  • 1. Data: 2013-01-07 17:44:25
    Temat: algorytm stringi
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zna Ktoś może jakiś cwany, to znaczy prosty algorytm wyszukiwania ciągu w
    ciągu?

  • 2. Data: 2013-01-07 18:05:29
    Temat: Re: algorytm stringi
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kceu17$8cf$1@node1.news.atman.pl...
    > zna Ktoś może jakiś cwany, to znaczy prosty algorytm wyszukiwania ciągu w
    > ciągu?

    http://www.algorytm.org/przetwarzanie-tekstu/algoryt
    m-kmp-knutha-morrisa-pratta.html

  • 3. Data: 2013-01-07 18:59:27
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Np. algorytm Boyer/Moore'a

    AK

  • 4. Data: 2013-01-08 01:49:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > zna Ktoś może jakiś cwany, to znaczy prosty algorytm wyszukiwania ciągu
    > w ciągu?

    http://www.algorytm.org/przetwarzanie-tekstu/algoryt
    m-kr-karpa-rabina.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rabin%E2%80%93Karp_algo
    rithm

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2013-01-08 08:36:22
    Od: jacki <c...@i...pl>

    > zna Ktoś może jakiś cwany, to znaczy prosty algorytm wyszukiwania ciągu
    > w ciągu?

    O i tu przylazłeś trolować?

  • 6. Data: 2013-01-08 18:24:02
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-01-08 08:36, jacki pisze:

    > O i tu przylazłeś trolować?

    :)

    Jak wywoła trollociag o algorytmach tekstowych, nikomu nie zaszkodzi.
    Sam nigdy nie lubiłem tych tablic prefiksów i automatów;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2013-01-08 20:06:36
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    wcale nie troluję, a co Panowie myślą na temat takich dwóch książek:
    Win32ASM Asembler w Windows
    Asembler - podręcznik programisty
    między innymi to interesuje mnie na ile te książki przydadzą się w nauce
    nowoczesnego assemblera, jak nasm na przykład pod nowoczesny system
    operacyjny 64-bitowy?

  • 8. Data: 2013-01-09 21:55:13
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 17:44:25 UTC+1 użytkownik identyfikator:
    20040501 napisał:
    > zna Ktoś może jakiś cwany, to znaczy prosty algorytm wyszukiwania ciągu w
    > ciągu?
    Jakoś to się robiło taką sumę, którą można obliczać "przyrostowo", i jak
    suma dla wzorca i podciągu była taka sama, to dopiero wtedy porównywało się
    znak po znaku - szczegółów nie pamiętam w tej chwili. Im "lepiej" policzymy
    sumę, tym mniej porównań znak po znaku. To po pierwsze.

    Po drugie, być może potrzebujesz wiele razy wyszukiwać różny wzorzec w
    tym samym tekście - wtedy warto zastanowić się nad jakimś zahashowaniem
    par (suma,pozycja w tekscie).

    Po trzecie, być może tekst w którym wyszukujesz, czasami się zmienia - wtedy
    warto pomyśleć o jakimś zahashowaniu które da się modyfikować.

    Gdy tekst nie mieści się cały w RAM i jest na dysku - to następna wariacja
    na temat. Gdy tekst jest na wielu dyskach w rozproszonym środowisku
    komputerów - następna wariacja. Gdy tekst jest na taśmie a nie na dysku
    z ruchomą głowicą - jeszcze inna wariacja. Gdy tekst jest w bazie danych, a
    baza danych udostępnia gotowe narzędzia - jeszcze inna sprawa.

    Kiedyś pisałem programik do gry w odmianę scrabli, tam z kolei było wiele
    wzorców (powiedzmy że średnio 100 wzorców) i wiele tekstów do przeszukania -
    te teksty to pojedyncze słowa z języka polskiego. Czyli dochodzimy do ciągu
    ze znakiem uniwersalnym (który pasuje do dowolnego znaku) i przeszukiwania
    milionów króciutkich tekstów...

    A niby to tylko wyszukiwanie tekstu w tekście....

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-01-09 22:10:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    20040501 napisał:
    > Jakoś to się robiło taką sumę, którą można obliczać "przyrostowo", i jak
    > suma dla wzorca i podciągu była taka sama, to dopiero wtedy porównywało się
    > znak po znaku - szczegółów nie pamiętam w tej chwili.

    Algorytm karpa-rabina, już podany ;)

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2013-01-10 01:26:57
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 22:10:41 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > Algorytm karpa-rabina, już podany ;)

    Większą moc tego algorytmu widać, gdy trzeba wyszukać zbiór, a nie
    ciąg.

    Mamy dany zbiór N i ciąg M. Zbiory Mi tworzymy przez przesunięcia
    o jeden w ciągu M. Trzeba zbadać ile zbiorów Mi jest identyczna z N.
    Algorytm naiwny działa w czasie |N|! * |M|. Algorytm z sortowaniem
    optymistycznie Log|N| * |M|. Algorytm z hashem odpornym na zmianę kolejności
    (P * Log|N| + (1-P)) * |M|, gdzie P jest prawdopodobieństwem że będzie
    trzeba sprawdzić dokładnie. Dla małych P mamy algorytm prawie liniowy
    względem |M|.

    Zdrowia!