  • 1. Data: 2019-01-27 13:02:24
    Temat: Zwiecha na twardo - czym zdagnozowac przyczyne?
    Od: ń <k...@t...sie>

    W sytuacji:
    Win 10, lapek wpięty w stację dokującą HP, streaming (przez VLC) - potrafi nastąpić
    zwiecha objawiająca się dość głośnym
    przydźwiękiem z głośników (brzmienie jak warkot przydźwięku 50 Hz), zamrożeniem
    obrazu na ekranie, brakiem reakcji na cokolwiek i
    koniecznością twardego wyłączenia przez 7-9 sekund przycisku zasilania (lapka lub
    doku).
    Podejrzewałem, że może temperatura CPU lub GPU przekracza dozwolone wartości, więc
    zapuściłem w tle HWInfo z logowaniem, lecz z
    logów nic nie wynika, parametry w tym Celsjusze dobre.
    Zdarza się to raz na kilka dni i jeszcze nie próbowałem, czy wypięcie lapka z doku
    coś zmieni, choć ten konkretny model HP ma
    problemy we współpracy z dokiem szczególnie przy usypianiu lub wyłączaniu, kiedy bywa
    nie chce prosto wstać.
    PYTANIE:
    Jaki program zapuścić w tle (pod Win 10), żeby spróbować zdiagnozować przyczynę
    zawieszania się komputera, w tym czy jest ona
    sprzętowa czy programowa?

  • 2. Data: 2019-01-27 14:38:00
    Temat: Re: Zwiecha na twardo - czym zdagnozowac przyczyne?
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 27.01.2019 o 13:02, ń pisze:
    > w tym czy jest ona sprzętowa czy programowa?

    Oczyszczenie z kurzu wnętrza lapka zawsze jest tu krokiem do przodu.

  • 3. Data: 2019-01-27 15:54:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-27 o 14:38, JaNus pisze:

    > Oczyszczenie z kurzu wnętrza lapka zawsze jest tu krokiem do przodu.

    Ewentualnie jeszcze świeża pasta na procesor.
    Procesor na podstawce, czy lutowany?

    Drugi krok to uruchomienie urządzenia na wirtualnym linuksie. Tyle, że
    problemem może być kilkudniowy czas testów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-01-27 20:24:02
    Od: ń <k...@t...sie>

    Chłopaki, napisałem przecież, że raczej się nie przegrzewa, choć takie było pierwsze
    podejrzenie.
    Ostatnia pozycja w logach przed trzema zwiechami to: 73 stopnie, następna 62
    stopnie, następna 64 stopnie C.

    -----

  • 5. Data: 2019-01-27 21:12:42
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 27 Jan 2019 20:24:02 +0100, ń wrote:

> [...]
    pierwsze podejrzenie.
    > Ostatnia pozycja w logach przed trzema zwiechami to: 73 stopnie, następna 62

    imo pamięć

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2019-01-27 23:07:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 21:12:42 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    stopnie, następna 64 stopnie C.

    > imo pamięć

    Musisz mu odpowiadać nad cytatem, inaczej nie pojmie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-01-28 10:29:34
    Od: "n" <...@...e>

    Tylko przy streamingu i tylko przy wpięciu do doku? Zamrożenie (z obrazem na
    ekranie), a nie blue screen?

    -----

  • 8. Data: 2019-01-28 22:36:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "n" q2mi1s$psv$...@n...news.atman.pl

    > Zamrożenie (z obrazem na ekranie), a nie blue screen?

    Zamrożenie czy zwiecha?

    F-S z WXP zawieszał się chętnie podczas oglądania filmów,
    ale blue screenów nie widywałem. (czyszczenie keszy
    przeglądarek skutecznie studziło te chęci)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-02-14 09:03:04
    Od: ń <k...@t...sie>

    Problem "zamrażania" przy odtwarzaniu streamingu się powtarza, ale tylko w sytuacji
    lapka wpiętego do stacji dokującej, moje
    podejrzenie pada na złą współpracę tej pary tym bardziej, że bywają też kłopoty z
    wybudzaniem lub włączaniem wpiętego lapka - czasem
    się nie chce wybudzić ze Sleep, a czasem się z Off włącza na wiatraki na maksa i
    niczego innego nie widać i nie słychać, trzeba na
    twardo wyłączyć i znów włączyć.

    -----

  • 10. Data: 2019-02-18 21:04:06
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wczoraj trafiło mi drugi komputer w podobnej konfiguracji i Win 10 (tym razem z BSOD
    z QRCodem, lecz trudno w kilka sekund
    przepisać), guglnąłem i wygląda na to, że problem leży w najlepszym z najlepszych
    systemów:
    https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/al
    l/windows-10-crashing-when-watching-videos-online/c6
    e1f778-bc17-428e-ae6b-cf83229dae04