  • 1. Data: 2016-10-20 13:11:14
    Temat: akumulator 2,4 V
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Prośba o pomoc w zidentyfikowaniu akumulatora
    Wyjęty z szczoteczki elektrycznej Braun (stracił ju pojemność)
    Wygląda jak 18650 z blaszkami ale jest krótszy
    fi 17 mm x 56 mm długości
    Z opisu wynikało tylko tyle że to Sanyo NiCd
    Na liście popularnych i niepopularnych typów akumulatorków
    http://www.all-battery.com/sizechart.aspx
    żaden z typów nie pasuje wymiarowo do niego

    Wykazał napięcie ponad dwa wolty więc "obrałem" go z folii i w środku
    znalazłem 2 połączone szeregowo blaszką akumulatorki noname "NiCd DB"

    Z wymiarów tych wewnętrznych ogniw wynika, że to rozmiar 2/3A
    Można je kupić i połączyć sobie samemu, ale może ktoś słyszał o takim
    gotowym zestawie w jednej "obudowie " z blaszkami może nawet taniej niż
    dwa osobne.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-10-20 13:15:42
    Temat: Re: akumulator 2,4 V
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    A i z tym nie jest różowo
    teraz zauważyłem że dostępne akumulatorki 2/3A 1,2V są tylko Ni-MH :(

  • 3. Data: 2016-10-20 13:53:20
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2016-10-20 o 13:11, Roman Rogóż pisze:
    > Prośba o pomoc w zidentyfikowaniu akumulatora
    > Wyjęty z szczoteczki elektrycznej Braun (stracił ju pojemność)

    http://www.batimex.pl/towary.php?idzastosowania=1067
    &idzastosowanianad=1066&search=braun

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 4. Data: 2016-10-20 14:31:21
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 13:53, Nathan pisze:

    > http://www.batimex.pl/towary.php?idzastosowania=1067
    &idzastosowanianad=1066&search=braun

    To widziałem, ale to jest Ni-MH
    Można je tak po prostu zamienić zamiast Ni-Cd ?

  • 5. Data: 2016-10-20 16:17:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup

    &idzastosowanianad=1066&search=braun

    >To widziałem, ale to jest Ni-MH
    >Można je tak po prostu zamienić zamiast Ni-Cd ?

    Zalezy od ladowarki.
    Ogolnie sa bardzo podobne, ale koniec ladowania wykrywa sie inaczej.

    Jesli ladowarka jest ambitna i dostosowana do Ni-Cd, to jak sie na
    NiMH nie wylaczy - moze byc nieszczescie.
    A moze nie jest ambitna.

    J.

  • 6. Data: 2016-10-20 16:23:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-10-20 o 16:17, J.F. pisze:
> [...]
    > Ogolnie sa bardzo podobne, ale koniec ladowania wykrywa sie inaczej.
    >
    > Jesli ladowarka jest ambitna i dostosowana do Ni-Cd, to jak sie na NiMH

    Ambitna we szczoteczce? Jakby ładowała w godzinę...
    Ja wymieniałem w golarce brauna NiCd na NiMn i działa od 2 lat.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2016-10-20 19:40:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Roman Rogóż pisze:
    > A i z tym nie jest różowo
    > teraz zauważyłem że dostępne akumulatorki 2/3A 1,2V są tylko Ni-MH :(

    NiCd nie wolno już sprzedawać, jeśli ta szczoteczka nie jest baaardzo
    stara to ktoś kto ją puścił w obieg popełnił przestępstwo.
    Zwykle MH można wstawić zamiast CD o ile pojemność nie jest mniejsza.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-10-21 09:30:59
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 19:40, AlexY pisze:

    > NiCd nie wolno już sprzedawać, jeśli ta szczoteczka nie jest baaardzo
    > stara to ktoś kto ją puścił w obieg popełnił przestępstwo.
    > Zwykle MH można wstawić zamiast CD o ile pojemność nie jest mniejsza.

    No ładnie, jeszcze jestem zamieszany w udział w przestępstwie :|

  • 9. Data: 2016-10-21 10:13:07
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 16:23, Irokez pisze:

    &idzastosowanianad=1066&search=braun

    > Ambitna we szczoteczce? Jakby ładowała w godzinę...
    > Ja wymieniałem w golarce brauna NiCd na NiMn i działa od 2 lat.

    To ładowarka ze sprzęgiem indukcyjnym Braun 4728
    Nie ma jak zajrzeć do środka, prawdopodobnie układ zalany żywicą.
    Po stronie "Wtórnej" widać chyba jakiś tranzystor (DC 9B)i zenerę (5N
    9.1) więc na wielką inteligencję bym nie liczył, a ładowanie będzie się
    odbywało w strefie zamieszkałej

  • 10. Data: 2016-10-21 10:19:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-21 o 10:13, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > Po stronie "Wtórnej" widać chyba jakiś tranzystor (DC 9B)i zenerę (5N
    > 9.1) więc na wielką inteligencję bym nie liczył, a ładowanie będzie się

    Zamontuj NiMH i zupełnie się nie przejmuj. W szczoteczce prąd ładowania
    jest tak mały, że o przeładowaniu nie ma mowy.

    P.P.