tak się dzieje wiele razy w ciągu dnia.

    Co może być przyczyną problemu i jak go usunąć?
    Pracuję pod Windows 7. Problem pojawił się jeszcze w ubiegłym roku, zanim Microsoft
    przestał wspierać ten system.

    Wojciech

  • 2. Data: 2020-03-06 16:05:30
    Temat: Re: Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2020-03-06 o 15:42, Wojciech pisze:

    > Co może być przyczyną problemu i jak go usunąć?

    Przypuszczalnie router WiFi zmienia dynamicznie kanały w zależności od
    tego, na którym jest najmniej "śmieci".

    Niektóre stare karty sieciowe nie widzą sieci podawanej na kanale 13 (w
    spisie dostępnych sieci brakuje naszego SSID)

    Rozwiązanie: ustawić na sztywno jakiś niższy kanał w routerze, albo
    kupić nowszą kartę WiFi USB (te po kilkanaście zł sobie z tym radzą bez
    problemu).

  • 3. Data: 2020-03-06 17:00:51
    Od: Wojciech <m...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2020 16:05:36 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:

> [...]
    >
    > Rozwiązanie: ustawić na sztywno jakiś niższy kanał w routerze, albo
    > kupić nowszą kartę WiFi USB (te po kilkanaście zł sobie z tym radzą bez

    W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

  • 4. Data: 2020-03-06 20:42:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I daj znać, czy pomogło.
    Mam bardzo podobny problem, z tym że z systematycznym zrywaniem UPC WiFree w kompie.
    Moje własne podejrzenie padło na telefon być może łączący się co jakiś czas z siecią
    bezprzewodową, a WiFree może być dostępne na
    raz tylko dla jednego urządzenia z tym samym loginem.
    A może jednak to jest to zjawisko, o którym pisze zhbick?

    -----

  • 5. Data: 2020-03-07 00:52:02
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Wojciech, 06 mar 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

    Ale jeszcze sobie sprawdź, czy rzeczywiście chodzi o channel 13, np. tym:
    https://www.nirsoft.net/utils/wifiinfoview.zip

  • 6. Data: 2020-03-07 01:00:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-06, Wojciech <m...@g...com> wrote:

    > W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

    Zanim kupisz, ustaw najpierw router na sztywno na określony kanał (nie 13) i
    sprawdź czy nadal zrywa.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2020-03-07 01:04:53
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 6 Mar 2020 06:42:51 -0800 (PST)
    doszła do mnie wiadomość <5...@g...c
    om>
    od Wojciech <m...@g...com> :
> [...]
    >
    >Co może być przyczyną problemu i jak go usunąć?
    >Pracuję pod Windows 7. Problem pojawił się jeszcze w ubiegłym roku, zanim Microsoft

    Rozbebesz laptopa i sprawdź anteny.

  • 8. Data: 2020-03-07 13:13:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2020-03-07 01:04, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

    > Rozbebesz laptopa i sprawdź anteny.

    reflektometrem czy VNA? A co z zasilaczem?

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2020-03-07 23:37:28
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 7 Mar 2020 13:13:09 +0100
    doszła do mnie wiadomość <r4034l$1kt2j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    od elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> :

    >reflektometrem czy VNA? A co z zasilaczem?

    Wzrokiem, miałem podobnie, jak jednej z antenek nie dopiąłem do zwrotnicy antenowej
    Dellu E4300.

  • 10. Data: 2020-03-08 10:57:36
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2020-03-07 23:37, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

    > Wzrokiem, miałem podobnie, jak jednej z antenek nie dopiąłem do zwrotnicy antenowej
    > Dellu E4300.

    Raczej malo prawdopodobne, szczegolnie ze pytajacy nie napisal ze dlubal
    sobie cos w laptopie. Za to przyczyny podawane przez innych piszacych sa
    prawdopodobne. Jeszcze od siebie dodam ze niektore drivery od Broadcoma
    potrafia wspierac jedynie "amerykanskie" kanaly WiFi wiec 1-11. I takie
    drivery czasem bywaly dostarczane rowniez jako oficjalne przez Della.
    Efekt najprosciej wychodzi przy braku widocznosci sieci ustawionej
    na kanal 13.
    Wiec mozna jeszcze sprobowac poszukac innych driverow.

    --

    memento lorem ipsum