  • 1. Data: 2019-06-25 21:11:30
    Temat: Zwężenie a pierwszeństwo
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Taka sytuacja.

    https://www.youtube.com/watch?v=WfLcrEiYs0Y

    Pomijając głupi upór, to kto tu *zgodnie z przepisami* miał pierwszeństwo?

    a) nagrywający, bo wjechał jak jeszcze merca nie było na zwężeniu?
    b) merc, bo jedzie swoim pasem (nawet jeśli wjechał na zwężenie później),
    a to nagrywający jedzie pod prąd?
    c) ?

  • 2. Data: 2019-06-25 22:54:47
    Temat: Re: Zwężenie a pierwszeństwo
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Tuesday, June 25, 2019, 9:11:30 PM, you wrote:

> [...]

    > a) nagrywający, bo wjechał jak jeszcze merca nie było na zwężeniu?
    > b) merc, bo jedzie swoim pasem (nawet jeśli wjechał na zwężenie później),

    Trollujesz? Po co? Winna jest ochrona, że nie reaguje na zastawianie
    przejazdów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2019-06-26 07:08:33
    Od: p...@g...com

    wnioskujac z ilosci komentarzy cebulactwa pod filmem jeszcze dlugo bedziecie sie
    wzajemnie palowac :-) w Niemczech co druga uliczka osiedlowa ma zastawiona prawa lub
    lewa strone i nikt nie ma z tym problemu ...

  • 4. Data: 2019-06-26 11:05:52
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    p...@g...com pisze:
    > wnioskujac z ilosci komentarzy cebulactwa pod filmem jeszcze dlugo bedziecie sie
    wzajemnie palowac :-) w Niemczech co druga uliczka osiedlowa ma zastawiona prawa lub
    lewa strone i nikt nie ma z tym problemu ...

    winny będzie ten co będzie w ruchu w czasie kolizji :)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 5. Data: 2019-06-26 11:53:46
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-06-2019 o 21:11, Queequeg pisze:
> [...]
    >
    > a) nagrywający, bo wjechał jak jeszcze merca nie było na zwężeniu?
    > b) merc, bo jedzie swoim pasem (nawet jeśli wjechał na zwężenie później),

    Moim zdaniem, to nagrywający miał pierwszeństwo i Mercedes musiał się
    powstrzymać przed dalszą jazdą.
    Niedaleko mojego domu jest uliczka zastawiona po jednej stronie przez
    parkujące samochody nawet na odcinku 100 metrów. Przez kilkanaście lat
    nie spotkałem tam sytuacji, że ktoś uzurpuje sobie bezwzględne
    pierwszeństwo i wjeżdża na zajęty odcinek. Każdy kierujący zawsze
    przepuszcza tych, którzy wcześniej wjechali na zwężony odcinek.

    Znalazłem taki przepis:

    Oddział 5
    Wymijanie, omijanie i cofanie
    Art.23.1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:

    1)przy wymijaniu zachować bezpieczny odstęp od wymijanego pojazdu
    lub uczestnika ruchu, a w razie potrzeby zjechać na prawo i zmniejszyć
    prędkość lub zatrzymać się;

    W Konwencji Wiedeńskiej jest to trochę lepiej zapisane:
    Artykuł12
    Wymijanie1.
    Przy wymijaniu kierujący powinien zachować wystarczający odstęp z boku i
    w razie potrzeby zbliżyć się do krawędzi jezdni odpowiadającej
    kierunkowi ruchu. Jeżeli w trakcie tego manewru jego jazda byłaby
    utrudniona z powodu przeszkody lub na skutek obecności innych
    użytkowników drogi, powinien zmniejszyć szybkość, a w razie potrzeby -
    zatrzymać się w celu przepuszczenia użytkownika lub użytkowników drogi
    zbliżających się z przeciwnego kierunku.

    Tylko teraz zaczną się kruczki prawne. Czy na tym parkingu obowiązuje
    normalny kodeks drogowy? Czy alejki na parkingu są drogą w sensie definicji?

    yabba

  • 6. Data: 2019-06-30 15:20:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Trollujesz? Po co? Winna jest ochrona, że nie reaguje na zastawianie
    > przejazdów.

    Może ochrona nie jest od tego, a może w innej sytuacji (analogiczna
    sytuacja na ulicy) nie ma ochrony -- też wtedy winna będzie straż miejska?

    Samochody stojące po prawej stronie zastawiają pas, blokują ruch, ale nie
    biorą udziału w ruchu.