  • 11. Data: 2019-01-10 15:20:11
    Temat: Re: a tak chwala LPG że tanie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > > Ale powyżej 20 kkm to tylko diesel.
    > Ci się tylko tak wydaje :)
    kiedyś robiłem trasy Kraków Toruń octavią w dieslu jak się uparłeś
    można było na jednym tankowaniu obskoczyć
    Gaz by potrzebował 3

  • 12. Data: 2019-01-10 15:32:15
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 10:06:48 UTC+1 użytkownik cyklista napisał:
> [...]
    udokumentowane że wymieniałem co 10 kkm filtr

    > Bo z LPG to tak jak wszędzie. Zrobisz instalację za tysiąc mniej i masz
    > problemy. Ja przejechałem ponad 200 tyś na gazie i wtryski dalej
    > działają. Ale wiadomo jak gwarancja to serwis nie ominie.
    >
    > I jak pisali już ważne gdzie tankujesz, bo niestety dziwne stacje i
    > tanie to powodują ekspresowe zabrudzenie reduktora filtrów itd., od
    > kiedy tankuję tylko na shellu (okazyjnie gdzieś indziej) to problemy
    > zabrudzenia spadły 2-4 krotnie.

    Auto jeździło na trasie Kraków Gliwice
    Tankowane albo na Shelu Kraków albo BP GLiwice
    Rzadko na trasie miedzy.
    Bardzo rzadko gdzie indziej.

    Pierwsze jak kupiłem to pojechałem do pana gazownika
    żeby powymieniał co trzeba. Autoryzowany serwis.
    Gość powiedział żeby filtry wymieniać tak co minimum 10 kkm
    Przypomniałem sobie o tym koło 15 kkm póżniej
    auto zaczeło mi przerywać na gazie.
    Jak zajechałem do gazownika żeby wymienić filtr
    to nawet ja zauważyłem że jest bardzo zasyfiony.
    PO wymianie filtra problem zniknął.

    Tak że sorry czy to BP czy Shell albo Orlen
    czy jakiś noname to jedna cholera.

    No chyba że w tych nonameach by się zatkało po 10 kkm

  • 13. Data: 2019-01-10 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > kiedyś robiłem trasy Kraków Toruń octavią w dieslu jak się uparłeś
    > można było na jednym tankowaniu obskoczyć
    > Gaz by potrzebował 3

    I jechałes bez przerwy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 14. Data: 2019-01-10 19:56:07
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-09 o 18:20, Bolko pisze:

    > Pdsumowywując LPG jest tanie.
    > Ale jest przy tym dużo pieprzenia.
    > I jak ktoś robi 20 kkm na rok czyli dwie wizyty w warsztacie
    > to jeszcze ma to jakiś sens.
    > Ale powyżej 20 kkm to tylko diesel.

    A z mojej perspektywy jedynym słusznym paliwem jest gaz. Ale ja sam to
    serwisuję i stroję, patrząc na to jak i co montują "specjaliści" i jak
    to "stroją" nie dziwię się że LPG ma opinie awaryjnych i upierdliwych.
    A V8 z gazem to idealne połączenie :)

    Lewis

  • 15. Data: 2019-01-10 21:33:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 15:32, Bolko pisze:

    > Tak że sorry czy to BP czy Shell albo Orlen
    > czy jakiś noname to jedna cholera.
    >
    > No chyba że w tych nonameach by się zatkało po 10 kkm

    Na nołnejmach przejchałem ostatnio 25 tysi bez zmiany filtra (samochód
    na dobiciu) i nie wiem jak wyglądają filtry, reduktor i wtryski, ale
    chodzi idealnie. Także ten tego... Moim zdaniem nie ma wiekszego
    znaczenia gdzie tankujesz - przynajmniej ja sie nigdy nie spotkałem z
    problemami, a tankowałem LPG przez 8 lat, raczej rzadko na stacjach
    "firmowych".

    Shrek

  • 16. Data: 2019-01-10 22:09:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-10 o 21:33, Shrek pisze:

    > Na nołnejmach przejchałem ostatnio 25 tysi bez zmiany filtra (samochód
    > na dobiciu) i nie wiem jak wyglądają filtry, reduktor i wtryski, ale
    > chodzi idealnie. Także ten tego... Moim zdaniem nie ma wiekszego
    Mam podobnie, fitry wymieniam jak sterownik zaczyna się wyłączać czyli że
    brakuje gazu, wcześniej nie ma sensu, najszybciej się zapycha pierwszy filtr
    mokry przed reduktorem, wyłapuje on wszystkie stałe zanieczyszczenia.
    Drugi filtr za reduktorem gazowy wyłapuje z kolei olej, on się wolniej
    zapycha.

    > znaczenia gdzie tankujesz - przynajmniej ja sie nigdy nie spotkałem z
    > problemami, a tankowałem LPG przez 8 lat, raczej rzadko na stacjach
    > "firmowych".
    Ja także, najczęściej na tesco bo tam najtaniej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2019-01-10 23:53:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2019 19:56:07 +0100, Lewis napisał(a):
> [...]
    > serwisuję i stroję, patrząc na to jak i co montują "specjaliści" i jak
    > to "stroją" nie dziwię się że LPG ma opinie awaryjnych i upierdliwych.

    Eee, chyba nie.
    Albo nie masz bagaznika, albo tankowanie co 200 km :-P

    J.

  • 18. Data: 2019-01-11 00:11:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Jan 2019 18:00:01 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Bolko s...@g...com ...
    >>
    > I jechałes bez przerwy?

    Przy obecnych drogach to jakies 4-5h. W zaleznosci od nastroju i
    pecherza - mozna na raz.

    Rozumiem, ze mowa w dwie strony ? jakies 850km ... octavii moze
    zabraknac i lepiej zatankowac, a na LPG potrzebowalbym ze dwa
    tankowania w trasie. W sam raz na toalete, kawe czy hotdoga.

    A do tego Torunia to po co ?
    Mozna tam zatankowac na spokojnie, czy doliczamy do rachunku
    czasowego?

    Bo w praktyce to bym LPG tankowal 4 razy (przed wyjazdem, 2x w trasie
    i po powrocie), a dieselka to 2x i jeszcze by mi cos zostalo.

    J.

  • 19. Data: 2019-01-11 03:45:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-11 o 00:11, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Bo w praktyce to bym LPG tankowal 4 razy (przed wyjazdem, 2x w trasie
    > i po powrocie), a dieselka to 2x i jeszcze by mi cos zostalo.

    Jak jeździsz w takie trasy to nie montujesz małego zbiorniczka
    w miejscu po kole zapasowym na 300km tylko walisz taki na pół
    bagażnika i starczający na 800km.
    A jak jesteś cebulak któremu szkoda bagażnika i dasz taką butlę
    nie centralnie tylko z któregoś boku to będziesz płakał że pojazd
    po zatankowaniu do pełna siada na jedną stronę.
    I znowu będzie że LPG zły a idiota właściciel niewinny.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-01-11 09:35:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 03:45:33 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > po zatankowaniu do pełna siada na jedną stronę.
    > I znowu będzie że LPG zły a idiota właściciel niewinny.

    Ale wtedy do auta trzeba dokupic box na narty, i sie okazuje, ze auto
    nie pali 10 tylko 11, instalacja sie zwraca w trzy lata, pod
    warunkiem, ze sie ten box co tydzien sciaga i zaklada, a zimowki to
    trzeba na dwa razy wozic do zmiany :-)

    A tymczasem zbiornik w kole starcza na 360 km zasiegu, i to akurat
    tyle, ze bez wiekszego zalu mozna stacje odwiedzic :-)

    J.