  • 1. Data: 2019-01-09 18:20:37
    Temat: a tak chwala LPG że tanie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Kiedyś zapytałem na grupie ile kosztuje LPG
    i wyszło że trzeba tylko badanie techniczne zapłacić większe
    i przegląd okresowy ekstra 100 zł kosztuje

    Kupiłem mazde 6 1.8 120 KM LPG przejechałem nią ok 30 kkm w 9 m-cy
    Mam też seata 1.4 60 KM na benzyne.
    Oba mają > 15 lat

    I tak z reką na sercu to mazda jest o 10 zł tańsza na 100km.
    Tak wiem wygodniejsze auto tylko że:
    jest równie głośno w samochodzie powyżej 140km/h
    niezależnie czy jadę mazdą czy seatem.
    No i mazda w mieście to jest masakra z parkowaniem.

    Oczywiście pisząc te słowa zdaje sobie sprawę że seat i mazda.
    To dwa różne samochody.
    No i mazda nienależy do najcichszych samochodów.

    Ale wracając do LPG.
    Dzisiaj musiałem zmienić wtryski bo dwa już nie działały.
    Dostałem nowe z gwarancją na dwa lata.
    Jest tylko jeden warunek.
    Muszę zmieniać filtry co 10 kkm bo inaczej stracę gwarancje na wtryski.
    Na szczęscie już nie muszę tyle jeżdzić co w ubiegłym roku bo jakbym
    miał co dwa miesiące jeździć do gazownika to cholery bym dostał.

    Pdsumowywując LPG jest tanie.
    Ale jest przy tym dużo pieprzenia.
    I jak ktoś robi 20 kkm na rok czyli dwie wizyty w warsztacie
    to jeszcze ma to jakiś sens.
    Ale powyżej 20 kkm to tylko diesel.

  • 2. Data: 2019-01-09 18:52:02
    Temat: Re: a tak chwala LPG że tanie
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 18:20, Bolko pisze:
    > Pdsumowywując LPG jest tanie.
    > Ale jest przy tym dużo pieprzenia.
    > I jak ktoś robi 20 kkm na rok czyli dwie wizyty w warsztacie
    > to jeszcze ma to jakiś sens.
    > Ale powyżej 20 kkm to tylko diesel.

    Bo do LPG trzeba dorosnąć i go ogarniać.
    A potem jak się człowiek starzeje to kupuje diesla i myśli że będzie
    miał święty spokój. Naiwny.
    A potem mało jeździ i kupuje benzynkę ;-)

  • 3. Data: 2019-01-09 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    >
    > Pdsumowywując LPG jest tanie.
    > Ale jest przy tym dużo pieprzenia.
    > I jak ktoś robi 20 kkm na rok czyli dwie wizyty w warsztacie

    Ale przeciez zmiana filtra (filtrów) to nie jest nic skomplikowanego -
    podpatrz raz u gazownika i potem sobie sam w godzine maks zrobisz.
    A cena filtrów to moze ze 30zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 4. Data: 2019-01-09 21:26:16
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 20:00:00 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Ale przeciez zmiana filtra (filtrów) to nie jest nic skomplikowanego -
    > podpatrz raz u gazownika i potem sobie sam w godzine maks zrobisz.
    > A cena filtrów to moze ze 30zł.

    Tylko mam teraz gwarancje na te wtryski dwa lata pod warunkiem że będę miał
    udokumentowane że wymieniałem co 10 kkm filtr

  • 5. Data: 2019-01-09 22:01:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 21:26, Bolko pisze:

    > Tylko mam teraz gwarancje na te wtryski dwa lata pod warunkiem że będę miał
    udokumentowane że wymieniałem co 10 kkm filtr

    I tankuj tylko u wskazanego/zaprzyjaźnionego dostawy LPG (zbierając
    oczywiście rachunki) bo reszta takie g... ma że nie gwarantują że będzie
    dobrze działać ;-)

  • 6. Data: 2019-01-09 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Tylko mam teraz gwarancje na te wtryski dwa lata pod warunkiem że
    > będę miał udokumentowane że wymieniałem co 10 kkm filtr

    To wymieniaj i zbieraj rachunki :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 7. Data: 2019-01-09 23:49:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 09 Jan 2019 21:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > To wymieniaj i zbieraj rachunki :)

    Sfilmuj jak wymieniasz :-)

    Na wtryskach to sie nie znam, ale dawno temu .. wymienilem filtr
    gdzies po 30 czy 50 tys ... i byl tak czysty, ze kolejny raz mi sie
    juz nie chcialo.

    Ale niedawno czyscilem kuchenke na gaz z butli. Dysze i rurki przed
    nimi zabite jakims jasnym pylem.

    J.

  • 8. Data: 2019-01-10 10:05:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Bolko pisze:

    > Tylko mam teraz gwarancje na te wtryski dwa lata pod warunkiem że będę miał
    udokumentowane że wymieniałem co 10 kkm filtr

    Bo z LPG to tak jak wszędzie. Zrobisz instalację za tysiąc mniej i masz
    problemy. Ja przejechałem ponad 200 tyś na gazie i wtryski dalej
    działają. Ale wiadomo jak gwarancja to serwis nie ominie.

    I jak pisali już ważne gdzie tankujesz, bo niestety dziwne stacje i
    tanie to powodują ekspresowe zabrudzenie reduktora filtrów itd., od
    kiedy tankuję tylko na shellu (okazyjnie gdzieś indziej) to problemy
    zabrudzenia spadły 2-4 krotnie.

  • 9. Data: 2019-01-10 12:30:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 18:20, Bolko pisze:
    > Kiedyś zapytałem na grupie ile kosztuje LPG
    > i wyszło że trzeba tylko badanie techniczne zapłacić większe
    > i przegląd okresowy ekstra 100 zł kosztuje

    Bo jest tanie, filtry tanio sam wymieniasz, tam nie ma wielkiej filozofii.

    > Ale wracając do LPG.
    > Dzisiaj musiałem zmienić wtryski bo dwa już nie działały.
    > Dostałem nowe z gwarancją na dwa lata.
    Jak się kupuje najtańszą instalację to tak jest, akurat przy gazie
    opłaca się
    instalacja z górnej półki, wtryski są wtedy duże lepsze i lepszej
    jakości, prawie wieczne.

    > Ale powyżej 20 kkm to tylko diesel.
    Ci się tylko tak wydaje :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2019-01-10 14:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cyklista c...@k...pl ...

    > Bo z LPG to tak jak wszędzie. Zrobisz instalację za tysiąc mniej i
    > masz problemy. Ja przejechałem ponad 200 tyś na gazie i wtryski
    > dalej działają. Ale wiadomo jak gwarancja to serwis nie ominie.

    Paradoksalnie mam dokładnie odwrotne odczucia.
    Pierwsza instalacje zrobiłem w najdrozszym serwisie w Poznaniu (srednio
    500zł drożej niz w kazdym innym serwisie) i troche problemów z nią
    miałem.
    Pomijam to ze włożyli najbardziej podstawowy zestaw sterownika i
    wtrysków.

    Druga zrobiłem w serwisie takim prawie garażowym i jest super.
    Było taniej i na lepszych podzespolach.

    Potem to pierwsze auto poprawiłem w tym serwisie garażowym i tez jest
    super.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż