  • 1. Data: 2010-12-10 00:29:26
    Temat: a propos narzekania na uno ;)
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=p
    layer_embedded

    wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
    żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
    drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
    charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?

  • 2. Data: 2010-12-10 00:32:35
    Temat: Re: a propos narzekania na uno ;)
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 00:29, Mateusz pisze:
> [...]
    > drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
    > charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?

    Ten dźwięk to dźwięk upuszczanego powietrza z układu dolotowego przez
    tak zwany zawór blow off.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-12-10 15:01:10
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 10.12.2010 00:29, Mateusz pisze:
> [...]
    > drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
    > charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?

    Turbo ma dużą bezwładność. Jak trzymasz gaz w podłodze, a silnik pracuje
    na wysokoch obrotach, to ciśnienie w układzie dolotowym jest wysokie. W
    momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty bardzo szybko
    spadają, ale sprężarka dalej tłoczy powietrze, które nie ma się gdzie
    podziać. Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
    który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
    dolotowego. Wtedy właśnie słychać specyficzne psssssst.

    Przynajmniej tak ja to rozumiem.

    Pozdrawiam,

    --
    ganda

  • 4. Data: 2010-12-10 15:24:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/12/2010 14:01, Paweł Andziak wrote:
> [...]
    > który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
    > dolotowego. Wtedy właśnie słychać specyficzne psssssst.

    Prawie dobrze. Standardowy zawor montowany fabrycznie chyba w kazdym
    aucie z turbo nie wypuszcza cisnienia doladowania do atmosfery po
    odjeciu nogi z gazu. W jego miejsce mozesz wlozyc blow offa, chodzi
    glownie o zmniejszenie turbodziury. Ze standardowym zaworem turbina
    tloczy powietrze, ktore przy wiekszych cisnieniad doladowania i przy
    zamknietej przepistnicy nie ma gdzie sie podziac i zatrzymuje lopatki.
    Wdepniesz gaz i turbinie znow chwila zejdzie, zanim sie rozkreci.

    Poza tym pakujac go do silnika ze standardowa mapa wtrysku i
    przeplywomierzem za turbo mozesz narobic balaganu, bo ECU nie wie ze
    powietrza w ukladzie juz nie ma i przelewa paliwo. U mnie nawet po
    remapie objawia sie to czasem strzalem z wydechu.

    A tak naprawde wiekszosc ludzi instaluje go, bo robi fajne psssss, tu
    masz moj:

    http://www.youtube.com/watch?v=DaAuMgM3Ctw

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-12-10 21:54:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Paweł Andziak

    > Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
    > który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
    > dolotowego.

    No i samej sprężarki. A może raczej przede wszystkim...

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-12-11 03:49:55
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Mateusz <m...@g...com> napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=3DYnmarC_xz7A&feature
    =3Dplayer_embedded

    > wiem, =BFe go=B6=E6 to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
    > =BFa=B3uj=EA, =BFe nie widzia=B3em tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swo=
    > j=B1
    > drog=B1 to mam jedno pytanko. Przy zmianie bieg=F3w jest taki
    > charakterystyczny d=BCwi=EAk. Z czego on wynika ?

    etam, Tipo było lepsze ;)

    Ale na zakręcie pełnym kolein i wody to Misubishi oraz Uno
    weźmie Safrane seryjne z lat tego uno :) testowałem, tylko
    nie wersje evo. (fakt że z 8 uno za to trzeba było wtedy dać).
    a dziś za prawie darmo tylko każdy amrtyzator 2 una :) za to
    silniki za słabe.

    pozdrawiam.